AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #1 Skrevet 29. november 2022 Hjelp! Søker erfaring. Før jeg starter: -Fastlegen er sykmeldt og venteliste hos andre er eviglang. - Legevakt sier følg behandling og vent. Vår toåring har noen ukers tid klaget på at det klør i rumpa. Vi tenkte automatisk småmark, det har gått jevnlig i barnehagen de siste to årene. Vi har sjekket grundig på alle mulige måter, finner/ser ingenting, men snuppa er plaget. Vi tok derfor kur med alt av vask som medfølger. To dager etter kur hadde hun to dager uten kløe. Etter det har hun periodevis klaget på kløe, men hovedsakelig på dagtid og noen dager ingenting. Hun har vært sår med antydning til sprekker. Vi smører aktivt. Hun er bleiebarn og kommer så vidt vi har sett ikke til med å klø selv. Vi tar dose to til helga. Men høres dette ut som småmark? Vanlig at det fortatt klør så aktivt mellom dose en og to? Hva annet kan det være? Hun kan gråte fordi det klør så mye. Tar imot alle råd før både hun og jeg blir sprø. Anonymkode: 769d5...e1b
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #2 Skrevet 29. november 2022 Den første tabletten dreper levende mark, men ikke egg. Jeg vil anta at det begynner å klø igjen når eggene klekker og blir til mark. Dose to dreper de nye markene før de har rukket å legge nye egg, så da skal i teorien problemet være borte. Hvis det er mark, altså. Anonymkode: b7039...d34 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #3 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Den første tabletten dreper levende mark, men ikke egg. Jeg vil anta at det begynner å klø igjen når eggene klekker og blir til mark. Dose to dreper de nye markene før de har rukket å legge nye egg, så da skal i teorien problemet være borte. Hvis det er mark, altså. Anonymkode: b7039...d34 Takk! Dette har jeg tenkt på å og har googlet ihjel, men ikke funnet konkret svar. Det står så mange steder at det som klør er når de legger egg og nyklekkede småmark gjør visstnok ikke det. Men igjen, lite info. Takk for svar. Anonymkode: 769d5...e1b
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #4 Skrevet 29. november 2022 Helt umulig å si om dette er mark eller ikke, men uansett lurt å ta kur. Smør jevnlig med salve siden hun har litt sprekker og sår hud. Det klør når det gror det og, så vanskelig å si hva som er det ene eller det andre. Anonymkode: 553c8...266
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #5 Skrevet 29. november 2022 Bruk inotyol salve for sår hud. Det lindrer raskt. Håper det hjelper etter kur nr to ❤️ Anonymkode: 41733...91f
KristinF Skrevet 29. november 2022 #6 Skrevet 29. november 2022 Om det er mark er det ingenting legen kan gjøre uansett. Følg behandlingen fra apoteket.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #7 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Bruk inotyol salve for sår hud. Det lindrer raskt. Håper det hjelper etter kur nr to ❤️ Anonymkode: 41733...91f Takk, det er denne vi bruker ❤️ Anonymkode: 769d5...e1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå