AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #1 Skrevet 29. november 2022 Hei! Brått ble mannen min syk og innlagt på sykehus (under kontroll, men må være der en stund), og jeg ble alene med en treåring og en på 6 mnd. Hun yngste krever en del for tiden… må bysse en del før natta feks, og det er mye gråt før soving på dag også. Hun eldste kan jeg få en del avlastning på, men hun trenger selvfølgelig også mammaen sin. Er det noen som har noen tips til meg? Det er i utgangspunktet snakk om 6 uker. Har kjøpt meg yogaball for å kunne lette på byssingen (det er vel egentlig denne jeg er mest bekymret for da jeg allerede har vondt i kroppen etter bæring etc). Jeg er allerede ganske skjør og liker ikke babytiden (skal i utgangspunktet tilbake til jobb etter jul og har telt ned til dette. Jobbstart blir åpenbart utsatt). Kommer jeg meg gjennom dette?😢 Anonymkode: c5bfc...b6b 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #2 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei! Brått ble mannen min syk og innlagt på sykehus (under kontroll, men må være der en stund), og jeg ble alene med en treåring og en på 6 mnd. Hun yngste krever en del for tiden… må bysse en del før natta feks, og det er mye gråt før soving på dag også. Hun eldste kan jeg få en del avlastning på, men hun trenger selvfølgelig også mammaen sin. Er det noen som har noen tips til meg? Det er i utgangspunktet snakk om 6 uker. Har kjøpt meg yogaball for å kunne lette på byssingen (det er vel egentlig denne jeg er mest bekymret for da jeg allerede har vondt i kroppen etter bæring etc). Jeg er allerede ganske skjør og liker ikke babytiden (skal i utgangspunktet tilbake til jobb etter jul og har telt ned til dette. Jobbstart blir åpenbart utsatt). Kommer jeg meg gjennom dette?😢 Anonymkode: c5bfc...b6b Du må få avlastning av familie tenker jeg Har dere noen som kan bistå? Det må ikke være til pass av barn nødvendigvis, men til praktisk som handle, matlaging osv? Anonymkode: 752a3...fe7
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #3 Skrevet 29. november 2022 Med en 6 måneders så betyr det jo at du er hjemme i permisjon, bare det letter mye. Jeg opplevde syk mann på sykehuset med to unger i barnehagealder. Jeg flyttet rett og slett inn hos svigers en stund og så fordelte vi litt ansvar for barna mellom oss, de tok mest ansvar for handling, matlaging og oppvask og jeg fikk tid til å hente meg litt inn. Anonymkode: 50733...381 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #4 Skrevet 29. november 2022 Bæresele eller bæresjal er et godt tips, da får barnet bevegelse og nærhet, og du får avlastet rygg og skuldre. Lykke til🥰 Anonymkode: f2abb...e78 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #5 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Med en 6 måneders så betyr det jo at du er hjemme i permisjon, bare det letter mye. Jeg opplevde syk mann på sykehuset med to unger i barnehagealder. Jeg flyttet rett og slett inn hos svigers en stund og så fordelte vi litt ansvar for barna mellom oss, de tok mest ansvar for handling, matlaging og oppvask og jeg fikk tid til å hente meg litt inn. Anonymkode: 50733...381 Jeg bærer baby omtrent dagen lang, så opplever absolutt ikke permisjonslivet som så veldig mye «lettere» enn kontorjobben min. Med mitt eldste barn er det mye enklere å fordele ansvaret, men det er hun yngste som er «tyngst». Anonymkode: c5bfc...b6b 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #6 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg bærer baby omtrent dagen lang, så opplever absolutt ikke permisjonslivet som så veldig mye «lettere» enn kontorjobben min. Med mitt eldste barn er det mye enklere å fordele ansvaret, men det er hun yngste som er «tyngst». Anonymkode: c5bfc...b6b Hvordan bærer du barnet da? Sele, sjal, mage rygg, hender? Anonymkode: 50733...381
Sofakona Skrevet 29. november 2022 #7 Skrevet 29. november 2022 3 åring er i barnehagen? Bruk eventuelt tv og youtube til 3 åring mens du eventuelt legger baby
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #8 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bæresele eller bæresjal er et godt tips, da får barnet bevegelse og nærhet, og du får avlastet rygg og skuldre. Lykke til🥰 Anonymkode: f2abb...e78 Bruker det mye på dagtid, og det hjelper litt, men klarer ikke bruke det ved legging fordi jeg ikke får henne ut av selen og ned i sengen uten å vekke for mye Anonymkode: c5bfc...b6b
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #9 Skrevet 29. november 2022 Føler mer med mannen din som er syk å blir fratatt verdifull tid med barna, som du får mer av. Anonymkode: 64b80...30a 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #10 Skrevet 29. november 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Føler mer med mannen din som er syk å blir fratatt verdifull tid med barna, som du får mer av. Anonymkode: 64b80...30a Joda, og stakkars oss som ikke kan få barn, og stakkars de mødre i Ukraina med drepte menn. TS søker råd for å få det greiest mulig for henne og hennes barn i det mannen er på sykehus. Teit kommentar. Anonymkode: ecf5f...5e4 7 10
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #11 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg bærer baby omtrent dagen lang, så opplever absolutt ikke permisjonslivet som så veldig mye «lettere» enn kontorjobben min. Med mitt eldste barn er det mye enklere å fordele ansvaret, men det er hun yngste som er «tyngst». Anonymkode: c5bfc...b6b Det letter det, med tanke på at du ikke har en jobb og sjonglere i tillegg Anonymkode: 752a3...fe7
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #12 Skrevet 29. november 2022 Får du minste til å sove i vogn? Jeg hadde vogna på stua, for da kunne jeg bysse og så sov han godt der etterpå. Anonymkode: a40f1...b10 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #13 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Føler mer med mannen din som er syk å blir fratatt verdifull tid med barna, som du får mer av. Anonymkode: 64b80...30a Herregud 🤦🏼♀️ Anonymkode: 30b4d...24d 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #14 Skrevet 29. november 2022 Ligg med begge barna i din seng. Amm den minste liggende. og sov når lille sover.. Det reddet meg! Jeg la meg også i en lang periode sammen med barna kl 19 for å få nok søvn. Det føles kanskje kjipt, men innstill deg på dette så går det greit i en periode. Det viktigste nå er jo søvn søvn søvn. Så ordner nok resten seg ☺️ Toro og Grandiosa er også gode venner når det er tunge tak. Ingen dør av det i noen uker. Anonymkode: 11b4e...032 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #15 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kommer jeg meg gjennom dette?😢 Anonymkode: c5bfc...b6b Hva er alternativet? Sette barna utenfor kirka søndag morgen? Kloke mennesker finner løsninger og ikke bare henger seg opp i mulige problemer. Anonymkode: 14b72...e2f 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #16 Skrevet 29. november 2022 Samme situasjon her, bare vi har vært her i et år.. Barnevernstjenesten kan også hjelpe med avlastning ved behov. Anonymkode: 1408f...97b 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #17 Skrevet 29. november 2022 Be om hjelp fra bestemor, tanter, onkler og søskenbarn.. Og barn MÅ ikke bæres hele tida, og det er ikke farlig med litt skriking.. Anonymkode: 32191...77e
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #18 Skrevet 29. november 2022 hvorfor snakker du ikke med helsestasjon / lege om å få eks valargan til å hjelpe mini til å lære sove selv uten byssing? Anonymkode: 3ca86...ea7
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #19 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Føler mer med mannen din som er syk å blir fratatt verdifull tid med barna, som du får mer av. Anonymkode: 64b80...30a Heldig han, slipper unna alt maset 😉 Anonymkode: 25ebc...bc5 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #20 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Be om hjelp fra bestemor, tanter, onkler og søskenbarn.. Og barn MÅ ikke bæres hele tida, og det er ikke farlig med litt skriking.. Anonymkode: 32191...77e Er farlig at de skriker på kg, da blir de hjerneskada visst. Anonymkode: 25ebc...bc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå