Gå til innhold

Er snille, hjelpsomme menn som havner i vennesone ofte lite attraktive?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette må ikke forveksles med de såkalte "Nice guys" som i realiteten er alt annet enn snille. Men de mennene som er omtenksomme, genuint snille og hjelpsomme men som ofte blir kvinners venner, er de ofte lite attraktive? Kunne Justin Bieber og Bjørnar Moxnes ha havnet i vennesonen om personligheten var som beskrevet over? Eller redder stort sett alltid et godt utseende slike menn fra å bli en evig venn?

Anonymkode: bb2c4...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utseende redder dem ja, er man sexy nok, kan man være så nerd å rar som bare det. 
Dessverre kan ikke menn være menn heller uten å være redd for å tråkke over grensene. Me too er forbeholdt de mindre pene menn. Brad Pit, Bieber, Harry Styles, Chris Hemswort, Henry Cavill osv trenger egentlig aldri bekymre seg.

Anonymkode: 285dc...695

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (4 minutter siden):

Justin Bieber og Bjørnar moxnes anser jeg ikke som snille hjelpsomme menn. Dårlige eksempel 

Brukte bare utseendet deres som eksempel

Anonymkode: bb2c4...e63

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Har inntrykk av at genuint snille menn som også er veldig kjekke ikke nødvendigvis er så opptatte av utseendet, de ser kanskje mer på personlighet enn "bad guys"?. Er ihvertfall overraska over flere superkjekke menn som er sammen med normale damer. Felles for de er at de er genuint snille og greie karer (ikke "Nice Guys" TM). Case in point: eksen min er langt ute av min liga, utseendemessig. Han ser mer på helhet ansikt, kropp og personlighet. Han har aldri hatt behov for å ligge rundt. 

Anonymkode: 8083c...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte hovedpoenget i forrige innlegg: Med en sånn personlighet ble han valgt bort av damer som faktisk vil ha en pågående, dominerende og små-slem mann. 

Anonymkode: 8083c...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei.

Folk flest ser helt gjennomsnittlige ut ;) 

Problemet er heller at de er litt tafatte rundt kvinner, og ikke tør si noe om de faktisk er interesserte.

De oppfører seg som en god venn, og vil da bli oppfattet som den gode vennen de er.

Kan ikke forvente at kvinner skal gjette det om de egentlig er interesserte i noe mer.

Og det å vise interesse for det motsatte kjønn, det er å stille seg åpen og sårbar. En risikerer noe, Det krever litt mot, mer enn spesielt attraktivt utseende.

Anonymkode: 14027...78b

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de er attraktive partnere for de kvinner som får følelser for dem. Selvfølgelig ikke for kvinner som ikke får følelser for dem, men man må faktisk ha litt tålmodighet når man søker kjærlighet. De fleste faller ikke for hverandre, og de fleste passer ikke sammen. 

Samtlige menn jeg har kjent som kom i vennesonen for en god del kvinner ble gift og fikk familie. Nei, som de fleste av oss traff de ikke på kjærlighet i 1- 20 forsøk, men de fant ekte og varig kjærlighet lettere enn de gutta som rotet rundt og hadde litt problemer med å slippe noen nært innpå seg. Flere av dem etablerte seg faktisk ganske tidlig, og er fremdeles lykkelig gift etter mange år, akkurat fordi de har gode kvaliteter som betyr mye i et forhold. 

Ja de tre gutter jeg kjenner som har vært sammen med samme kvinne siden tenårene er også i kategorien, men de var heldige og traff kvinnen som falt for dem fort. 

Anonymkode: 397ad...0a8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (18 minutter siden):

Justin Bieber og Bjørnar moxnes anser jeg ikke som snille hjelpsomme menn. Dårlige eksempel 

Jeg klarer ikke forstå hvordan noen kan syns de to er pene. Min mening selvfølgelig. 

Anonymkode: 4bf9c...15a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reflekterte, kloke og omtenksomme menn er vanvittig heite. 

Anonymkode: 66b2a...7e9

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at de som blir friend zoned er litt puslete i væremåte. Litt tafatte, lite ambisiøse, ingen spesielle meninger om det ene eller det andre. De blir litt udefinerte rett og slett, og da er det jo ikke noe spesielt en kan falle for. 

• Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Problemet er heller at de er litt tafatte rundt kvinner, og ikke tør si noe om de faktisk er interesserte.

De oppfører seg som en god venn, og vil da bli oppfattet som den gode vennen de er.

Kan ikke forvente at kvinner skal gjette det om de egentlig er interesserte i noe mer.

Anonymkode: 14027...78b

Daisy_B skrev (1 minutt siden):

Min erfaring er at de som blir friend zoned er litt puslete i væremåte. Litt tafatte, lite ambisiøse, ingen spesielle meninger om det ene eller det andre. De blir litt udefinerte rett og slett, og da er det jo ikke noe spesielt en kan falle for. 

Dette ☝️

Det er ofte menn som er så redde for å bli avvist at de ikke tar initiativ. De tror at bare de stiller opp, er hjelpsom etc. (alt man forventer at en god venn skal gjøre), så kommer kvinnen en dag til å erklære sin kjærlighet ovenfor dem og slepe dem med inn på soverommet.

Anonymkode: 8e69e...003

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Jepp, det er nok menn som ikke tar initiativ og som heller ikke viser interesse. Det er ikke det at damer bare ønsker seg slemme menn osv, men man må jo vise interesse om man er interessert. Det holder ikke å være snill og hjelpsom og så er det liksom bare der de holder seg.

Jeg liker godt snille og hjelpsomme menn, men om han ikke viser noen interesse for meg så antar jeg at han bare er en snill og hjelpsom fyr som ikke er interessert i noe mer enn det.

Endret av AprilRyan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke, disse mennene pleier ikke å like meg i alle fall. :P Disse mennene pleier å like dem som er sosialt utpekt til å være attraktive og populære i kretsen, dem alle ser til og som har glorien på hodet. Tror ikke disse mennene er så selvstendige.

Anonymkode: be849...3bf

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett vil slike menn forbli ukyssa og single til de er godt voksne. Å være en snill og hyggelig fyr hjelper ikke på å få dame, tvert imot 

Anonymkode: 9cb0f...5a1

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slike menn er ofte avmaskuliniserte, og pga det er ikke kvinner tiltrukket. Det er ingenting gal med dem i seg selv, mange er kjekke, og har livet på stell stort sett. Men det hjelper ikke når de ikke er seg selv, og ikke har noe sunt forhold til sin egen mannlighet og uttrykker den.

Anonymkode: 4de2a...d3c

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.11.2022 den 16.19):

Sant !

Anonymkode: 48c4a...803

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sant !

Anonymkode: 48c4a...803

Nok en gang er det kvinnene som har eneretten til å avvise eller ta imot. Mannen må ta hele risikoen. For noe tull. Likestilling my ass.

Anonymkode: ec3d9...432

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Dette ☝️

Det er ofte menn som er så redde for å bli avvist at de ikke tar initiativ. De tror at bare de stiller opp, er hjelpsom etc. (alt man forventer at en god venn skal gjøre), så kommer kvinnen en dag til å erklære sin kjærlighet ovenfor dem og slepe dem med inn på soverommet.

Anonymkode: 8e69e...003

For en god del tror jeg det handler om at de ikke kjenner denne mekanismen. Det vil jo ha virket andre veien, så hvorfor skulle det ikke virke for ham?  Hvis han ikke har lært noe om kvinners tiltrekningsmønster i oppveksten, så er dette dessverre noe som må føles på kroppen. Jeg satte meg selv ettertrykkelig i vennefella, i midten av 20åra, men tok heldigvis læring av det.  Det vinduet man har til å vise romantisk interesse, er utrolig kortvarig. 

Anonymkode: e6c30...fa1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...