Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2005 #1 Skrevet 9. desember 2005 Hvor mye potet og gulerøtter bør jeg kjøpe inn til 15 stk?
Gjest LoisLane Skrevet 9. desember 2005 #2 Skrevet 9. desember 2005 Kommer litt an på hva som serveres, men jeg hadde regnet 2 poteter til hver, pluss noen ekstra for storspisere. Gulrøtter - 2-3 på hver?
Gjest Gjest_Vivi_* Skrevet 9. desember 2005 #3 Skrevet 9. desember 2005 Beregn tre poteter på hver. Om du vet det erstorspisere blant de, så beregn en ekstra. Du kan jo skrelle noen ekstra, dumt å gå tom og de kan du bruke til andre ting senere. Gulrøtter pleier jeg å kutte i staver og da er det ikke ofte det går mer enn en til hver. men spørs hva du skal servere osv....om du har andre grønnsaker. Forrett+ og det har jo en tendens da...er det saus ,så går det mere poteter
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2005 #4 Skrevet 10. desember 2005 Jeg beregnet ca 40 poteter på 15 personer, og det ble for lite! (Vi var både stor- og småspisere den kvelden) Beregn minst 3 per person.
Jane How Skrevet 11. desember 2005 #5 Skrevet 11. desember 2005 Ja masse poteter! Det som blir igjen legger du i kjøleskapet og steker i terninger dagen etter, sammen med speilegg!
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2005 #6 Skrevet 11. desember 2005 Eller du kan lage potetsalat... Ville tatt 3 og en halv potet til hver og en stor gulrot. Hvis det er mandelpoteter el andre små poteter må du beregne mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå