Gå til innhold

Drittlei. Hvordan overleve oppsigelsestiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei jobben. Jobber i barnehage og har vært lei ganske lenge. Meget kjedelig jobb og og føler at jeg blir dummere for hver dag. Men har likevel stått på det siste året og ikke hatt noe fravær. Istedenfor å klage og være misfornøyd har jeg søkt og fått ny jobb. Nå har jeg 3mnd oppsigelsestid og aner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dette. Har bedt sjefen min om å gå på dagen men dette nektet han. Nå har jeg det enda verre på jobb. Motivasjon er lik null og jeg gruer meg hver dag til å dra på jobb. Hvordan skal man overleve dette?

Anonymkode: 933e5...598

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du feriedager du kan ta ut? Avspasering?

Anonymkode: 28b38...572

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Er så lei jobben. Jobber i barnehage og har vært lei ganske lenge. Meget kjedelig jobb og og føler at jeg blir dummere for hver dag. Men har likevel stått på det siste året og ikke hatt noe fravær. Istedenfor å klage og være misfornøyd har jeg søkt og fått ny jobb. Nå har jeg 3mnd oppsigelsestid og aner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dette. Har bedt sjefen min om å gå på dagen men dette nektet han. Nå har jeg det enda verre på jobb. Motivasjon er lik null og jeg gruer meg hver dag til å dra på jobb. Hvordan skal man overleve dette?

Det skal litt til å få lov til å gå på dagen, men hva med å prøve en mellomting? Feks slutte noen uker tidligere?

Anonymkode: b41bc...bae

Skrevet

Tell ned og legg inn noen «premier» til deg selv undervegs. Forsøk å få gå noen uker før tiden. 

Anonymkode: 01132...7f0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

føler at jeg blir dummere for hver dag.

Hvorfor? Er det noe du kan gjøre på fritiden for å ikke føle det slik?

Anonymkode: 1b496...021

Skrevet

Ta uke for uke og gjør den kjedelige jobben din bra, så kan du gå derfra med god attest og hevet hode. Veldig bra du har lite fravær til tross for at jobbinnhold et ikke treffer deg . NOE bra er det vel i jobben, feks en hyggelig kollega, et barn som liker deg best av alle som jobber der? 

Legg inn ting på fritida som du gleder deg til. Er det noe du kan lese deg opp på som er relevant i den nye jobben, så du kan få en liten følelse av at du er på vei til noe annet som du vil trives bedre med?

• Liker 1
Skrevet

Har du feriedager du kan ta ut? Avspasering?

Anonymkode: 28b38...572

Har to uker igjen som jeg skal ta ut.

Ts

Skrevet

Det skal litt til å få lov til å gå på dagen, men hva med å prøve en mellomting? Feks slutte noen uker tidligere?

Anonymkode: b41bc...bae

Får dessverre ikke lov til det heller.

Skrevet
Eneri skrev (39 minutter siden):

Ta uke for uke og gjør den kjedelige jobben din bra, så kan du gå derfra med god attest og hevet hode. Veldig bra du har lite fravær til tross for at jobbinnhold et ikke treffer deg . NOE bra er det vel i jobben, feks en hyggelig kollega, et barn som liker deg best av alle som jobber der? 

Legg inn ting på fritida som du gleder deg til. Er det noe du kan lese deg opp på som er relevant i den nye jobben, så du kan få en liten følelse av at du er på vei til noe annet som du vil trives bedre med?

Kollegane er helt greie de, men det veier ikke opp for jobben jeg gjør. Jobber med tre barn som har spesielle behov, og uansett hor mye jeg gjør så har de ikke forutsetninger til å bli bedre. Men greien er at jobben jeg gjør kan hvem som helst gjøre, og jeg får ikke utfordret meg. Dermed blir det kjedelig. Å være der dag inn og dag ut fem dager i uken føles som en evighet. Når jeg kommer hjem har jeg ikke overskudd til mitt eget barn, siden all tålmodigheten har blitt oppbrukt på jobben med de barna jeg jobber med, og til å irettesette alle de andre barna som erter og plager «mine» barn (de to andre voksne som er der ignorerer dette fullstendig) 

Ts

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...