Gå til innhold

Magesyre: for mye eller for lite??!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, dette er visst vanskelig å avgjøre, leser om natrontest på nett, og den slår ut slik at det tyder på for lite magesyre. 

Gikk til legen, hun var kun interessert i å sette meg på syredempende, medisin mot for mye magesyre. 

Vel, jeg er etter 1.5 uke over maks døgndose, måtte ta en ekstra 20mg pga sterk halsbrann - likevel hjalp det ikke. 

Har selv kjøpt Aciglumin, som brukes ved for lite, og tester den ut selv. Men leser at man i mange tilfeller må ta flere tabletter til hvert måltid.

Blir så forvirret!! Fins det behandlere der ute som er interessert i å undersøke mer før man settes på medisin? 

Anonymkode: c2275...151

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger

Anonymkode: 288e2...14f

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Følger

Anonymkode: 288e2...14f

Nå tok jeg en skje eplesider-eddik i litt vann, og det hjalp! Etter ca 30 min. Finnes også i tablettform.

Bitterstoffer fra helsekost skal hjelpe.

Skal også være bra å tygge anis-frø, koke te på most, fersk ingefær, lage sellerijuice i blender. 

Jeg kjenner faktisk halsbrannen helt opp i ørene, som om jeg spiser varme Fishermans friend-pastiller... da skal man visst snakke med ØNH-lege. Tilfeldigvis skal jeg til en i neste uke, tar det opp da!

Anonymkode: c2275...151

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...