AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #1 Skrevet 29. november 2022 Hei! Jeg vurderer en robotstøvsuger (med vaskefunksjon) for å gjøre rengjøringen lettere. Ønsker en robotstøvsuger som vasker med såpe og som jeg ikke trenger å ta så mye på fysisk ifm rengjøringen (som ved tømming etc). Noen som har noen gode tips til modeller som passer??? Setter stor pris på svar Anonymkode: 62e5b...ebb
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #2 Skrevet 29. november 2022 Legger til at jeg (som tittelen tilsier) er opptatt av at det blir skikkelig rent, hehe. Håper noen har noen tips til modeller! Anonymkode: 62e5b...ebb
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #3 Skrevet 29. november 2022 Du må ha moppefunksjon Anonymkode: 62e5b...ebb
Amossa Skrevet 29. november 2022 #4 Skrevet 29. november 2022 Jeg bestilte robotstøvsuger under Black Friday. Sjekket test av robotstøvsugere på tek.no. Siste test var i oktober, så der finner du de fleste.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #5 Skrevet 30. november 2022 Amossa skrev (19 timer siden): Jeg bestilte robotstøvsuger under Black Friday. Sjekket test av robotstøvsugere på tek.no. Siste test var i oktober, så der finner du de fleste. Takk for svar! Sjekket nå og det ser ut som roborock s7 er en av favorittene. Var det den du kjøpte? Anonymkode: 62e5b...ebb
Sofakona Skrevet 30. november 2022 #6 Skrevet 30. november 2022 De vil ikke vaske gulvet ditt godt nok...de vil kunne ta med møkk litt bedre..men ting som er klint( kaffe flekker etc) må vaskes med mopp for hånd. Du må tømme roboten etter hver bruk da den fylles hvergang..du må også ta av den skitten moppen og vaske den.
venus24 Skrevet 30. november 2022 #7 Skrevet 30. november 2022 Sofakona skrev (4 minutter siden): De vil ikke vaske gulvet ditt godt nok...de vil kunne ta med møkk litt bedre..men ting som er klint( kaffe flekker etc) må vaskes med mopp for hånd. Du må tømme roboten etter hver bruk da den fylles hvergang..du må også ta av den skitten moppen og vaske den. Dette stemmer ikke. Roborock s7+ har tømmestasjon, så man slipper å tømme manuelt hver gang man har støvsugd. Den har sonisk mopping, så den skrubber gulvet rent. Det blir nok ikke like grundig rengjort som om man skulle gjort det selv, men man bruker gjerne robotstøvsugeren oftere enn man gidder å støvsuge/vaske selv, så sånn sett blir det gjerne renere hjemme uansett. 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #8 Skrevet 30. november 2022 17 minutter siden, Sofakona said: De vil ikke vaske gulvet ditt godt nok...de vil kunne ta med møkk litt bedre..men ting som er klint( kaffe flekker etc) må vaskes med mopp for hånd. Du må tømme roboten etter hver bruk da den fylles hvergang..du må også ta av den skitten moppen og vaske den. Høres ut som ca like mye jobb som å rengjøre selv. Tror jeg venter litt til på fremtiden. Anonymkode: 29b4a...eef 1
Sofakona Skrevet 30. november 2022 #9 Skrevet 30. november 2022 venus24 skrev (8 minutter siden): Dette stemmer ikke. Roborock s7+ har tømmestasjon, så man slipper å tømme manuelt hver gang man har støvsugd. Den har sonisk mopping, så den skrubber gulvet rent. Det blir nok ikke like grundig rengjort som om man skulle gjort det selv, men man bruker gjerne robotstøvsugeren oftere enn man gidder å støvsuge/vaske selv, så sånn sett blir det gjerne renere hjemme uansett. Stemmer..den er mye dyrere og..men igjen..du må jo tømme denne beholderen da...
Heisann1234 Skrevet 30. november 2022 #10 Skrevet 30. november 2022 Hvis du vil gjøre det skikkelig rent så er ikke moppefunksjonen på robotstøvsugere så bra. Jeg har moppefunksjon i min, men synes ikke det er noe vits. Men selve støvsugingen er jo veldig bra da, så verdt det uansett. Man kan jo bare moppe selv ved behov. Verre med støv og annet.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #11 Skrevet 30. november 2022 Heisann1234 skrev (42 minutter siden): Hvis du vil gjøre det skikkelig rent så er ikke moppefunksjonen på robotstøvsugere så bra. Jeg har moppefunksjon i min, men synes ikke det er noe vits. Men selve støvsugingen er jo veldig bra da, så verdt det uansett. Man kan jo bare moppe selv ved behov. Verre med støv og annet. Takk for svar! Bruker du såpe ifm moppingen? Anonymkode: 62e5b...ebb
Wenda Skrevet 30. november 2022 #12 Skrevet 30. november 2022 Man skal ikke bruke såpe når man bruker moppefunksjonen har jeg lest. Såpe er også sjeldent bra for gulv som laminat o.l. Legger seg et belegg på gulvet. Forrige eier av dette huset vasket med såpe og jeg måtte gå over gulvet nesten daglig med vann og mopp for å få vekk belegget 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #13 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Anonymkode: 29b4a...eef Hvor får man tak denne?? Anonymkode: ffe48...47a 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #14 Skrevet 30. november 2022 Wenda skrev (35 minutter siden): Man skal ikke bruke såpe når man bruker moppefunksjonen har jeg lest. Såpe er også sjeldent bra for gulv som laminat o.l. Legger seg et belegg på gulvet. Forrige eier av dette huset vasket med såpe og jeg måtte gå over gulvet nesten daglig med vann og mopp for å få vekk belegget Blir jo ikke skikkelig rent uten såpe. Anonymkode: 62e5b...ebb
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #15 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Blir jo ikke skikkelig rent uten såpe. Anonymkode: 62e5b...ebb Jo det blir det. Når jeg er hjemme hos folk som vasker gulvene med såpe så blir alltid sokkene mine grå under om jeg har vært der en stund. Hjemme blir de aldri grå under og jeg vasker kun med mop og vann Anonymkode: dc98d...5c0 3 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #16 Skrevet 30. november 2022 Det fins en robot støvsuger som har egen tømmestasjon hvor den tømmer seg selv, roborock 8 eller noe heter den. Eller 7 kanskje. Bare Google robotstøbsuger tømmestasjon. Den er dyr så jeg kjøpte uten tømmestasjon og syns det går greit å tømme boksen selv. Man må uansett også fjerne hår fra hjulene og sånn ganske jevnlig Anonymkode: d30fd...a0a 2
Mamajune11 Skrevet 30. november 2022 #17 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo det blir det. Når jeg er hjemme hos folk som vasker gulvene med såpe så blir alltid sokkene mine grå under om jeg har vært der en stund. Hjemme blir de aldri grå under og jeg vasker kun med mop og vann Anonymkode: dc98d...5c0 Dette har jeg aldri tenkt over. Har alltid bare trodd andre ikke vasker, og derfor blir sokkene grå.. 2 1
Amossa Skrevet 30. november 2022 #18 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for svar! Sjekket nå og det ser ut som roborock s7 er en av favorittene. Var det den du kjøpte? Anonymkode: 62e5b...ebb Jeg så at den var best, men kjøpte Dreame D10+ til 3.290 kr. Fikk 8 av 10 terningkast hos tek.no. Trekk for å bare "slepe vaskefilla etter seg". Skal gis i julegave til en som har hund og størst behov for støvsuging. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #19 Skrevet 1. desember 2022 Heisann1234 skrev (13 timer siden): Hvis du vil gjøre det skikkelig rent så er ikke moppefunksjonen på robotstøvsugere så bra. Jeg har moppefunksjon i min, men synes ikke det er noe vits. Men selve støvsugingen er jo veldig bra da, så verdt det uansett. Man kan jo bare moppe selv ved behov. Verre med støv og annet. Vi er kjempefornøyd med moppefunksjonen på vår Roborock s7. Vi har småbarn, og en vogn som trilles inn og ut i gangen et par gange rom dagen, og duverden så digg den moppen er! Samme på kjøkkenet. Uten roboten hadde vi kanskje vasket i stuen en gang i halvåret.. Nå kjører vi roboten med mopp en gang i uken på stuen, og minst to ganger på kjøkken og i gang. Mye enklere å bare hive den på enn å gå rundt med moppen selv. Anonymkode: 66818...990 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #20 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi er kjempefornøyd med moppefunksjonen på vår Roborock s7. Vi har småbarn, og en vogn som trilles inn og ut i gangen et par gange rom dagen, og duverden så digg den moppen er! Samme på kjøkkenet. Uten roboten hadde vi kanskje vasket i stuen en gang i halvåret.. Nå kjører vi roboten med mopp en gang i uken på stuen, og minst to ganger på kjøkken og i gang. Mye enklere å bare hive den på enn å gå rundt med moppen selv. Anonymkode: 66818...990 Vet du om det går an å bruke litt såpe i vannet? Anonymkode: 62e5b...ebb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå