Gå til innhold

Ville du vært moderator?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er også svært fornøyd med dette forumet. Moderatorene holder seg litt i bakgrunnen slik seg hør og bør.

Enig at de som tror dette forumet er ren veldedighet er ganske naive!

Jeg ville ikke ha vært moderator, fordi jeg ville ha følt det som en plikt som jeg ikke klarte å koble av fra. Da ville forumet ha opptatt meg så mye, jeg ville ha tenkt "jobb" og ikke hygge...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tror du virkelig at målet for KG har vært veldedighet? Det går ikke an å være så naiv.

veldedighet? nei et diskusjonssted. Det er forskjell på diskusjon og være nedlatende. Noen holder på sitt og bruker denne teknikken. Du mener jeg er naiv. bare forde jeg sa hva jeg ville?

Du kan ikke vite om jeg er naiv.

Dessuten så er det 4 stk her inne jeg har villet nektet adgang på livstid ved første anledning.

Du får ha en riktig hyggelig helg.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Jeg er/har vært moderator på andre forum, og holder sterkt på ytringsfrihet, og slår kun ned på ting som faktisk bryter reglene. Her på KG ville jeg ikke vært moderator, fordi forumet er så stort, og da blir moderators rolle å begrense brukerne, mens på mindre forum vil moderator ha en jobb med å generere aktivitet, noe jeg foretrekker. Temaene her er også for generelle til at jeg ville engasjert meg nok i jobben.

Når det gjelder moderators rolle i debatter synes jeg de skal ha samme mulighet til å debattere som andre, men at det er viktig at de går foran med ett godt eksempel ved å ikke bryte reglene selv.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
Jeg for min del kunne ikke tatt den jobben, for jeg ville godtatt det meste.

Jeg anser folk her inne for å være voksne, og at den som slenger med leppa får tåle en støyt - og selv om det er attenåringer her også, så er det ikke alltid de som tåler minst... men nok om det...

Seriøse tråder som utartet til snikk snakk ville bli flyttet til snikk snakk fremfor å stenges/slettes.

Stygge personangrep ville fått advarsler i pm og slettes i tråden, men ellers ville jeg godtatt myyyyye tror jeg..

Men så er jo jeg en som ler av krangler og sinte mennesker da.  :ler:

Ganske enig med deg. Jeg ville vært veldig forsiktig med å slette ting. Høy takhøyde er for meg en selvfølge i et åpet forum, og jeg ville ikke vært noen advokat for de mest hårsåre. Upassende kommentarer ville til en viss grad fått blitt stående, med mindre det var snakk om veldig direkte personangrep/mobbe-tendenser. Ville heller brukt moderator-rettighetene mine til å dele tråder som etterhvert begynte å få flere parallelle tematikker.

Gjest Egentlig registrert
Skrevet
Dessuten så er det 4 stk her inne jeg har villet nektet adgang på livstid ved første anledning.

Jeg har også en slik liste. Det er disse fire som gjør at jeg ikke søker som moderator når de søker etter nye.

Skrevet

Har dere virkelig så dårlige følelser for enkelte brukere her inne at dere ville utstengt dem?

Jeg har ingen sånne jeg. Selvfølgelig er det noen jeg liker mindre enn andre, selvfølgelig er det noen jeg synes er helt på tryne i sine ytringer og meninger, men å utestenge dem? Men nå har ingen gått hardt til angrep mot meg heller da, det har kanskje noe med det å gjøre?

Men - dette var en typisk avsporing fra meg. Tilbake til tema.

Skrevet
Jeg har også en slik liste. Det er disse fire som gjør at jeg ikke søker som moderator når de søker etter nye.

Synd. Kanskje du hadde blitt en flink moderator? Har du tenkt over for forsvinnende lite fire brukere er i forhold til over 8000?

Skrevet

Nei det er alt for arbeidssomt, uten å få betalt for det. Hadde gått utover andre gjøremål i livet mitt.

Skrevet

Nei, jeg synes jeg bruker for mye tid her som jeg gjør - kunne ikke tenkt meg å forplikte meg til å bruke enda mer tid på det.

Skrevet
Har dere virkelig så dårlige følelser for enkelte brukere her inne at dere ville utstengt dem?

Jeg har ingen sånne jeg. Selvfølgelig er det noen jeg liker mindre enn andre, selvfølgelig er det noen jeg synes er helt på tryne i sine ytringer og meninger, men å utestenge dem? Men nå har ingen gått hardt til angrep mot meg heller da, det har kanskje noe med det å gjøre?

Men - dette var en typisk avsporing fra meg. Tilbake til tema.

ja ,faktisk. nevnte de 4 for de er slike som er her hver dag,hele dagen.Det er de som setter seg selv så høyt at det er til å spy av. latterliggjør andre. Og gir seg f ikke.frekke til de grader. Det er nok flere,men de skulle fått advarsel først av meg. Og kun en advarsel.

Skrevet
ja ,faktisk. nevnte de 4 for de er slike som er her hver dag,hele dagen.Det er de som setter seg selv så høyt at det er til å spy av. latterliggjør andre. Og gir seg f ikke.frekke til de grader. Det er nok flere,men de skulle fått advarsel først av meg. Og kun en advarsel.

Jeg sitter her hver dag hele dagen ... håper ikke jeg er en sånn, det høres ikke bra ut... usj.

Skrevet

Moderator her inne?

Ikke om det smalt. Jeg synes KG er for useriøst enkelt og greit og det kunne ikke ramlet meg inn å være med på en politikk hvor folks tanker bare fjernes ved et tastetrykk fordi innlegg for eksempel postes i feil kategori. Slikt blir tullete men så ser jeg jo resultatet også.

Forumet er utrolig dårlig i forhold til hvordan det en gang var. Enkelttråder er fint å lese en gang iblant takket være noen gode brukere som KG burde priset seg overlykkelige over å ha her inne.

Men jeg bruker ikke tiden min på å skrive noe særlig her inne når jeg aldri kan føle meg trygg på om det fjernes etter moderators forgodtbefinnende og med ledelsens velsignelse. Dårlig dømmekraft kamuflert bak et hinsides langt regelverk.

Det finnes andre fora som driver mer seriøst. Heldigvis for meg :)

Skrevet
veldedighet? nei et diskusjonssted. Det er forskjell på diskusjon og være nedlatende. Noen holder på sitt og bruker denne teknikken. Du mener jeg er naiv. bare forde jeg sa hva jeg ville?

Du kan ikke vite om jeg er naiv.

Du får ha en riktig hyggelig helg.

Jeg synes uansett at det er rart at det går an å tro at man ikke har lyst til å tjene penger på et forum som dette.

Fordi de er her hele dagen? Bestemmer ikke folk hva de skal gjøre selv, og hvor mye tid de skal bruke her inne? Hvor mye er nok synes du?

Gjest Bellatrix
Skrevet
Fordi de er her hele dagen? Bestemmer ikke folk hva de skal gjøre selv, og hvor mye tid de skal bruke her inne? Hvor mye er nok synes du?

Enig. Det var litt av et kriterium får å kaste noen ut. :ler: Kanskje man skulle hatt en sperre sånn at man bare fikk logget seg på ved visse klokkeslett?

Skrevet
Jeg synes uansett at det er rart at det går an å tro at man ikke har lyst til å tjene penger på et forum som dette.

herregud, nei. Ikke for at de er her hele dagen nei.For det er de som styrer her inne. Gjort dette forumet til det useriøse det har blitt. helt på tryne. Noen få har ødelagt

Gjest Bellatrix
Skrevet
ja ,faktisk. nevnte de 4 for de er slike som er her hver dag,hele dagen.

Kunne du ikke heller skrevet at det var fordi de (vi?) er useriøse da?

Gjest Devil's Spawn
Skrevet (endret)

Nå kan vel ikke en moderator bare kaste ut noen og gi advarsler alene.

Sitter med en følelse av at det er meg det siktes til. :ler:

Endret av Rattleshake
Gjest Bellatrix
Skrevet
Nå kan vel ikke en moderator bare kaste ut noen og gi advarsler alene.

Sitter med en følelse av at det er meg det siktes til. :ler:

Nei, og det er kanskje like greit.

Skrevet
Moderator her inne?

Ikke om det smalt. Jeg synes KG er  for useriøst  enkelt og greit og det kunne ikke ramlet meg inn å være med på en politikk hvor folks tanker bare fjernes ved et tastetrykk fordi innlegg for eksempel postes i feil kategori. Slikt blir tullete men så ser jeg jo resultatet også.

Forumet er utrolig dårlig i forhold til hvordan det en gang var. Enkelttråder er fint å lese en gang iblant takket være noen gode brukere som KG burde priset seg overlykkelige over å ha her inne.

Men jeg bruker ikke tiden min på å skrive noe særlig  her inne når jeg aldri kan føle meg trygg på om det fjernes etter moderators forgodtbefinnende og med ledelsens velsignelse. Dårlig dømmekraft kamuflert bak et hinsides langt regelverk.

Det finnes andre fora som driver mer seriøst. Heldigvis for meg :)

Jeg var aktiv bruker for mage år siden, var her lenge. Nå er jeg inne lite,men da som gjest.

Kg er ødelagt. Det er noen få som har ødelagt dette. Er mange brukere,men noen av disse burde vert fjernet for lenge siden.

useriøst og platt.

Før var det mane flere voksne folk her inne,men ser ut som om det blir flere og flere yngre. De burde heller opprettet en barneside for dem.

Kjenner flere som kuttet ut kg. Ikke pga moderatorene, men brukerne. Noen tror de "eier" kg,kan gjøre hva de vil.

Dessuten så er det noen moderatorer som går vel langt.

Sletter innlegg som det er ikke grunnlag for.

Har vist seg flere ganger at de faste som kan gjøre hva de vil, så har moderator større takhøyde. Er jo helt på trynet.

:)

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Jeje, alt var mye bedre under krigen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...