AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #1 Skrevet 29. november 2022 Hatt pusen min siden 2017. Siden da har jeg fått samboer og barn. Min samboer initierte at jeg skulle flytte til han i 2018 og ha med katten. Utviste ingen negativitet mot henne da. Etter vi fikk barn har han lagt pus for hat. Kritiserer kattesandkassa og plutselig er den ekkel. Mener det er uhygienisk i forhold til barnet vårt. Barnet har også hatt en del hoste i høst, men det har vært etter virusinfeksjoner. Han mener det er pga katten. Nå klager samboer på alt med katten. For mye kattehår, hun ligger steder hun ikke skal og stadig blir det mer og mer begrenset hvor hun får oppholde seg. I går kom han og sa han hadde bestilt allergi test til barnet vårt, det er i morgen. Han var rimelig sikker på at den ville vise at barnet vårt er allergisk mot katt og om jeg hadde planlagt hvordan jeg ville kvitte meg med henne. Det kom så brått. Jeg sitter med en klump i magen. Jeg er livredd for at den nå slår ut på allergi, og jeg må gjennom dette med å måtte gi henne fra meg. Noen som har opplevd dette? Hva gjorde dere? Det er ganske hardt og tøft å muligens måtte gi fra seg et kjæledyr man elsker veldig høyt. Ser jo ingen reaksjon fra barnet, hverken rennende øyner eller snørrete nese. Aldri tenkt at det er noe allergi. Kan det likevel slå ut? Er så deppa for dette nå Anonymkode: 46e34...2f7 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #2 Skrevet 29. november 2022 Kunne ikke ha bodd med en fyr som ikke respekterer dyr. Anonymkode: fc07d...e8f 14 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #3 Skrevet 29. november 2022 Har ikke barn, men har hatt katt i 17 år. Aldri i verden om jeg hadde gitt bort katten min. Vurdert å flytte med katta eller kaste ut fyren? Han er jo en idiot uten respekt for dyr. Anonymkode: 49c62...d4f 9 2
Maskinfører Skrevet 29. november 2022 #4 Skrevet 29. november 2022 Han høres ikke noe særlig ut ☹️ 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #5 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kunne ikke ha bodd med en fyr som ikke respekterer dyr. Anonymkode: fc07d...e8f Men jeg må jo gi bort katten hvis bArnet har allergi? Anonymkode: 46e34...2f7
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #6 Skrevet 29. november 2022 Sitat Symptomer på katteallergi Katteallergenene spres lett i luften og gir plager når de fester seg i slimhinner i øyne, nese, huden eller lungene. Symptomer på katteallergi er de samme som for hundeallergi og annen pelsdyrallergi.1 Tett nese Rennende nese Hovne, røde, kløende og rennende øyne Nysing Elveblest Eksem Tørrhoste Astma (vanskelig å puste, piping i brystet, unormalt trøtt) Kilde Det virker ikke som barnet har de typiske symptomene. Anonymkode: 49c62...d4f
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #7 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men jeg må jo gi bort katten hvis bArnet har allergi? Anonymkode: 46e34...2f7 Allergipiller? Set finnes katteeiere som går på det, eller så tror jeg jo vaksine mot allergi kommer snart. Anonymkode: 95665...306 1 1
Nattero Skrevet 29. november 2022 #8 Skrevet 29. november 2022 Testen vil vise om det var katten eller ikke. Krysser virkelig fingra for at det ikke var den!!!! Krysser fingra for at det istedet var din samboer ungen reagerte på! Neida... Men håper det ikke var katten! Hvordan gikk der forressten? Syns derimot din samboer overreagerer og virker som ikke helt klarer ta opp ting på voksen og litt mer forståelsesfull måte, men bare buser på med sitt.... Men vet ikke hvordan dere har det ellers... Hadde jeg vært deg, hadde jg vurdert kvitte meg med han før katten!!!! 😉😊 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #9 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men jeg må jo gi bort katten hvis bArnet har allergi? Anonymkode: 46e34...2f7 Ut fra din beskrivelse så tror jeg ikke det er allergi. Men hadde kvitta meg med den fyren uansett. Anonymkode: fc07d...e8f 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #10 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kunne ikke ha bodd med en fyr som ikke respekterer dyr. Anonymkode: fc07d...e8f Og jeg kunne ikke bodd med en fyr som ikke respekterer sitt eget barns helse. TS: Først må dere jo avklare om barnet faktisk er allergisk. 🤷♀️ Dersom barnet er allergisk kan katten selvsagt ikke bo sammen med barnet mer. Er barnet ikke allergisk så er det jo ikke noe problem. Anonymkode: 3fda7...3d4
Eva-Lena Skrevet 29. november 2022 #11 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men jeg må jo gi bort katten hvis bArnet har allergi? Anonymkode: 46e34...2f7 Selvsagt må du det. Skulle bare mangle. Jeg har hatt både hunder og katter, men hadde omplassert de tvert om barna mine reagerte på det. Det er ikke riktig å medisinere ett barn bare for å beholde en katt. Hva er mest verdt barnet eller katta?
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #12 Skrevet 29. november 2022 Dette kan da virkelig ikke være en fantastisk og omsorgsfull mann ellers? Jeg er selv med en mann som ikke likte katter noe særlig. Men som han sier; gleden han ser hos meg overskygger alt annet, så selvfølgelig har jeg katt. Jeg tar meg jo da stort sett av det praktiske, men er jeg syk eller på reise fikser han absolutt alt. (unntatt kos, men der tror jeg pus er gjensidig like lite interessert). Ellers er kontoret hans, og soverommet vårt, kattefri sone. Anonymkode: 500b3...689 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #13 Skrevet 29. november 2022 Husk å sjekke resultatet selv så han ikke prøver å lyve på barnet allergi. Anonymkode: 05495...1f8 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #14 Skrevet 29. november 2022 Føler med deg. Uff så trist. Lite sannsynlig med allergi tror jeg. Tror ikke hoste er et typisk symptom. Håper det ordner seg for dere!! Anonymkode: ce389...1b6 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #15 Skrevet 29. november 2022 Bare en kommentar til kattedoen, at den er "ekkel og uhygienisk". Dette holder ikke som argment for å få bort katten! Så klart er det ekkelt hvis barnet graver rundt og spiser sand, men det er mange andre ting som er uhygienisk i et hjem, doen f.eks. Dere passer jo på at hen ikke bader i do, og så passer dere på at hen ikke graver i kattedoen. Blir noe pass, men av erfaring så gikk interessen for kattedoen raskt over her. Anonymkode: ce389...1b6 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #16 Skrevet 29. november 2022 Jeg kjenner et par personer som er allergisk mot katt, og ingen av dem hoster pga det. Det er nysing og kløe i nesen, og rennende øyne som også klør. Absolutt ingen hoste. Tror samboeren din bare har lagt katten for hat. Og pass på at du er med og får vite resultatet av allergitesten first hand, så han ikke lyver til deg når han kommer hjem og sier at "joda, det var katteallergi så ut med katten!". Anonymkode: 94aa0...d07 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #17 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette kan da virkelig ikke være en fantastisk og omsorgsfull mann ellers? Jeg er selv med en mann som ikke likte katter noe særlig. Men som han sier; gleden han ser hos meg overskygger alt annet, så selvfølgelig har jeg katt. Jeg tar meg jo da stort sett av det praktiske, men er jeg syk eller på reise fikser han absolutt alt. (unntatt kos, men der tror jeg pus er gjensidig like lite interessert). Ellers er kontoret hans, og soverommet vårt, kattefri sone. Anonymkode: 500b3...689 Han koser aldri med katten? Sjarmerende.. Anonymkode: 542cc...70e 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #18 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Han koser aldri med katten? Sjarmerende.. Anonymkode: 542cc...70e Hvorfor er det et problem, mener du? Katten ønsker det heller ikke. Hun overser forsåvidt de fleste gjester også. Det er en katt, den har ikke følelser i forhold til dette, slik en hund mulig ville hatt. Anonymkode: 500b3...689
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #19 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvorfor er det et problem, mener du? Katten ønsker det heller ikke. Hun overser forsåvidt de fleste gjester også. Det er en katt, den har ikke følelser i forhold til dette, slik en hund mulig ville hatt. Anonymkode: 500b3...689 Sant. Katter er ikke flokkdyr, de er sosiale dyr. De har ikke behov for å bli likt av alle, for de er ikke redde for å bli utstøtt. Og selv de mest kosete kattene slutter raskt å oppsøke de som avviser den. Anonymkode: bd7f4...d49
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #20 Skrevet 30. november 2022 Men han har jo rett i at kattedo er uhygienisk og at det blir hår i luften og på møbler. Har katt selv og irriterer meg innimellom over at jeg ikke kan ha katten ute siden jeg bor i femte etasje. Kan du ha katten ute er jo det mest hygienisk. Anonymkode: 7130e...b8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå