AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #1 Skrevet 29. november 2022 Det er over 1 år siden, men jeg tenker på henne daglig enda. Har prøvd å date, men jeg får ingenting ut av de treffene jeg har vært på. Var på besøk og hang en god del med ei i sommer, men følelsene var der bare ikke, og jeg tenkte bare på hun som det ikke ble noe av. Jeg er en mann på godt over 30 år, og har vært forelsket noen ganger før, men denne forelskelsen virker å være helt oppslukende. Jeg trenger virkelig hjelp. Noen som har råd? Anonymkode: 36e58...f07 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #2 Skrevet 30. november 2022 Eneste som hjelper er å date andre til du finner noen du liker. Du kan også ta en tur til psykolog Anonymkode: 95b92...d75 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #3 Skrevet 30. november 2022 Du må bare ta tiden til hjelp. Selv er jeg skilt, og møter jo attraktive menn i hverdagen, men så tenker/sammenligner jeg dem med eksmannen min, og det blir så unaturlig på en måte. Er bare ikke klar for noe nytt ennå, og da får man bare vente. Det er ikke noe som brenner... Anonymkode: 20de7...148 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #4 Skrevet 30. november 2022 Vil presisere at personen jeg fortsatt tenker på ikke var en person jeg var i et forhold i. Hun er sykepleier og jeg var lagt inn. Derfor jeg skammer meg ekstra over at jeg fortsatt tenker så mye på akkurat henne og ikke kommer meg videre, selv om jeg har prøvd. Anonymkode: 36e58...f07 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #5 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vil presisere at personen jeg fortsatt tenker på ikke var en person jeg var i et forhold i Da hadde det neppe vært et problem. Poenget nå, er at du idealiserer henne. Det er helt vanlig, og det er ikke noe rart med deg. Hvis du ikke ser henne, eller oppsøker henne på SoMe etc, så går det gradvis over. Om 10-15 år, tenker du knapt på henne. Hvis det var en trøst? Anonymkode: 74cc2...5b8
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #6 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis det var en trøst? Ikke store trøsten 😕 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du kan også ta en tur til psykolog Jeg går til psykolog ukentlig. Men det må jo være andre som har opplevd det samme og kommet seg videre? Anonymkode: 36e58...f07
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #7 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke store trøsten 😕 Jeg går til psykolog ukentlig. Men det må jo være andre som har opplevd det samme og kommet seg videre? Anonymkode: 36e58...f07 Ja, jeg har kommet meg videre. Men er det en trøst å høre at det måtte etablering, familieliv, og mange år sammen med en uinteressant kvinne, før jeg sluttet å tenke på den andre? Gjør alt for finne noen du liker, og du vil trolig se de samme gode egenskaper hos flere. Oneitis kalles syndromet, der du tror at det finnes bare én riktig for deg. Anonymkode: 74cc2...5b8
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #8 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ja, jeg har kommet meg videre. Men er det en trøst å høre at det måtte etablering, familieliv, og mange år sammen med en uinteressant kvinne, før jeg sluttet å tenke på den andre? Gjør alt for finne noen du liker, og du vil trolig se de samme gode egenskaper hos flere. Oneitis kalles syndromet, der du tror at det finnes bare én riktig for deg. Anonymkode: 74cc2...5b8 Takk for opplysning. Skal lese meg opp på "oneitis". Psykolog og en annen sykepleier anbefalte egentlig boken "Hekta", men følte ikke jeg kunne relatere meg til den i det hele tatt. Anonymkode: 36e58...f07
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #9 Skrevet 30. november 2022 Jeg har også vært hekta. For meg gikk det over (etter pinlig mange år) da jeg plutselig matchet med han på tinder. Jeg merket at han hadde et forutintatt inntrykk av meg og antok at jeg var dum som et brød. Fikk et nytt inntrykk av han som en teit type. Er ikke så fan av teite typer, så nå er jeg endelig fri. Anonymkode: 13bc3...04e 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #10 Skrevet 30. november 2022 Hun du traff under behandling, hun som fikk betalt for å se deg, høre deg og føle deg fantastisk er ikke den samme som privatpersonen du drømmer om. Mulig de rosa brillene dine hadde gått i stykker når du hadde sett henne liggende på sofa'n, irritert etter en lang dag på jobb, kjeftende på deg siden du ikke hadde gjort det du skulle hjemme.... Anonymkode: d3be3...d97 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #11 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 30.11.2022 den 18.33): Hun du traff under behandling, hun som fikk betalt for å se deg, høre deg og føle deg fantastisk er ikke den samme som privatpersonen du drømmer om. Mulig de rosa brillene dine hadde gått i stykker når du hadde sett henne liggende på sofa'n, irritert etter en lang dag på jobb, kjeftende på deg siden du ikke hadde gjort det du skulle hjemme.... Jeg vet jo hun fikk betalt og det var jobben hennes, men likevel så mye vi snakket sammen og hun delte fra egne erfaringer så gjorde det sitt til at jeg et nært forhold til henne da. Man kan faktisk bonde med helsepersonell. Har gjort det før, men ikke av det romantiske slaget. Klarer ikke se for meg henne kjefte. Hun er ikke den type person. Men ja jeg vet jeg idealiserer henne veldig. Anonymkode: 36e58...f07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå