Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt innkalt til møte med bv pga en bekymringsmelding uten hold i. Er slitsomt å gå rundt i et vakuum og være livredd selv om vi har alt på det rene. Hvordan foregår et slikt møte?

Anonymkode: 6f474...ba3

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bdkymringsmeldingen leses og dere snakker om den hovedsakelig. Dere får spørsmål dere må besvare relatert til bekymringen.

Så vil de mest sannsynlig be om samtykke til innhenting av info fra barnehage eller skole og din, far og barnets fastlege. 

Så settes det opp tid for hjemmebesøk. 

Jeg vil anbefale å ha med dn rolig tilltisperson. Feks din mor, svigermor, eller lignende.  Det er greit å ha mrd eget vitne som var til stede hvis det skulle fremkomme noe i senere tid dere mener ikke er slik dere oppfattet det, eller andre misforståelser. 

Ta deg god tid i møte til å formulere deg, dette for din egen del. Da får du kommunisert det du ønsker. 

Om dere ikke har noe store svinn på skogen går det helt fint. De vet at foreldre ikke er perfekte.

Anonymkode: d4a40...da9

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bdkymringsmeldingen leses og dere snakker om den hovedsakelig. Dere får spørsmål dere må besvare relatert til bekymringen.

Så vil de mest sannsynlig be om samtykke til innhenting av info fra barnehage eller skole og din, far og barnets fastlege. 

Så settes det opp tid for hjemmebesøk. 

Jeg vil anbefale å ha med dn rolig tilltisperson. Feks din mor, svigermor, eller lignende.  Det er greit å ha mrd eget vitne som var til stede hvis det skulle fremkomme noe i senere tid dere mener ikke er slik dere oppfattet det, eller andre misforståelser. 

Ta deg god tid i møte til å formulere deg, dette for din egen del. Da får du kommunisert det du ønsker. 

Om dere ikke har noe store svinn på skogen går det helt fint. De vet at foreldre ikke er perfekte.

Mener du svin?

Anonymkode: 40f20...911

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mener du svin?

Anonymkode: 40f20...911

Ja. Det tror jeg også du forstod. En ekstra n i ordet kan umulig ha gjort deg så forvirret at du måtte spørre om det i en tråd der skrivefeil ikke er relevant?

• Liker 1
Skrevet

Om dere ikke vil ha med vitne, så har dere lov å ha lydopptak på mobilen. Da er det veldig viktig å kommunisere tydelig, for man hører kun det som blir sagt, og kan ikke tolke nonverbalt kroppsspråk. 

Jeg ville vært rolig og latt BV fremlegge saken slik de ønsker FØR jeg hadde sagt noe selv. Det er dumt om samtalen starter ved at man går rett i forsvar. 

Ellers tror jeg det er lurt å kle seg ok og ikke se ustelt ut. Det skal jo ikke ha særlig å si, men man vet aldri. 

Anonymkode: 2793a...fcd

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...