Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i butikk (kjede), vi får lite timer (jeg har ca 40%) også har sjefen en tendens til å bare sette på timer plutselig når det trengs. Spør ikke, bare gjør det og sender felles mld om saken etterpå så man må inn å sjekke. Feks i morgen min vakt 12-16 økes til 10-16 uten varsel. Ok, det går forsåvidt. Nå plutselig økt til 8-16. Jeg er ferdig på jobb i kveld 20.15. 

Har kontrakt på fast og kontrakt på tilkalling så det er i orden men man skal vel spørres først ifht endringer med kort varsel ?

Anonymkode: 7a30c...1ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så klart skal det spørres 

Anonymkode: dee83...93c

Skrevet

Dette var rart ja, og ikke vanlig. Har du to kontrakter? En for fast stilling og en for tilkalling?

Anonymkode: a7ce0...a65

Skrevet

Leder har styringsrett og bestemmer når og hvor mye du skal jobbe, så er er riktig nok. 

Anonymkode: b06cb...6b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette var rart ja, og ikke vanlig. Har du to kontrakter? En for fast stilling og en for tilkalling?

Anonymkode: a7ce0...a65

Ja to kontrakter. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Leder har styringsrett og bestemmer når og hvor mye du skal jobbe, så er er riktig nok. 

Med under 1 dags varsel ?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette avhenger også av arbeidskontrakt og type stilling. 

En tilkallingsvikar skal feks alltid spørres. Der faller dette aspektet av styringsrett bort.

Anonymkode: bf5a8...fa4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja to kontrakter. 

Med under 1 dags varsel ?

Vaktlister skal foreligge minimum 14 dager i forveien, endringer utover dette skal avklares med ansatt. 

Anonymkode: 0d3e5...628

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...