AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #1 Skrevet 29. november 2022 Blir små galen da jeg må gå fra jobb flere ganger i måneden fordi barnehagen ringer stadig om at barnet har vondt i øret.. vi har vært og sjekket men alt fint sier legen! Barnet har vondt i øret og vil sitte på fanget bare.. de er ikke flinke med å si at hun MÅ ta på lue når hun går ut.. og gjør at jeg begynner å få problemer stadig i jobben.. tingen er at barnet er helt ok når jeg leverer og helt ok når vi kommer hjem etter å ha hentet henne.. vet ikke om barnehagen er sløv og orker ikke å ta initiativ med å få barnet i lek elsn.. 😅 noen som har like erfaringer? Anonymkode: 3f2c7...c69
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #2 Skrevet 29. november 2022 Tenker at man må ta vondt i øret på alvor. selv om legen ikke finner noe kan hun jo ha tendens til ørebetennelse og det må man jo virkelig prøve å unngå da det er ekstremt smertefullt. At de ikke er nøye med å ta på lue må du jo absolutt ta opp. Sørg for å ha en varm lue med hals da jeg ofte ser barn med helt åpen hals i vinterkulden. Hals og ører henger sammen så en kald hals kan gi vondt i øret. Tenker varme er stikkordet her og dette må jo barnehagen ta på alvor.! Anonymkode: a4b33...79d 2
Sofakona Skrevet 29. november 2022 #3 Skrevet 29. november 2022 Men har barnet ditt faktisk vondt i øret? Ofte vil barn ha vondt 1 gang...og skjønner da at om de har vondt vil mammaen komme og hente og få kos. Snakker vi at han sier han har vondt..eller tar han seg til øret,gråter og dårlig form? Vet mange barn som har "vondt" i magen...da kommer mamma eller pappa og henter 6
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #4 Skrevet 29. november 2022 Ørebetennelse er utrolig vondt.. De MÅ ha på lue når hun går ut. Væske i mellomøret kan være vanskelig å påvise. Har dere vært til øre, nese hals-lege? Anonymkode: 7da41...5b1
Fru Uperfekt Skrevet 29. november 2022 #5 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Blir små galen da jeg må gå fra jobb flere ganger i måneden fordi barnehagen ringer stadig om at barnet har vondt i øret.. vi har vært og sjekket men alt fint sier legen! Barnet har vondt i øret og vil sitte på fanget bare.. de er ikke flinke med å si at hun MÅ ta på lue når hun går ut.. og gjør at jeg begynner å få problemer stadig i jobben.. tingen er at barnet er helt ok når jeg leverer og helt ok når vi kommer hjem etter å ha hentet henne.. vet ikke om barnehagen er sløv og orker ikke å ta initiativ med å få barnet i lek elsn.. 😅 noen som har like erfaringer? Anonymkode: 3f2c7...c69 Be de ta en ny test, jeg gikk med kronisk mellomørebetennelse i over 20 år pga legene ikke fant noe 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #6 Skrevet 29. november 2022 Hvor gammel er barnet? Hvorfor mener de at hun har vondt i øret, er det at hun tar seg til øret og gir utrykk for smerte , har hun vondt når hun ligger i sengen om kvelden eller kun i barnehagen på dagtid? Kan det være at hun bare er litt sliten og trenger en hvilestund? Jenta mi får hvile (hun sover ikke på dagen), men sitter gjerne i fanget med smokk og bamse, får kose og slappe av litt mens de andre sover. Hvis barnet har vondt i ørene burde hun jo også ha vondt når hun er hjemme? Anonymkode: 1f461...9f0
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #7 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor gammel er barnet? Hvorfor mener de at hun har vondt i øret, er det at hun tar seg til øret og gir utrykk for smerte , har hun vondt når hun ligger i sengen om kvelden eller kun i barnehagen på dagtid? Kan det være at hun bare er litt sliten og trenger en hvilestund? Jenta mi får hvile (hun sover ikke på dagen), men sitter gjerne i fanget med smokk og bamse, får kose og slappe av litt mens de andre sover. Hvis barnet har vondt i ørene burde hun jo også ha vondt når hun er hjemme? Anonymkode: 1f461...9f0 Hun er 4 år og går i stor avdeling, men hjemme så har hun glemt seg helt ut av «vondt i ører» Anonymkode: 3f2c7...c69
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #8 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun er 4 år og går i stor avdeling, men hjemme så har hun glemt seg helt ut av «vondt i ører» Anonymkode: 3f2c7...c69 Er hun lydsensetiv? Født til termin eller prematur ? Ville fått dette sjekket😊 Anonymkode: 1f461...9f0
Burugla63 Skrevet 29. november 2022 #9 Skrevet 29. november 2022 Fastlegen kan ikke se om det er væske i mellomøret.be om henvisning til øre nese halspoliklinikken. Der kan de ta trykktest for å se om det er væske i mellomøre. Har de det nok ganger blir det kronisk . 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #10 Skrevet 29. november 2022 3 minutter siden, Burugla63 said: Fastlegen kan ikke se om det er væske i mellomøret.be om henvisning til øre nese halspoliklinikken. Der kan de ta trykktest for å se om det er væske i mellomøre. Har de det nok ganger blir det kronisk . Ville gjort dette ja. Hvis du får problemer på jobb pga du stadig må hjem, så sjekk iallefall alt som kan sjekkes. Du får fri med lønn for å ta med ungen til legeundersøkelser også. Så blør det en eller to undersøkelser som kan evt avkrefte eller bekrefte om det er noen sykdom/skade. Om alt er fint så kan du jo snakke med barnehagen om lueproblemet samt at de forsøker å avlede hvis "ørevondt" er en form for å søke trøst eller trygghet pga andre følelser. Anonymkode: 6ab09...192 1
Sofakona Skrevet 29. november 2022 #11 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hun er 4 år og går i stor avdeling, men hjemme så har hun glemt seg helt ut av «vondt i ører» Anonymkode: 3f2c7...c69 Høres ikke ut som hun har vondt i øret . heller mer bli hentet vondt 2
Gjest takinova Skrevet 29. november 2022 #12 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir små galen da jeg må gå fra jobb flere ganger i måneden fordi barnehagen ringer stadig om at barnet har vondt i øret.. vi har vært og sjekket men alt fint sier legen! Barnet har vondt i øret og vil sitte på fanget bare.. de er ikke flinke med å si at hun MÅ ta på lue når hun går ut.. og gjør at jeg begynner å få problemer stadig i jobben.. tingen er at barnet er helt ok når jeg leverer og helt ok når vi kommer hjem etter å ha hentet henne.. vet ikke om barnehagen er sløv og orker ikke å ta initiativ med å få barnet i lek elsn.. 😅 noen som har like erfaringer? Anonymkode: 3f2c7...c69 Dette er vanskelig. Om barnehagen ringer så skjønner barnet at man kan få tak i mamma og pappa ved å ha "vondt i øret". Hvis de ikke ringer, så har de jo på et vis ikke tatt barnet på alvor, og så viser det seg plutselig at det var en infeksjon eller noe - da står de igjen med svarteper. Jeg tror god kommunikasjon er det viktigste. Og kanskje må man avtale et par ganger hvor barnehagen ringe og informerer dere, men at dere blir enig om at barnet prøver videre. Barnehagen må prøve å avlede og se om "vondten" går over.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #13 Skrevet 29. november 2022 Altså lue spiller ingen rolle, men om barnet har vondt er det klart de ringer. Anonymkode: 23e0a...9d2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #14 Skrevet 29. november 2022 Jeg er voksen og får ofte vondt i ørene når jeg er ute, men det går jo over når jeg kommer inn. Vind og kulde er utfordringer uten lue, så tidlig på høsten kommer lua på med vind. Dere må jobbe med å lære 4 åringen at lua eller pannebåndet MÅ være på. Jeg er også lydsensitiv, føles i ørene om det er for mye støy. Å bruke airpods og liknende gjør fysisk vondt pga vibrering. Mine ømfintlige ører liker heller ikke om jeg ligger for mye på siden på øret eller lener noe for lenge på øret/kjeven for lenge. Ingen av disse tingene slår ut på så mye tester, men det betyr jo ikke at de ikke er reelle problem. Eneste legene da når jeg var liten var at jeg hadde trange øreganger. Anonymkode: 3f39a...855
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #15 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Blir små galen da jeg må gå fra jobb flere ganger i måneden fordi barnehagen ringer stadig om at barnet har vondt i øret.. vi har vært og sjekket men alt fint sier legen! Barnet har vondt i øret og vil sitte på fanget bare.. de er ikke flinke med å si at hun MÅ ta på lue når hun går ut.. og gjør at jeg begynner å få problemer stadig i jobben.. tingen er at barnet er helt ok når jeg leverer og helt ok når vi kommer hjem etter å ha hentet henne.. vet ikke om barnehagen er sløv og orker ikke å ta initiativ med å få barnet i lek elsn.. 😅 noen som har like erfaringer? Anonymkode: 3f2c7...c69 Dette har jeg fått erfaring med selv. Barnet ble lenge behandlet for begynnende ørebetennelse uten at det hjalp. Her viser det seg å være misfoni. Ikle farlig men ubehagelig og slitsomt. Jeg ville hørt om legen kan henvise dere til hørselsundersøkelse. Anonymkode: d597d...d0b
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #16 Skrevet 29. november 2022 Min yngste hadde mye vondt i ørene, fastlegen sa alt så fint ut, men han henviste oss til slutt til ØNH, det viste seg at han hadde trange øreganger og kronisk mellomørebetennelse, han hadde derfor tidvis mye trykk og væske i mellomøret. Fikk lagt inn dren for at det skulle bedre seg. Han vokste det heldigvis av seg, men har fortsatt trange øreganger og får øreverk så snart han er forkjøla. Anonymkode: d05bf...16e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå