AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #1 Skrevet 29. november 2022 Har vært syk så spiste litt lapskaus på boks søndag. Varmet litt opp i går igjen, men er den trygg i dag? Har ikke varmet opp innholdet, men boksen er åpen og står i kjøleskapet. Anonymkode: f0974...64f
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #2 Skrevet 29. november 2022 Bare å spise. Anonymkode: 19845...3d8 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #3 Skrevet 29. november 2022 Den hadde jeg spist uten å nøle. Anonymkode: 71c4d...65c 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #5 Skrevet 30. november 2022 Jeg har lest at man ikke bør oppbevare restene i hermetikkboksen, men i en annen beholder. Dette er visst pga boksen kan inneholde stoffer som kan avgi gasser og smitter over til maten når det kommer oksygen til. Anonymkode: bd34b...2b8 3
Maestro Skrevet 30. november 2022 #6 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har lest at man ikke bør oppbevare restene i hermetikkboksen, men i en annen beholder. Dette er visst pga boksen kan inneholde stoffer som kan avgi gasser og smitter over til maten når det kommer oksygen til. Anonymkode: bd34b...2b8 Aldri hørt om. Hvor leste du dette? 🧐
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #7 Skrevet 30. november 2022 Du må selvsagt lukte og smake, men det er ingen absolutt garanti. Jeg gikk på en smell etter at jeg spiste av en gryterett (Baligryte) som hadde stått i kjøleskap noen dager. Kastet opp hele natten... Merket ikke noe galt når jeg spiste, men det var en god del fløte i retten, mulig det som gjorde at jeg ble dårlig. Anonymkode: eb101...923
Maestro Skrevet 30. november 2022 #9 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du må selvsagt lukte og smake, men det er ingen absolutt garanti. Jeg gikk på en smell etter at jeg spiste av en gryterett (Baligryte) som hadde stått i kjøleskap noen dager. Kastet opp hele natten... Merket ikke noe galt når jeg spiste, men det var en god del fløte i retten, mulig det som gjorde at jeg ble dårlig. Anonymkode: eb101...923 Aiai. Ei venninne spiser rester som har stått sånn 4 dager i kjøleskapet. Opptil 5 dager også. Har de i en boks med lokk. Aldri blitt dårlig 🧐 Mens min eks svigermor, var hysterisk om melk sto ute lenger enn 10 min, samme med ost. Sto det lenger ute så spiste eller drakk hun ikke det. Sønnen hennes nektet og drikke melk som gikk ut dagen før. Jeg har jobba med mat i flere år og er ganske trygg på hva som blir dårlig og sånn.
Hulderen Skrevet 30. november 2022 #10 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har lest at man ikke bør oppbevare restene i hermetikkboksen, men i en annen beholder. Dette er visst pga boksen kan inneholde stoffer som kan avgi gasser og smitter over til maten når det kommer oksygen til. Anonymkode: bd34b...2b8 Maestro skrev (1 time siden): Aldri hørt om. Hvor leste du dette? 🧐 Det har jeg også hørt. Men når jeg googlet fant jeg bare en artikkel om det, og KK er ikke den kilden jeg har mest tillit til. https://www.kk.no/livstil/lar-du-maten-sta-i-hermetikkboksen/67718685
tøydokka Skrevet 30. november 2022 #11 Skrevet 30. november 2022 Ikke viss den har stått i boksen. Vet ikke hvorfor, men det står på boksen at rester må oppbevares i annen beholder.
Maestro Skrevet 30. november 2022 #12 Skrevet 30. november 2022 tøydokka skrev (12 minutter siden): Ikke viss den har stått i boksen. Vet ikke hvorfor, men det står på boksen at rester må oppbevares i annen beholder. Hm. Greit og vite. Spiser sjelden middagsmat som kommer i blikkboks. Og mye av ting har komt i kartong i papp. Eller som lapskaus, får man også i pose som man finner i kjøleskapet. Kiwi har ihvertfall det. Er klart mye dyrere enn det på boks i hermetikkhylla.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå