AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #1 Skrevet 29. november 2022 Jeg elsker å kjøre med fartsholderen. Det gjør lange strekninger i budbilen min mye mer behagelig. Men det er nettopp derfor jeg synes det er voldsomt irriterende når folk ikke klarer å holde en jevn fart også... Én ting jeg legger merke til er at folk ofte slakker farten først før de akselererer opp til en ny fartsgrense. F.eks. fra 60 til 80, da blir det først et lite dupp mot 50 før de gasser på. Hva skyldes dette? Gjør du slik? Kan du forklare meg hvorfor? Takk! Anonymkode: 1679d...b17
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #2 Skrevet 29. november 2022 Dette lurer jeg også på, jeg måtte kjøpe bil med adaptiv cruise fordi det å kjøre med "dum" cruisecontrol. gjorde meg oppmerksom på masse oppførsel som jeg ikke forstår meg på. -Folk som senker farten når de ligger i venstre felt på motorveien når de passerer andre biler og lastebiler -Folk som senker farten inn i en stor, åpen tunell på motorvei når de i utgangspunket lå på fartsgrensen. -Folk som bruker mer enn en kilometer på å aksellerere fra 60 til 80 ved fartsgrensebytte, og stopper ikke å aksellerere før det kommer en sving eller kryss. Anonymkode: 16363...3c8
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #3 Skrevet 29. november 2022 Jepp, det er vel klassisk "tantekjøring". Farten faller i oppoverbakker, svinger, tunnelmunninger, når trafikk kommer imot eller når Jupiter står i Saturn. Det går for meg under uoppmerksom, inkompetent kjøring. Likevel synes jeg at dette med fartsgrenseslakking er ekstra ille. Det er det stikk motsatte av rasjonell atferd og vil derfor alltid irritere. Anonymkode: 1679d...b17 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #4 Skrevet 29. november 2022 Vi har en automatgir som gjør det, det er utrolig irriterende. Når jeg skal akselerere på motorveien så kjennes det som om den går ned i fart et lite øyeblikk før den klarer å "gire" og øke farten. Utrolig treg bil. Anonymkode: 4f37b...4c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå