AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #1 Skrevet 29. november 2022 Forestiller meg at det er en del kunnskap blant dere her inne om disse tingene. Jeg har prøvd å søke informasjon, og funnet kilder som sier at FSH i mange tilfeller har mer betydning for eggkvalitet enn AMH. AMH sier jo noe om hvor mange egg som er igjen, men at FSH sier noe, eller antyder, om eggkvalitet. Er det noen her som har opplevd at det er slik i praksis? At noen med ok eller liten AMH-verdi men med god FSH-verdi har blitt lett gravid? Anonymkode: ffb81...a4d
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #2 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Forestiller meg at det er en del kunnskap blant dere her inne om disse tingene. Jeg har prøvd å søke informasjon, og funnet kilder som sier at FSH i mange tilfeller har mer betydning for eggkvalitet enn AMH. AMH sier jo noe om hvor mange egg som er igjen, men at FSH sier noe, eller antyder, om eggkvalitet. Er det noen her som har opplevd at det er slik i praksis? At noen med ok eller liten AMH-verdi men med god FSH-verdi har blitt lett gravid? Anonymkode: ffb81...a4d Det er det jeg har hørt også. Fikk også vite AMH ikke nødvendigvis er den beste indikator om man kan bli gravid, det kan endre seg også. At man stresser for mye med den verdien. Men jeg hadde veldig lav AMH og høy FSH, slet med å bli gravid, men ble gravid på første forsøk med baby via IVF. Anonymkode: b68d0...799 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #3 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er det jeg har hørt også. Fikk også vite AMH ikke nødvendigvis er den beste indikator om man kan bli gravid, det kan endre seg også. At man stresser for mye med den verdien. Men jeg hadde veldig lav AMH og høy FSH, slet med å bli gravid, men ble gravid på første forsøk med baby via IVF. Anonymkode: b68d0...799 Hvor lenge prøvde dere før IVF? Og hvor gammel er du? Anonymkode: ffb81...a4d
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #4 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor lenge prøvde dere før IVF? Og hvor gammel er du? Anonymkode: ffb81...a4d Jeg er 30 Prøvde ikke aktivt lenge, et par mnd, men ble aldri gravid uten prevensjon i mange år. Anonymkode: b68d0...799
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #5 Skrevet 29. november 2022 Jeg fikk først påvist AMH på 0,3 5 måneder senere var den på 2,4 4 måneder etter det igjen var den på 1 Fikk nedslående beskjed om at det var liten sjanse for graviditet. Ble likevel gravid på egenhånd rett etter siste måling. Er 30 uker i dag ❤️ Anonymkode: c1058...ad3 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #6 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg fikk først påvist AMH på 0,3 5 måneder senere var den på 2,4 4 måneder etter det igjen var den på 1 Fikk nedslående beskjed om at det var liten sjanse for graviditet. Ble likevel gravid på egenhånd rett etter siste måling. Er 30 uker i dag ❤️ Anonymkode: c1058...ad3 Gratulerer. Man trenger bare ett godt egg tydeligvis! Hvor gammel var/er du da du ble gravid? Anonymkode: ffb81...a4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå