AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #1 Skrevet 29. november 2022 Jeg er sikkert ikke alene om å føle det slik, men jeg har opplevd å få beskjed om alvorlig avvik på TUL, og prøver i disse dager å bli gravid på nytt. Kjenner at dersom jeg blir gravid igjen, blir jeg selvsagt glad men også livredd for at det skal være noe galt igjen. Avviket jeg fikk påvist på fosteret, var veldig sjeldent, kun 20 stk per år i Norge. Legen fortalte at han ikke har opplevd kvinner som har fått samme diagnose to ganger. Likevel har jeg googlet, og fant eksempel på en norsk kvinne som opplevde marerittet to ganger. Siden da har jeg tenkt masse på det og iblant lurer jeg på om jeg kanskje bare burde kutte ut å engang prøve. Avviket er hverken arvelig eller knyttet til lav eller, så det er det tilfeldige ved det som skremmer meg veldig. At det kan skje uten noen åpenbar årsak. Er det noen her som har opplevd et sjeldent avvik mer enn en gang? Eller er det så sjeldent at jeg ikke burde tenke mye mer på det? Anonymkode: 59d9c...5e1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #2 Skrevet 29. november 2022 Det finnes de som har opplevd det tre eller flere ganger, det finnes de som ikke har opplevd det. Det finnes de som ikke har hatt avvik som har født barn med downs, og andre syndromer. Og det finnes de som ikke opplever avvik, føder et friskt barn, og mister det til krybbedød uker etterpå. Ikke misforstå, det er ikke meningen å være for direkte, og hver sorg er privat. Men å få barn er dessverre et risikospill når det kommer til slikt. Det eneste man kan gjøre er å fokusere på at det stort sett går bra, og velge å ta sjansen. Anonymkode: f8d24...c1f 1
Kakaoen Skrevet 29. november 2022 #3 Skrevet 29. november 2022 Ville stolt mer på legen enn google i dette tilfellet hvis jeg var deg ❤️ Livet innebærer en del risiko og man må ta en del sjanser. Spesielt når man ønsker barn. Du må dessverre ta den risikoen det er å få et avvik i sjansen for å få et friskt barn. Husk at oddsen er størst for det siste 😃 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå