AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #1 Skrevet 29. november 2022 Først og fremst: barnefar er oppegående og ressurssterk, jeg ble gravid tidlig i forholdet (2,5 måneder etter vi begynte å date til tross for prevensjon). Valgte å beholde barnet fordi h*n er ønsket og vi ikke blir yngre med årene. Jeg er halvt asiatisk og moren til barnefar (samt mye av nettverket) er svært rasistiske. De kommer med rasistiske kommentarer ofte og jeg er bekymret for at barnet skal plukke opp dette. Faren hans er ikke sånn heldigvis (foreldrene er skilt), han involverer jeg gjerne. Broren er sammen med en dame som tidligere har vært rusmisbruker. I utgangspunktet ønsket jeg ikke å dømme henne på grunn av fortiden hennes, men jeg har i ettertid innsett at hun og broren ikke får møte barna hennes uten tilsyn. Videre er hun og broren meget spesielle; isolerer seg, det nye felles barnet deres har utviklingsproblemer og barnevernet har også vært involvert. Hun er arbeidsledig og ønsker ikke å jobbe, mens han jobber deltid i dagligvarebutikk. De hevder selv at de er dømt uten grunn, men har ikke tatt barnevernet til retten ennå. Det er ellers en usunn dynamikk i familien. Er det urettferdig å ønske at barnet har minimal kontakt med dem? Jeg blir selv sliten av dem. Anonymkode: 56b5c...e44
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #2 Skrevet 29. november 2022 Du kan ønske det, men du kan ikke bestemme dette. Barnefar bestemmer om barnet skal ha kontakt, inntil det skjer noe konkret som du kan anmelde. Anonymkode: 1189f...7e1 11
mingus Skrevet 29. november 2022 #3 Skrevet 29. november 2022 Hva er galt med å jobbe deltid i matbutikk? Bedre enn å sitte hjemme og snylte. 6
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #4 Skrevet 29. november 2022 mingus skrev (14 minutter siden): Hva er galt med å jobbe deltid i matbutikk? Bedre enn å sitte hjemme og snylte. Det var det du fikk ut av innlegget? En voksen, frisk person kan fint jobbe fulltid. Poenget er at han ikke ønsker det. Anonymkode: 56b5c...e44 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #5 Skrevet 29. november 2022 Om eksen din er såpass oppegående ville jeg bare sagt at jeg setter svært lite pris på de holdningene de viser og ønsker på ingen måte at vårt barn skal utsettes for rasistiske kommentarer. Hva tenker du om dette? Spør rett ut. Anonymkode: 9cbb4...d4e 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #6 Skrevet 29. november 2022 Rasistkortet for å kontrollere barnet dutt, gratulerer! Du kommer ingen vei, barnet har rett til å kjenne familien sin Anonymkode: 08294...38b 4
Gjest Anonyme-meg Skrevet 29. november 2022 #7 Skrevet 29. november 2022 Du kan ønske at barnet ikke har kontakt med familien hans. Men du får ikke gjort så mye med det. Du kan eventuelt snakke med barnefar, men du kan ikke bestemme at barnet ikke skal ha noe kontakt med barnefar
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #8 Skrevet 29. november 2022 Du kan ønske hva du vil, men det er ikke noe du kan bestemme. Du har også relativt dårlige grunner for ønsket ditt. Vi har alle noen teite slektninger, men det går som oftest helt fint. Anonymkode: 8c6d3...674 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #9 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du kan ønske hva du vil, men det er ikke noe du kan bestemme. Du har også relativt dårlige grunner for ønsket ditt. Vi har alle noen teite slektninger, men det går som oftest helt fint. Anonymkode: 8c6d3...674 Det er jo litt mer enn «teit» at de ser ned på barnet fordi det har trekk fra en annen rase. Men det er uansett lite å gjøre med det. Anonymkode: f21da...9e6
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #10 Skrevet 29. november 2022 Du trekker rasismekortet, men dømmer selv familien hans før du vet hvordan det kommer til å fungere. Du har valgt å få barn med "denne familien". Anonymkode: 3533a...b68 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #11 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du trekker rasismekortet, men dømmer selv familien hans før du vet hvordan det kommer til å fungere. Du har valgt å få barn med "denne familien". Anonymkode: 3533a...b68 Jeg kjente ikke til familien hans. Da hadde det blitt abort. Jeg dømmer dem basert på dumme kommentarer fra møter med dem og ting de har ytret til barnefar. Anonymkode: 56b5c...e44 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #12 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Om eksen din er såpass oppegående ville jeg bare sagt at jeg setter svært lite pris på de holdningene de viser og ønsker på ingen måte at vårt barn skal utsettes for rasistiske kommentarer. Hva tenker du om dette? Spør rett ut. Anonymkode: 9cbb4...d4e Han mener at ord som neger og mulatt er innafor, og at å diskutere hudfargen til barnet er noe mange vil gjøre. Moren hans mener at siden han er blond burde babyen blitt lysere. Anonymkode: 56b5c...e44
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #13 Skrevet 30. november 2022 Du kan ønske og håpe, siden barnefar virker oppegående så kanskje han har litt fornuftig å si her også. Barnet kan jo alltids omgår onkelen og tanta si, men kanskje ikke alene? Man hører jo om så mye rart, så jeg ville heller vært føre-var. Alle har en fortid og noen har tatt valg som vil følge dem resten av livet, og det må de nesten bare stå for. Anonymkode: 08620...17c
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #14 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Han mener at ord som neger og mulatt er innafor, og at å diskutere hudfargen til barnet er noe mange vil gjøre. Moren hans mener at siden han er blond burde babyen blitt lysere. Anonymkode: 56b5c...e44 Å diskutere hudfargen må ikke nødvendigvis være rasisme. Det kan rett og slett være at de heller mangler litt sosiale antenner og ikke skjønner hva som er greit og ikke greit. Ordet neger er jo også et ord man ikke bør bruke, men det kan man jo bare si til de? Anonymkode: 024df...638
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #15 Skrevet 30. november 2022 Jeg synes du absolutt kan følge magefølelsen din på dette, rasisme f eks er et rødt flagg for folks personlighet og menneskesyn tenker jeg da. Det samme når det gjelder at broren og dama må ha tilsyn for å se hennes barn og at de selv har vært involvert med barnevernet, jeg skjønner godt at du føler noe skurrer. Og det er barnet ditt det gjelder, så jeg mener det er helt greit å gjøre det du føler er riktig, vi er utstyrt med ganske sterke instinkter når det gjelder å beskytte egne barn. En liten ting jeg lurer litt på, hvordan vet du at hun ikke jobber fordi hun ikke ønsker det? Og han ikke jobber mer fordi han ikke ønsker det? Det er vel sjelden noe folk sier til de rundt seg? Mens det finnes 100 grunner til at folk kanskje ikke greier å jobbe, men som de ikke nødvendigvis orker å dele med omverdenen. Anonymkode: 77647...31a
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #16 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Han mener at ord som neger og mulatt er innafor, og at å diskutere hudfargen til barnet er noe mange vil gjøre. Moren hans mener at siden han er blond burde babyen blitt lysere. Anonymkode: 56b5c...e44 Moren hans bør da lære litt mer om dominante gener osv. Det er mindre sannsynlig at babyen er blond enn mørk selv om faren er blond. Anonymkode: 77647...31a
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #17 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Han mener at ord som neger og mulatt er innafor, og at å diskutere hudfargen til barnet er noe mange vil gjøre. Moren hans mener at siden han er blond burde babyen blitt lysere. Anonymkode: 56b5c...e44 Akkurat dette tolker ikke jeg som rasisme, men som en antydning til at du har vært utro. Men det er uansett ikke en hyggelig ting å si. Anonymkode: 290a1...35c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå