Gå til innhold

Kasting av kjøkkenkluter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt inspirert av den andre tråden om kjøkkenfiller her inne:

Når dere har brukt billige kjøkkenkluter (for eksempel de som er rosa, blå og gule), kaster dere de da, eller legges de til vask? Synes dere det er ekkelt å vaske de sammen med feks undertøy?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker helst litt tykkere kluter som tåler noen omganger i vaskemaskinen, men jeg har noen tynne også. Skifter kjøkkenklut hver dag og samler opp disse slik at jeg kan ta dem i samme vaskemaskin som sengetøyet på fredager (minimum 60 grader). Ville ikke ha vasket dem sammen med undertøy. Sikkert ikke noe galt i å gjøre det av hygieniske grunner, men jeg hadde synes at det var litt ekkelt.

Skrevet
Bruker helst litt tykkere kluter som tåler noen omganger i vaskemaskinen, men jeg har noen tynne også. Skifter kjøkkenklut hver dag og samler opp disse slik at jeg kan ta dem i samme vaskemaskin som sengetøyet på fredager (minimum 60 grader). Ville ikke ha vasket dem sammen med undertøy. Sikkert ikke noe galt i å gjøre det av hygieniske grunner, men jeg hadde synes at det var litt ekkelt.

Jeg ser ikke forskjellen på å vaske dem sammen med undertøy og sammen med sengetøy. Men så ligger ikke jeg med heldekkende pysjamas på meg heller da... kanskje du gjør det, for alt jeg vet.

Jeg vasker håndklær, kluter og vaskekluter sammen. Og ja, jeg vasker selvsagt de tynne klutene. Men de varer ikke så lenge før de blir hullete, da kaster jeg dem selvsagt.

Skrevet

Jeg bruker microfiberkluter av ordentlig kvalitet.

De vaskes og brukes på nytt ogh på nytt og på nytt.

Men de blå/rosa/gule kastes etter bruk.

Skrevet

Jeg bruker linkluter og de vaskes sammen med andre kluter, håndklær, sengetøy og undertøy på 60 grader og det tåler jeg så godt, så! Er ikke så sart av meg. Tenker heller ikke på hva som er "ekkelt" å vaske sammen, alt blir rent på 60 grader.

Gjest christineemily
Skrevet

Har kjøpt de klutene noen ganger, og kastet de ganske kjapt, - de ble jo så fort fillete! Nettopp derfor kjøper jeg dem ikke lenger, kjøper sånne ribbestrikka isteden. Og når det blir hull i de, kaster jeg de også. Jeg vasker ikke kjøkkenkluter og kopphåndklær sammen med undertøy nei, gjerne sammen med sengetøy. Klutene klorer jeg gjerne først, sammen med oppvaskbørsten. Man blir gjerne litt bakteriefrik etter å ha jobba flere år i omsorgs-sektoren, - og tatt flere kurs i viktigheten av håndvask, og diverse... ;)

Skrevet

Jeg er ikke så glad i den bruk og kast-mentaliteten, og det er jo lite miljøvennlig å bruke kluter som ikke tåler noenting slik at de må kastes etter kort tids bruk. Jeg bruker heller mikrofiberkluter, har 4 stykker og bytter annen hver dag, så vaskes de på 60 grader i maskinen sammen med håndduker og sengetøy. Kan ikke skjønne hva som er så ekkelt med å vaske kjøkkenkluter med annet tøy, alt blir jo rent i maskinen.

Skrevet

Men Violetta- er du fullt påkledd når du bruker håndklær da?

Skrevet
Men Violetta- er du fullt påkledd når du bruker håndklær da?

:ler: Av og til så. Poenget er at jeg ikke tror sengetøyet er noe rensligere å vaske sammen med kjøkkenkluter enn undertøyet.

Skrevet
Litt inspirert av den andre tråden om kjøkkenfiller her inne:

Når dere har brukt billige kjøkkenkluter (for eksempel de som er rosa, blå og gule), kaster dere de da, eller legges de til vask? Synes dere det er ekkelt å vaske de sammen med feks undertøy?

vasker de opp en gang. Gjemmer de og tar de til bruk i bilen, vasker av støvler, tørke av hunden, så går de i søpla.

Skrevet

Vasker de i vaskemaskinen sammen med annet som går på 60 grader (alt blir jo rent) til de blir fillete. Oppvask-kluter klorer jeg med jevne mellomrom.

Skrevet (endret)

Jeg bruker sånne rosa kjøkkenkluter, slike tynne med hull liksom. De vasker jeg sammen med håndklær. De holder fint en god del vask før de går i bosset.

Endret av Titta
Skrevet

Bruker engangskluter, klorer de en gang i blant, og hives. Tidligere brukte jeg linkluter, de vasket jeg på 95 grader sammen med håndklær, undertøy mm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...