Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Hvor lenge lå du etter vannavgang? Hvis du tok snitt, hvor lenge måtte du ligge før de tok snittet?

Anonymkode: 88281...88a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ligge?

Tok 3 dager fra vannet gikk til ungen var ute.

Anonymkode: b452d...44d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei! Hvor lenge lå du etter vannavgang? Hvis du tok snitt, hvor lenge måtte du ligge før de tok snittet?

Tror du har misforstått litt. Det er kun hvis hodet ikke er festet at man skal legge seg ned ved vannavgang.

Skrevet

Med nummer en ble vannet tatt på et eller annet tidspunkt under fødselen, tok vel 10 timer fra vannet ble tatt til barnet var ute. Med nummer to gikk vannet få minutter før barnet var ute. Husker ikke eksakt med under 10 minutter i hvert fall. Muligens under 5. 

Anonymkode: 71a23...ca1

Skrevet
Lorieen skrev (1 minutt siden):

Tror du har misforstått litt. Det er kun hvis hodet ikke er festet at man skal legge seg ned ved vannavgang.

Nei. Det jeg mener med «ligge» er, hvor lenge varte fødselen etter at vannet gikk..

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Det jeg mener med «ligge» er, hvor lenge varte fødselen etter at vannet gikk..

Å ja, sånn! Det varierer veldig. Min første fødsel startet med at de tok vannet, den tok 6 timer.

Andre fødsel startet også med vannavgang, den tok 12 timer fra vannet gikk.

Tredje fødsel ble vannet tatt på 9 cm, hun kom på tre pressrier etter det.

Fjerde fødsel startet med vannavgang, ungen var ute en time og nitten minutter senere.

Femte fødsel ble vannet tatt etter 10 timer aktiv fødsel, ungen var ute en halvtime etter.

Skrevet

Det tok 25,5 timer fra vannet gikk til hen var ute. Barn Nr 2.

Anonymkode: 8479a...acb

Skrevet

23 timer fra vannet gikk hjemme til han var ute 🙋🏼‍♀️

Anonymkode: e36e1...306

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ca 30 min

Anonymkode: a1712...3c8

Skrevet

2 timar på første, 10 minutt på andre.

Anonymkode: 21370...6b1

Skrevet

Hos meg gikk vannet på restaurantbesøk i Oslo, 2 uker før termin og dro på Ahus for sjekk. Ble sendt hjem, men returnerte 5 timer etterpå med rier og 6 cm åpning. Baby født 13 timer etter at vannet gikk. 

Anonymkode: d1b7f...4dd

Skrevet

Fødsel 1 startet med vannavgang uten rier. Riene startet et par timer senere, og da gikk det fort. Baby var født 5,5 timer etter vannavgang.

Fødsel 2 startet med rier. Vannet ble tatt ved 10 cm så jeg kunne begynne å presse. Tror det tok 12 minutt.

Skrevet

Babyen var født 30 timer etter vannavgang. Riene begynte ganske umiddelbart, men de var svake i starten.

Anonymkode: 7ad1b...f36

Skrevet

5 timer.

Anonymkode: 4df62...2b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hos meg tok jordmor vannet ved hjelp av en "heklenål" hun førte opp og nappet hull i fostersekken. Da fosset vannet ut, og  riene begynte brått å bli voldsomme. Barnet var ute i løpet av en time etter det.

Skrevet

Mine fødsler har starta med spontan vannavgang. Tok 6,4 og 2 timer fra vannavgang til baby var ute

Anonymkode: 9d2de...cbb

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Vannet gikk, men lå ikke. Baby lå ikke i seteleie som er den eneste grunnen som gjør at man skal legge seg ned så vidt jeg vet? 

Men uansett så ringte jeg føden da vannet gikk, og de ville ha meg inn på kontroll, ble sendt hjem igjen i påvente av at det skulle komme rier, og siden ingenting skjedde fikk jeg time til igangsettelse ca 36 timer etter vannavgang, det tok ca 12 timer før det likevel ble et relativt rolig hastekeisersnitt. 

Denne gangen ligger baby i seteleie, skal ha et planlagt ks, men fikk beskjed om å legge meg ned og ringe 113 dersom vannet går nå. 

Anonymkode: 77a5e...fd8

Skrevet

50 timer ca med første. Ca 1 time med andre

Anonymkode: e3bae...525

Skrevet

Spontan vannavgang med første, tok 7 timer fra vannet gikk til ungen var ute.

Neste så tok jordmor vannet et par timer ut i fødselen, deretter tok det vel halvtime/time før hun var ute tror jeg.

Anonymkode: da9ff...068

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Vannet gikk, men lå ikke. Baby lå ikke i seteleie som er den eneste grunnen som gjør at man skal legge seg ned så vidt jeg vet? 

Men uansett så ringte jeg føden da vannet gikk, og de ville ha meg inn på kontroll, ble sendt hjem igjen i påvente av at det skulle komme rier, og siden ingenting skjedde fikk jeg time til igangsettelse ca 36 timer etter vannavgang, det tok ca 12 timer før det likevel ble et relativt rolig hastekeisersnitt. 

Denne gangen ligger baby i seteleie, skal ha et planlagt ks, men fikk beskjed om å legge meg ned og ringe 113 dersom vannet går nå. 

Anonymkode: 77a5e...fd8

Skal ligge ned om det er fare for at navlestrengen kommer i klem. Tverrleie og at ungen ikke er i bekkenet kan være andre grunner for å legge seg ned enn seteleie. (men dette får man beskjed om om man er i risiko) 

Anonymkode: a1712...3c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...