ops2 Skrevet 29. november 2022 #1 Skrevet 29. november 2022 Jeg ser aldri på Tv og har ingen kanaler. Reklame, Dårlig råd | Obs! Har Obs lagd tidenes mest provoserende TV-reklame? (nettavisen.no) Et ungt ektepar som bruker titusener på gaver, i følge han som har skrevet innlegget. Jeg ble nysgjerrig, og lurer på om den er på Youtube? Er den reklamen så provoserende, eller overreagerer forfatteren? 1
Ost Skrevet 29. november 2022 #2 Skrevet 29. november 2022 Husker den her for noen år siden. Kan det være samme? 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #3 Skrevet 29. november 2022 ops2 skrev (1 minutt siden): Jeg ser aldri på Tv og har ingen kanaler. Reklame, Dårlig råd | Obs! Har Obs lagd tidenes mest provoserende TV-reklame? (nettavisen.no) Et ungt ektepar som bruker titusener på gaver, i følge han som har skrevet innlegget. Jeg ble nysgjerrig, og lurer på om den er på Youtube? Er den reklamen så provoserende, eller overreagerer forfatteren? Det er en reklameserie som skal vise at du får alt du trenger på OBS, uansett om det er julegaver og julemat, ting du trenger til hytteturen med mange gjester, eller billig middagstips til helgen. Jeg blir ikke provosert av den reklamen. Den starter med at de sitter ved kjøkkenbordet og skriver en handleliste, og slutter med at de går rundt i butikken for å handle alt de trenger av mat og gaver til jul (vaffeljern, bamse, felleski, genser, "klementiner har vi glemt") Anonymkode: ae5f0...da6 8 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #4 Skrevet 29. november 2022 Ost skrev (1 minutt siden): Husker den her for noen år siden. Kan det være samme? Ja, det er denne. Anonymkode: ae5f0...da6
ops2 Skrevet 29. november 2022 Forfatter #5 Skrevet 29. november 2022 Takk for svar. Den var jo ikke så ille. 1
Gjest Athena Catalina Skrevet 29. november 2022 #6 Skrevet 29. november 2022 Var jo ikke provoserende den reklamen
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #7 Skrevet 29. november 2022 Det som irriterer mest med den reklamen er når de napper med seg utstillingsvarer. 🙄 Anonymkode: c6403...b77 7
mingus Skrevet 29. november 2022 #8 Skrevet 29. november 2022 (endret) Vi er ikke de som tjener mest i landet, men ser ikke på den reklamen som mobbing. Har ikke råd til å kjøpe ny bil heller, men blir ikke sur for alle de dyre bilene som ruller over skjermen "kjøp i dag!". Enser det nesten ikke. Klarer oss med livets små gleder, og bruker pengene fornuftig så klarer vi oss helt fint. Kjøper julegaver gjennom hele året, og ikke for mange/dyre til hver, så har vi for faen meg råd til ribba og juletre også. Synes folk gjør seg veldig stakkarslige og smålige, spesielt i juletider. Det er snakk om prioriteringer. Og vilje til å legge litt til side, spare og ikke sløse vilt! Før vi fikk jobbene våre, var vi også på nav-mølja, og levde måned til måned på de få tusen vi fikk i sosialhjelp, dette gikk så vidt rundt, men vi klarte likevel å betale regningene, huslån på leiligheten vi eide og ha en helt vanlig jul med litt billigere og færre gaver. Endret 29. november 2022 av mingus 8 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #9 Skrevet 29. november 2022 Jeg skjønner ikke helt hvorfor den reklamen skal være provoserende 😛 Anonymkode: 38c2b...4fe 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #10 Skrevet 29. november 2022 Ikke spesielt provoserende, men de fremstår jo slitsomme og intense det minuttet reklamen varer. Men så får de jo tydeligvis ting gjort. Reklamen fronter jo også veldig tydelig spontankjøp og forbruk. Det gjør jo alle reklamer, men det fremstår unektelig litt mer kvalmende når handlevogna er stappa full og de kommer der og lesser en overdimensjonert bamse på toppen. Anonymkode: 427e5...fb8 4 1
Hoppetaujenta Skrevet 29. november 2022 #11 Skrevet 29. november 2022 Åhh! Den der har jeg tenkt er skikkelig vond fra første gang jeg så den. Vond for alle de menneskene og familiene som sliter med å få pengene til å strekke til; å se at andre bare kan oppføre seg som en kjøpesunami igjennom butikken, fylle opp stor vogn med hva de vil uten å tenke på hva det koster, eller noen gang tenke "har vi råd til dette"? På reklamen går alt an med et prikkfritt smil. I virkeligheten kan den reklamen kjennes som et balltre midt i ansiktet, en hån i beste sendetid for alle de som ikke kan det reklamen viser er lett som en plett. Jeg forstår intensjonen med reklamen, men jeg liker den ikke i det hele tatt. 2 7
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #12 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det som irriterer mest med den reklamen er når de napper med seg utstillingsvarer. 🙄 Anonymkode: c6403...b77 Er det nappingen som irriterer? Anonymkode: 18559...ce1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #13 Skrevet 29. november 2022 Jeg lar meg ike provosere av reklamen. Her er det planlegging av jula og effektiv handling på Obs. Jeg skulle gjerne vært like effektiv som de i reklamefilmen. Anonymkode: ac50f...8af 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #14 Skrevet 29. november 2022 Har egentlig ikke lagt merke til den reklamen, som vanlig, men jeg så videoen som ligger her nå. Provoserende synes jeg ikke den er, men temmelig slitsom. Anonymkode: 263fd...7fd
Bombasi Skrevet 29. november 2022 #15 Skrevet 29. november 2022 Reklamen er ikke provoserende. Det eneste den gjør er å sende et budskap om at du finner alt du trenger på OBS, i en og samme handel. Den har ingenting med privatøkonomi og kjøpekraft å gjøre, selv om noen tolker det dithen. Det finnes mange, mange andre reklamer som er mer provoserende og slitsom enn denne. 4 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #16 Skrevet 29. november 2022 Hoppetaujenta skrev (2 timer siden): Åhh! Den der har jeg tenkt er skikkelig vond fra første gang jeg så den. Vond for alle de menneskene og familiene som sliter med å få pengene til å strekke til; å se at andre bare kan oppføre seg som en kjøpesunami igjennom butikken, fylle opp stor vogn med hva de vil uten å tenke på hva det koster, eller noen gang tenke "har vi råd til dette"? På reklamen går alt an med et prikkfritt smil. I virkeligheten kan den reklamen kjennes som et balltre midt i ansiktet, en hån i beste sendetid for alle de som ikke kan det reklamen viser er lett som en plett. Jeg forstår intensjonen med reklamen, men jeg liker den ikke i det hele tatt. Hvis man ikke klarer å se fiksjonelle karakterer gjøre noe man selv ikke kan i 40 sekunder så har man et problem på innsiden. Ærlig talt.. jeg blir ikke lei meg av å se på Sex og singelliv fordi jeg ikke har råd til dyre klær og sko. På samme måte som jeg ikke blir lei meg når jeg ser på superman og jeg ikke kan fly. Det blir for dumt å få VONDT av å se en reklame av noen som handler. Når poenget med reklamen kun er at de har «alt du ser etter», ikke «å, har ikke du nok penger til å tømme butikken? Yikes». Kan ikke ha en reklame med en fyr som løper da.. siden noen sitter i rullestol. Ingen med barn, for noen kan ikke få barn. Eller, bare et forslag… burde de som blir fornærmet over det her, kanskje se dypt inn i seg selv og jobbe med usikkerheten deres. Det er tross alt ikke veldig viktig å kjøpe vaffeljern og giga-teddy.. viktigste er å ha det fint sammen, og med seg selv. Anonymkode: aaf91...450 9
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #17 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skjønner ikke helt hvorfor den reklamen skal være provoserende 😛 Anonymkode: 38c2b...4fe Det fremkommer jo i artikkelen. Mange må snu på kronene for å ha det mest grunnleggende som mat og varme. Da kan det, i følge artikkelforfatteren, være provoserende at obs ikke tenke på at alle ikke kan plukke med seg det de vil uten å se på prisen. Anonymkode: fdfd4...fc1 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #18 Skrevet 29. november 2022 Jeg er ikke fattig men har aldri råd til å kjøpe noen av de nye fantastiske bilene i reklamene (kjøpe i dag). Har aldri kjøpt en ny bil heller. Men nei, blir ikke provosert. Reklame har jo alltid vært slik at de selger livsstil og dyre biler etc. Bryr meg ikke en kalori😄 Anonymkode: ae9b9...28f 3
Hoppetaujenta Skrevet 29. november 2022 #19 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis man ikke klarer å se fiksjonelle karakterer gjøre noe man selv ikke kan i 40 sekunder så har man et problem på innsiden. Ærlig talt.. Anonymkode: aaf91...450 Ærlig talt? Har du vært skikkelig lutfattig noen gang? Vet du hva det vil si å være utenfor i det økonomiske samfunnet 24/7? Måtte snu og vri på hver krone og velge om mat, nødvendigheter eller regninger skal brukes penger på? Kan du klare å leve deg inn i andre menneskers liv og kjenne på medfølelse? Det handler ikke om at man ikke kan klare 40 sekunders reklame på tv, det handler om at det gjør skikkelig vondt å bli bombardert med kjøpereklamer hvor det gnis inn at en ikke holder mål. Det handler ikke om 40 sekunder. Det handler om folks liv og for dem det gjelder; jeg forstår at det gjør veldig vondt. 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #20 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det nappingen som irriterer? Anonymkode: 18559...ce1 Siden jeg spesifikt nevnte napping av utstillingsvarer mens man også kunne observere napping av varer i egen emballasje, bør man vel kunne tenke seg frem til at det var varens tilstand i nappingsøyeblikket som var kilde til irritasjon. Anonymkode: c6403...b77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå