Gå til innhold

Dere som har 1.klassinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang leselekse har deres?

Her må de lese minst 10 minutter når det er leselekse. Syntes det er litt lang tid til å være 1.klassing når de nå lærer det 🙈 

Heldigvis har jeg en som elsker lekser foreløpig, men syntes likevel 10 minutter kan være litt lenge🤔

Anonymkode: 3366a...83b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leser leksa 3 ganger hver dag. 

Tar 20 minutter pga susing fra ungene. Har hatt 3 før og de var like. Lærte seg å lese før 2 klasse alle sammen. 

Det kan være en utfordring, men de 3 største har lært seg at det lønner seg å være nøye og effektiv. Ellers går det utover deres egen fritid. Noe de også forstår. 

Barn har godt av å prøve å jobbe lenger enn 5 minutter. Det er tross alt en bratt læringskurve for de små. 

Anonymkode: adf52...7c6

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

10 minutter er lenge? Si meg, hvor mye tid bruker ungen på skjerm? 

De ti minuttene er en investering i framtiden til ungen. Det finnes en rekke slike bilder som viser hvorfor. DC89354D-40B3-4E8E-9EDF-8EF91E054360.thumb.jpeg.4797c259e7ad3c7523c9513935419dee.jpeg

Anonymkode: 4881f...cd4

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Skolebibliotekar her for 1-7 trinn og det jeg sliter mest med er å få barn til å sitte lese over lang tid. Når man har starta på skolen er det super viktig å kunne sitte rolig å konsentrere seg/jobbe, helst lengre enn 10 min også. Fint å trene på det, 

Anonymkode: 2e243...950

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

10 minutter er lenge? Si meg, hvor mye tid bruker ungen på skjerm? 

De ti minuttene er en investering i framtiden til ungen. Det finnes en rekke slike bilder som viser hvorfor. DC89354D-40B3-4E8E-9EDF-8EF91E054360.thumb.jpeg.4797c259e7ad3c7523c9513935419dee.jpeg

Anonymkode: 4881f...cd4

Såklart er det ikke så fryktelig lenge, mente ikke veldig lenge😅 de har jo oftest 2 lekser, og når de har leselekse må de skrive det de har lest. Det er ikke så veldig lett å huske alltid når man har brukt all energi på å lese linjene:)  sønnen min har autisme,  og han gleder seg til lekser,  men det kan jo bli litt utfordringer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Såklart er det ikke så fryktelig lenge, mente ikke veldig lenge😅 de har jo oftest 2 lekser, og når de har leselekse må de skrive det de har lest. Det er ikke så veldig lett å huske alltid når man har brukt all energi på å lese linjene:)  sønnen min har autisme,  og han gleder seg til lekser,  men det kan jo bli litt utfordringer. 

Vanligvis så bruker de å legge opp leseleksen slik at de som er flinke til å lese leser selv, og ofte lengre tekster. Og de som ikke leser selvstendig enda sitter sammen med en voksen som leser leseleksen sammen med og for barnet.

Skrevet

Her skal de lese leksa tre ganger, De får tekster ut fra nivå. 

Skrevet

I 1. trinn trenger de ikke alltid lese hele teksten selv, foreldre kan lese med eller for de. Følg med i teksten, bruk lesefinger og støtt opp rundt leseglede. 

Anonymkode: 0e18f...688

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.11.2022 den 8.53):

Hvor lang leselekse har deres?

Her må de lese minst 10 minutter når det er leselekse. Syntes det er litt lang tid til å være 1.klassing når de nå lærer det 🙈 

Heldigvis har jeg en som elsker lekser foreløpig, men syntes likevel 10 minutter kan være litt lenge🤔

er leser de en side og er ferdig når de er ferdig, her leste begge 2 før skolen da, så ingen problem for dem. Men synes 10 min var lenge for en 1 klassing ja

Anonymkode: d7f07...ef1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...