AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #1 Skrevet 29. november 2022 ..eller må alt gå gjennom Tinder og lignende? Altså, hvis man sender en dame en melding på Insta for å ta kontakt, er det creepy? Hva er creepy og hva er "innafor"? Hører av og til folk omtales som "stalkers" når de følger deg på Insta og at de reagerer dårlig på å bli kontaktet av folk. Anonymkode: 26963...f6f
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #2 Skrevet 29. november 2022 Uønsket kontakt fra vilkårlige fremmede kun fordi en er hunkjønn på nett..? Ja, det er creepy. Og bare sykt slitsomt. Hvor mange meldinger fra andre hankjønn som sikler etter henne og ikke klarer å styre seg tror du hun får? Det blir bare støy. Anonymkode: 01bbf...ac0 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #3 Skrevet 29. november 2022 OK. Men.. Så hvis man vet om noen man er nysgjerrig på, men ikke har så mye annet å gå på enn SoMe profil, så kan man ikke ta kontakt da? Å oppsøke dem fysisk er jo i hvert fall stalking og creepy... Eller har du noen forslag? -TS Anonymkode: 26963...f6f
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #4 Skrevet 29. november 2022 Send et julekort i posten. Da skiller du deg ut. Anonymkode: 93246...fc0 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #5 Skrevet 29. november 2022 Det er jo på ingen måte uvanlig å "slide into the DMs" på insta. Insta-babes med åpne profiler og masse bilder av rumpa opplever det hele tiden, det er en del av gamet for dem. Det gjør jo også at du må ha en UTROLIG bra insta-profil hvor du ser spennende og kjekk ut for at de skal få den minste interesse av deg, det blir jo bare støy som en annen sier, enda en gjøk som sier "hei, du var pen". Selv så har jeg skjult både facebook og insta-profil, man kan såvidt se at det er en ung kvinne bak, men selv med så lite bilder og spor av meg selv på nett så blir jeg lagt til av enten utenlandske menn som bruker det som sjekke-app, eller det jeg tenker er boter/scam relativt ofte, og de popper opp og sier hei iblant. Noen få er "normale" folk har møtt meg på byen, vet hvem jeg er eller noe, og tenker Facebook er et bra sted å ta kontakt. Jeg ignorerer dem alle som en. Prøv Tinder heller, der er poenget at man skal kontakte hverandre og sjekke opp hverandre. Anonymkode: 1a304...8a2 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #6 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): OK. Men.. Så hvis man vet om noen man er nysgjerrig på, men ikke har så mye annet å gå på enn SoMe profil, så kan man ikke ta kontakt da? Å oppsøke dem fysisk er jo i hvert fall stalking og creepy... Eller har du noen forslag? -TS Anonymkode: 26963...f6f Selvfølgelig kan man det. Slutt å hør på de som mener at flørt o.l. må skje på en bestemt måte. Dessuten, det at de har en åpen profil, tar bilder av seg for å få oppmerksomhet for deretter å si at de ikke ønsker kontakt er intet annet enn rart. Det er utallige mennesker som har blitt kjent med hverandre på rarere plasser enn SoMe. Anonymkode: 377b0...695 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #7 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): OK. Men.. Så hvis man vet om noen man er nysgjerrig på, men ikke har så mye annet å gå på enn SoMe profil, så kan man ikke ta kontakt da? Å oppsøke dem fysisk er jo i hvert fall stalking og creepy... Eller har du noen forslag? -TS Anonymkode: 26963...f6f Møt folk i den virkelige verden. Få en hobby. Du vet ingenting om den personen basert på tilstedeværelsen i SoMe. Det er ikke reelt det du ser. Du dikter opp en fantasi i hodet ditt og forelsker deg i manipulerte bilder. Virkelige jenter ser ikke sånn ut som bilder på SoMe - ikke engang de jentene du ser bilder av på SoMe ser sånn ut, egentlig. Det er filter og poseringer. Anonymkode: 01bbf...ac0 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #8 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Selvfølgelig kan man det. Slutt å hør på de som mener at flørt o.l. må skje på en bestemt måte. Dessuten, det at de har en åpen profil, tar bilder av seg for å få oppmerksomhet for deretter å si at de ikke ønsker kontakt er intet annet enn rart. Det er utallige mennesker som har blitt kjent med hverandre på rarere plasser enn SoMe. Anonymkode: 377b0...695 Er bare rart å innbille seg at å ha en tilstedeværende i sosiale medier gjør tilgjengelig for privat kontakt med randoms. Det er sosialt mistilpasset. Anonymkode: 01bbf...ac0 2
Anjatapinjata Skrevet 29. november 2022 #9 Skrevet 29. november 2022 Har blitt kjent med folk fra hele verden via Instagram. Jeg har lukket profil da, men godtar folk som ser ok ut. Blitt kjent med både damer og menn, synes det er litt moro jeg da😊 ser ikke noe galt med det.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #10 Skrevet 29. november 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Møt folk i den virkelige verden. Få en hobby. Du vet ingenting om den personen basert på tilstedeværelsen i SoMe. Det er ikke reelt det du ser. Du dikter opp en fantasi i hodet ditt og forelsker deg i manipulerte bilder. Virkelige jenter ser ikke sånn ut som bilder på SoMe - ikke engang de jentene du ser bilder av på SoMe ser sånn ut, egentlig. Det er filter og poseringer. Anonymkode: 01bbf...ac0 Har nok av hobbyer og normalt sosialt liv, takk. Har bare ikke møtt noen interessante gjennom det nettverket. Fullt mulig jeg "dikter opp fantasi", men det er ikke snakk om en "digg babe" jeg har sett på Insta og har lyst å "naile". Det er noen jeg til en viss grad vet hvem er men ikke mer enn at jeg fant profilen hennes på Insta. Til ditt poeng: Jeg kjenner henne ikke og har kanskje en "fantasi" men det er jo nettopp derfor man ønsker å treffe folk - for å bli kjent... -TS Anonymkode: 26963...f6f
NiceOrNothing Skrevet 29. november 2022 #11 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er jo på ingen måte uvanlig å "slide into the DMs" på insta. Insta-babes med åpne profiler og masse bilder av rumpa opplever det hele tiden, det er en del av gamet for dem. Det gjør jo også at du må ha en UTROLIG bra insta-profil hvor du ser spennende og kjekk ut for at de skal få den minste interesse av deg, det blir jo bare støy som en annen sier, enda en gjøk som sier "hei, du var pen". Selv så har jeg skjult både facebook og insta-profil, man kan såvidt se at det er en ung kvinne bak, men selv med så lite bilder og spor av meg selv på nett så blir jeg lagt til av enten utenlandske menn som bruker det som sjekke-app, eller det jeg tenker er boter/scam relativt ofte, og de popper opp og sier hei iblant. Noen få er "normale" folk har møtt meg på byen, vet hvem jeg er eller noe, og tenker Facebook er et bra sted å ta kontakt. Jeg ignorerer dem alle som en. Prøv Tinder heller, der er poenget at man skal kontakte hverandre og sjekke opp hverandre. Anonymkode: 1a304...8a2 Enig . lite sjarmerende med fremmede menn som forsøker å ta kontakt , å komme med kjærlighetserklæringer på some . Jeg svarer ingen . Jeg har ikke et eneste bilde som skulle tyde på at jeg er «ledig « eller på sjekkeren . Men det er sykt mange desperate menn ute der. Både norske og utenlandske . 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #12 Skrevet 29. november 2022 Du kan alltids prøve. Her ville du neppe fått svar. Jeg er ikke på tinder, eller andre lignende sjekkesider, fordi jeg ikke er interessert i online dating. Men så kommer det veldig an på hva du faktisk skriver. Er det noe som helst hint om at du er ute etter dating eller sjekke henne opp, så er det mindre sjanse for svar. Anonymkode: b8907...867
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #13 Skrevet 29. november 2022 Høres ut som flertallet synes det er creepy, så da er neppe det en vei å gå. Vel vel. Aner ikke noen annen måte å skape kontakt. For satse på at hun dukker opp igjen helt random igjen (neppe). Kanskje vi kunne blitt "the next big thing". Kanskje totalhavari. ..Får aldri vite. Livet går videre.. -TS Anonymkode: 26963...f6f 1
Anjatapinjata Skrevet 29. november 2022 #14 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres ut som flertallet synes det er creepy, så da er neppe det en vei å gå. Vel vel. Aner ikke noen annen måte å skape kontakt. For satse på at hun dukker opp igjen helt random igjen (neppe). Kanskje vi kunne blitt "the next big thing". Kanskje totalhavari. ..Får aldri vite. Livet går videre.. -TS Anonymkode: 26963...f6f Men det er jo bare å prøve? Om du uansett ikke møter hun igjen så hadde jeg prøvd😊 du har ikke noe å tape. 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #15 Skrevet 29. november 2022 Anjatapinjata skrev (10 minutter siden): Men det er jo bare å prøve? Om du uansett ikke møter hun igjen så hadde jeg prøvd😊 du har ikke noe å tape. Det er en bra innstilling. Med en høflig henvendelse, så har han heller ikke ødelagt for seg, om han møter henne tilfeldig etterpå. Anonymkode: 93246...fc0 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #16 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Uønsket kontakt fra vilkårlige fremmede kun fordi en er hunkjønn på nett..? Ja, det er creepy. Og bare sykt slitsomt. Hvor mange meldinger fra andre hankjønn som sikler etter henne og ikke klarer å styre seg tror du hun får? Det blir bare støy. Anonymkode: 01bbf...ac0 Menn ønsker kontakt, kan ikke dere gjøre profilene deres private da? Tar kontakt, på høflig vis, med damer hele tiden jeg. Noen får man ut på date, andre avviser deg, no big deal 🤷♂️ Anonymkode: 67d67...425
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #17 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Høres ut som flertallet synes det er creepy, så da er neppe det en vei å gå. Vel vel. Aner ikke noen annen måte å skape kontakt. For satse på at hun dukker opp igjen helt random igjen (neppe). Kanskje vi kunne blitt "the next big thing". Kanskje totalhavari. ..Får aldri vite. Livet går videre.. -TS Anonymkode: 26963...f6f Om du ikke synes hun er interessant nok til å ta sjansen, da er det selvfølgelig like greit la vær. Anonymkode: b8907...867
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #18 Skrevet 29. november 2022 Det er mulig dersom du er top 2% mann og mer attraktiv enn henne eller har andre ting hun er ute etter. Foruten om det er det bare å glemme og ta kontakt med jenter direkte. Anonymkode: e9c81...543 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #19 Skrevet 29. november 2022 Hva har man å tape da? Jeg tenker at hvis det eneste man har å gå på er instagrammen, så er det jo ikke noe verre enn at man kanskje blir ignorert. Men da tok man sjansen i det minst! Anonymkode: 13f56...2dc
Gjest ti10 Skrevet 29. november 2022 #20 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Send et julekort i posten. Da skiller du deg ut. Anonymkode: 93246...fc0 Hadde heller blitt lagt til på facebook eller blitt kontaktet på instagram enn å få fysisk post fra noen man ikke vet hvem er. En fremmed som signaliserer "jeg vet hvor du bor", er i min verden mye mer creepy enn en fremmed som slenger av gårde en like eller noe på sosiale medier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå