Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen min var alkoholiker da vi var sammen, og jeg prøvde alt… Men nå etter han ble sammen med nåværende kjæreste så har han sluttet? Har hørt dette fordi vi har felles venner, han er oppgående og gjør det bra på jobb. Hører også av venner at hun har vært grunnen til at han har skjerpet seg..Kjøpt seg flott nyoppusset hus, en svær familiebil…han er altså alt jeg skulle ønske han var med meg med hun😕 Var jeg ikke bra nok? så han ikke fremtid med meg? hva er greia…. Hører av venner at de digger damen hans, fordi hun er så jordnær og forståelsesfull. De skal  få en baby sammen i mars, og jeg skulle så ønske det var meg og han… 

Anonymkode: 4fa45...001

• Liker 1
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For din egen del bør du velge å ta til etterretning at han ikke ønsker å være sammen med deg lenger 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Kanskje det gikk opp et lys for han da det ble slutt? At det var det som måtte til? 

Har og en eks samboer som har ny samboer. De ble omtrent sammen før vi hadde slått opp og han har et drikke og økonomisk problem. Versegod bare ta han du 😂 Når ting ikke er enkelt lenger så stikker han nok fra henne også. Hun har et barn med behov i tillegg fra før. 

• Liker 5
Skrevet

Nei, du var dessverre ikke "bra nok". Sånn er det. Legg det fra deg, gå videre, finn noen som er bra for deg/du er bra nok for. 

Anonymkode: 266ac...c42

• Liker 3
Skrevet

Kan være at den nye dama har satt krav til han som du ikke gjorde? 

• Liker 5
Skrevet
Maestro skrev (1 minutt siden):

Kan være at den nye dama har satt krav til han som du ikke gjorde? 

Jeg satt så mange krav… jeg prøvde alt, for jeg ville virkelig at det skulle være oss. Han  var verdens fineste de få gangene han ikke drakk. ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, du var dessverre ikke "bra nok". Sånn er det. Legg det fra deg, gå videre, finn noen som er bra for deg/du er bra nok for. 

Anonymkode: 266ac...c42

Jaja, sånn er det… Har tenkt at jeg nok ikke var den rette for han, og ikke motivasjonen hans til å skjerpe seg noe hun var. ts

• Liker 2
Skrevet

Altså….”Ingen spør hvorfor Jeppe drikker”. 

De to passer åpenbart bedre sammen, men det gjør ikke nødvendigvis deg til en dårlig person. Det er vel lettere å bryte med dårlige vaner og avhengigheter når man begynner på nytt uansett.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Han ikke tok deg ikke på alvor, så ble det slutt. Når han da møtte en ny som satte de samme kravene, så kanskje han tok det på alvor siden han da var klok av skade etter tidligere.

Anonymkode: 669bf...65f

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han  var verdens fineste de få gangene han ikke drakk. ts

Nettopp! Vær glad du er kvitt ham. Fokuser på alle hans svake sider heller enn å idealisere ham. Dermed vil følelsene dine for ham gradvis reduseres til de er helt borte 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jaja, sånn er det… Har tenkt at jeg nok ikke var den rette for han, og ikke motivasjonen hans til å skjerpe seg noe hun var. ts

Da var dere ikke ment to be heller. Og hvor lenge skulle du eventuelt satt krav, masa og kjasa på han? Eller om du eventuelt hadde blitt uplanlagt gravid? 

• Liker 4
Skrevet

Nå slipper du å gå rundt å være redd for at han sprekker og seiler utpå igjen. Nå slipper du å være bundet til ham resten av livet gjennom en unge.

Anonymkode: cd56c...a5f

• Liker 14
Skrevet

Noen folk skjønner ikke alvoret før de blir forlatt. 

Å få barn med en så nylig tørrlagt alkoholiker er virkelig et risikoprosjekt altså. Småbarnsperioden er kjempeslitsom, så ville vært bekymra for sprekk 

Få barn med noen som ikke har problemer med alkohol. Det vil spare deg og barnet utrolig mye bekymring 

Anonymkode: 87665...177

• Liker 7
Skrevet

Var sammen med en alkoholiker. Så ufyselig når han drakk. Ble slutt. Han fikk ny dame. På julaften drakk han seg dritings og kjeftet på hennes to små barn . Så de lå ikke i samme bolig på julaften fordi de hadde startet krangle. 6 mnd senere gifter de seg og er sååå lykkelige på facebook. bare så latterlig. 

Anonymkode: 101e9...21f

• Liker 2
Skrevet

Hva slags venner er dette? Det høres ikke spesielt hyggelig ut at de vinkler det sånn til deg, alle og enhver skjønner at det ikke tilfører deg noe å si noe sånt.

Dessuten kan de umulig vite hva som er grunnen til at han slutta å drikke, det vet bare han innerst inne. Og jeg er ikke så sikker på at du skal misunne denne dama heller. Hvis han ikke har vært tørrlagt så veldig lenge er det slettes ikke sikkert at det varer, og med stresset som babytid medfører kan det bli for mye.

Jeg sier ikke at du skal håpe at han sprekker, dette er mer for at du skal slutte å se så rosenrødt på et forhold som du ikke aner noe om. Og vær litt mer skeptisk til disse "vennene", jeg lurer på hva slags agenda de har.

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Mvh. Leselusa, mod.

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg satt så mange krav… jeg prøvde alt, for jeg ville virkelig at det skulle være oss. Han  var verdens fineste de få gangene han ikke drakk. ts

Hvordan vil du vurdere din selvfølelse til å være, elsker du deg selv og vet hva du fortjener? Det jeg ser igjen og igjen, og senere opplevde for meg selv, er at det er først når man selv forstår sin egen verdi og elsker seg selv, at andre også oppfører seg respektfullt mot en. Og man kan kun motta kjærlighet i den grad man føler det for seg selv. 

Anonymkode: 611eb...41d

• Nyttig 1
Skrevet

Du får se hvor lenge det varer

Anonymkode: 682d4...4db

• Liker 1
Skrevet

Han vil alltid være alkoholiker. Det gjenstår å se hvor lenge han klarer å være tørrlagt, å avstå fra drikking. 

Du skal nok heller være glad du ble kvitt han. Det er en stor risiko å stifte familie og få småbarn med en alkoholiker. Før du vet ordet av det får stress og mas ham tilbake på flaska. Og stakkars nye samboeren og ungene da.

Anonymkode: 7aa1a...d6d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...