AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #1 Del Skrevet 29. november 2022 Har oppdaget en del spindelvev i noen sprekker langs veggen. Er livredd edderkopper og har skaffet en spray som skal bli kvitt de. Men hvordan fungerer dette egentlig? Om jeg sprayer den inn i alle kriker og kroker vil de neppe dø (med mindre jeg sprayer direkte på de) så kan det i verste fall resultere i at det kommer en flokk med edderkopper ut fra alle kanter på leting etter et nytt sted å bo? I så tilfelle får de heller bli der de er, men det beste ville vært å få de helt ut. Bor i et gammelt trehus nær skog og vann, så er vel nytteløst? 😩 Anonymkode: 66618...e80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #2 Del Skrevet 29. november 2022 Sprayer du Permetrin dør de av små mengder. Hvis de ikke gjør det dør de etter å ha gått over et sted du har sprayet. Så det er bare å spraye ivei, du tar de på den ene eller andre måten. Anonymkode: 86aad...e74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #3 Del Skrevet 29. november 2022 Edderkopper spiser jo bugsa du ikke vil ha i hus. Edderkoppen er din venn. 🕷️+ 🙎♀️= ❤️ Anonymkode: c94b9...dd1 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #4 Del Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Edderkopper spiser jo bugsa du ikke vil ha i hus. Edderkoppen er din venn. 🕷️+ 🙎♀️= ❤️ Anonymkode: c94b9...dd1 Jeg vet egentlig det, men jeg får panikk av å se de, og følelsen sitter i flere dager etterpå (om de er store og kommer brått på når jeg er avslappet) Husker en gang for noen år tilbake. Jeg skulle legge meg ned i sengen og flyttet på den ene puta, og bak der stod det en stor edderkopp. Etter det har jeg aldri lagt meg ned noe sted uten å forsikre meg om at det ikke er noen edderkopper der. Har til og med hatt mareritt om denne hendelsen flere ganger, den ene gangen våknet jeg av at jeg skrek og kastet meg ut av senga 😄 Anonymkode: 66618...e80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #5 Del Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Sprayer du Permetrin dør de av små mengder. Hvis de ikke gjør det dør de etter å ha gått over et sted du har sprayet. Så det er bare å spraye ivei, du tar de på den ene eller andre måten. Anonymkode: 86aad...e74 Takk for svar! Da skal jeg fjerne alt av spindelvev og spraye ned hele huset. Kanskje lurt å gjøre det på utsiden og? Anonymkode: 66618...e80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #6 Del Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Takk for svar! Da skal jeg fjerne alt av spindelvev og spraye ned hele huset. Kanskje lurt å gjøre det på utsiden og? Anonymkode: 66618...e80 Vær forsiktig med å spraye masse gift helt ukritisk rundt der du selv skal være, det er ikke bra å puste inn dette. Spray heller på utsiden av huset rundt alle vinduer og fører og lufteventiler (ha disse lukket når du sprayer). Anonymkode: 4e170...b1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
911 Skrevet 29. november 2022 #7 Del Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Edderkopper spiser jo bugsa du ikke vil ha i hus. Edderkoppen er din venn. 🕷️+ 🙎♀️= ❤️ Anonymkode: c94b9...dd1 Helt enig. De spiser skadeinsekter du ikke vil ha i huset ditt. Dette er nytteinsekter. Tren deg opp til å bli "venn" med edderkoppene. Start med de bittesmå. Ingen edderkopper i Norge er farlige for mennesker, men skjønner at de store er litt "skumle" å se på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #8 Del Skrevet 29. november 2022 super permetrin! sprayer det inne hver 6-8 uke, har ikke sett en edderkopp i oppholdsrom siden jeg begynte. Prøvde også i kjelleren og da lå de døde på rekke og rad, men der må du gjerne være da de gjør en viktig jobb. Sprayer rundt lufteventiler, vindu, dørkarmer, evt sprekker osv. Det fungerer ved å trekke seg inn eller legge seg på overflaten så ikke vits å bare spraye rundt i luften. Om du har smådyr så vær veldig forsiktig og det er anbefalt å gjøre dette før du skal dra ett sted eller rommet ikke skal være i bruk. Lurt å investere i ett billig åndedrettsvern også med brunt filter. Anbefaler Trinol sin super permetrin, den er det kraftigste du får på markedet og den har ikke skapt noen misfarging på veggene, flere av de andre typene inneholder aceton som kan skade treverk. Anonymkode: 1a0dd...65d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #9 Del Skrevet 29. november 2022 Bare pass på at du ikke puster inn sprayen, og hold eventuelle kjæledyr utendørs i noen timer. Og selvfølgelig null åpen ild i samme rom. Men jeg ville absolutt ha jobbet med skrekken, spesielt når du har bosatt deg i ett eldorado for både edderkopper og mange mange andre dyr du absolutt ikke vil ha inn. Anonymkode: 6c1f7...9bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 29. november 2022 #10 Del Skrevet 29. november 2022 Husk at det er helseskadelig å oppholde seg i rom som er sprayet, så gjør det før du går ut en tur. De edderkoppene du treffer vil ofte sleppe seg ned i en tråd i ett fluktforsøk/dødskramper. Åpne vindu/dører og pray inni karmen, det er jo gjerne der de klarer å krype inn. Samt i ventilåpninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #11 Del Skrevet 29. november 2022 Støvsuging er veldig effektivt og giftfritt mot edderkopper. Permetrin er veldig skadelig, ville ikke brukt det på soverom eller oppholdsrom. Anonymkode: 03cf5...cf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå