Gå til innhold

Finnes det "crazy dog ladies", på samme måte som "crazy cat ladies"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner til flere middelaldrende damer som lever og ånder for kattene sine, og som setter kattens liv over mennesket, og lurer derfor på om det finnes tilsvarende for folk/damer som er "crazy dog ladies"? 

Anonymkode: 776e1...6b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt. Jeg kjenner flere som behandler bikkjene som barn. En av dem insisterer på at hunden hennes er et menneske (hun har også flere psyk-diagnoser, så passer greit i betegnelsen). 

Anonymkode: b76b0...bfc

• Liker 5
Skrevet

Ja. Ellers hadde ikke triller/vogner funnets for hunder.

Anonymkode: 5d0ac...09c

• Liker 5
Skrevet

Anonymkode: 68f28...91e

Skrevet

Synes hundeeiere i de alle fleste tilfeller er mer psyko enn katteeiere. Hundeeiere har en tendens til å sidestille hunder med barn/mennesker. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Ts her.

Ikke noe galt i å se på hunden sin som et familiemedlem, men når hunden angriper mennesker må man klare å se at hunden ikke er frisk og avlive den!

Skrevet

Alt kvinner engasjerer seg i har alltid blitt latterliggjort eller omtalt på en nedsettende måte. Alt fra musikken vi liker, filmene vi ser, bøkene vi leser, klærne vi går i, måten vi snakker på, hva vi snakker om... og dyreholdet vårt. Har vi katt er det galt, har vi hund og behandler den pent er det også galt... Vi kan aldri vinne 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: ba736...572

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts her.

Ikke noe galt i å se på hunden sin som et familiemedlem, men når hunden angriper mennesker må man klare å se at hunden ikke er frisk og avlive den!

Selvsagt må man det, men du kan da ikke mene at det er hundeeierer KJØNN som er problemet i denne saken.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Macro said:

Synes hundeeiere i de alle fleste tilfeller er mer psyko enn katteeiere. Hundeeiere har en tendens til å sidestille hunder med barn/mennesker. 

Såå enig i dette! Vi har to katter hjemme, som er redde for hunder og derfor må folk komme hjem til oss uten hunden sin hvis de skal på besøk. Men de med hund i slekta innfinner seg ikke i dette og mener at fordi de er så «lydige og snille» så gjelder ikke dette deres hunder. Så de trapper opp på døra hos oss, og kattene blir skremt. De stikker av og bruker flere dager på å komme hjem igjen. 

Så jeg er hvertfall veldig lei av at hundeeiere mener de kan ha med hundene sine overalt. De bryr seg ofte ikke om andre sine meninger. Og setter hunden sin foran andre mennesker. Veldig provoserende!

Anonymkode: cb1e6...691

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvsagt må man det, men du kan da ikke mene at det er hundeeierer KJØNN som er problemet i denne saken.

Jeg bare lurte på hva grunnen var for at dette dyret ikke ble avlivet av eieren for lenge siden.

Skrevet
Macro skrev (33 minutter siden):

Jeg er katteeier og jeg sidestiller de med mennesker, på ett vis.. Ikke på en sånn «dette ER barnet mitt» eller «ja jeg skjønner at det er slitsomt å ha baby, fordi jeg har katt, skjønner du» måte.. Men jeg er gladere i kattene mine enn 99% av menneskene i livet mitt og de er min nr 1 prioritering uansett! Jeg vil ikke ha barn så for meg så går all min oppmerksomhet dit istedenfor. Jeg skjønner at en katt ikke er en baby, og at det ikke kan sammenlignes i. det. hele. tatt. Men kattene er fortsatt «babyene» mine.. 

Anonymkode: dd1a0...0a5

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

De med katt : Håper du ikke er allergisk, jeg har katt. - Katten ligger på sofakanten hele besøket.

De med hund : Han er snill alså! - Hunden bjeffer, hopper opp på deg, sikler, vil lekebite, og tigger etter maten din . Og de kan drepe barna dine om de bestemmer seg for det.

Hadde heller hengt med crazy cat ladies enn en hunde eier ass.

Anonymkode: 1a910...f9a

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hundar luktar i alle fall verre enn kattar.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kjenner til flere middelaldrende damer som lever og ånder for kattene sine, og som setter kattens liv over mennesket, og lurer derfor på om det finnes tilsvarende for folk/damer som er "crazy dog ladies"? 

Ja. Et godt eksempel er Teddy sin eier. 

• Liker 1
Skrevet
Troyamin skrev (10 timer siden):

Ja. Et godt eksempel er Teddy sin eier. 

Noen eiere må tydeligvis beskyttes mot seg selv!

• Liker 2
Skrevet

Det er ihvertfall ei her på KG.

Anonymkode: 981bf...f30

Skrevet

Har lurt på det samme. I min erfaring er ikke katteeiere gale, men det er sannelig mange sinnsyke hundeeiere der ute. Har enda til gode å se katter i barnevogner, eller katteeiere som insisterer på å ta med kattene på besøk, på matbutikker, etc... Tar litt kaka når hundeeiere sier de ikke besøker familie og venner om ikke bikkja er invitert også 🤪

Anonymkode: 53e15...d9c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.11.2022 den 23.17):

Alt kvinner engasjerer seg i har alltid blitt latterliggjort eller omtalt på en nedsettende måte. Alt fra musikken vi liker, filmene vi ser, bøkene vi leser, klærne vi går i, måten vi snakker på, hva vi snakker om... og dyreholdet vårt. Har vi katt er det galt, har vi hund og behandler den pent er det også galt... Vi kan aldri vinne 🤷🏼‍♀️

Dette. Det eneste som latterliggjøres mer enn kvinners interesser og hobbyer er tenåringsjenters.

Anonymkode: 1f6dc...229

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.11.2022 den 23.04):

Oh yes. På utstilling er det ei dame som driver pomeranianoppdrett. Hun har samme hårfrisyre som pommene sine. Morsomt å se. Kan se for meg henne dille og dalle med ti pommer rundt seg i stua🙈

Anonymkode: c694b...2c2

• Liker 2
Skrevet

Vil si det er mange galne kattedamer rundt om. Ikke så reint få som går tut ned de i vogn heller 🤣🤣🤣1054202906_Screenshot_20221202_015632_SamsungInternet.thumb.jpg.35976a2713a0b938993fbed750198be8.jpg205402546_Screenshot_20221202_014703_SamsungInternet.thumb.jpg.5238c19158de141b616454e7c27b8522.jpg453605196_Screenshot_20221202_020039_SamsungInternet.thumb.jpg.1f51bd04032d9c5d08a7fbe0a3ecff5d.jpg620401663_Screenshot_20221202_020444_SamsungInternet.thumb.jpg.3d59e44350e08466436912b98818ea24.jpg65240926_Screenshot_20221202_020717_SamsungInternet.thumb.jpg.15f217eaef5e1ee000a371241100c175.jpg1870730609_Screenshot_20221202_020807_SamsungInternet.thumb.jpg.f93f1ab35c007f8c7cbf8a491fc665ca.jpg

Anonymkode: ab165...989

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...