Gå til innhold

Jeg har gitt opp. Er det likevel håp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ajajaj, jeg har nå gitt helt opp dating, tror jeg. Møter SÅ mange menn (som dates eller tilfeldig) som enten bare vil i buksa på meg, eller som er ute etter en kombinasjon av elsker, mamma og tjenestepike. Sistnevnte gruppe kan være alt fra noen skikkelige latsabber som det lyser av lang vei, eller mannfolk som tydeligvis tar seg sammen de første gangene, men så skinner det gjennom at de egentlig bare ønsker noen til å ta seg av barna hans, stelle hjemme mens han drar på guttetur, lager middag til han kommer hjem fra jobb og generelt er tilgjengelig for hans komfort og nytelse. 

Får helt avsmak fra hele greia. 

Finnes det i det hele tatt menn uten disse holdningene? Hvor da? 

Anonymkode: 7eaf5...4c9

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fins :)

Anonymkode: d880d...e36

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ajajaj, jeg har nå gitt helt opp dating, tror jeg. Møter SÅ mange menn (som dates eller tilfeldig) som enten bare vil i buksa på meg, eller som er ute etter en kombinasjon av elsker, mamma og tjenestepike. Sistnevnte gruppe kan være alt fra noen skikkelige latsabber som det lyser av lang vei, eller mannfolk som tydeligvis tar seg sammen de første gangene, men så skinner det gjennom at de egentlig bare ønsker noen til å ta seg av barna hans, stelle hjemme mens han drar på guttetur, lager middag til han kommer hjem fra jobb og generelt er tilgjengelig for hans komfort og nytelse. 

Tror det finnes en del.. Hvilken aldersklasse snakker du om her?  Hvis det er mange av dem i "min" klasse, så burde jo det være gode nyheter for meg :D   - men "neida"! Få likes, ingen som gidder å svare hvis jeg henvender meg, og er absolutt ikke frastøtende (har jeg blitt fortalt) og er trolig mer trent enn snittet for alderen. Tror, når det kommer til stykket at dere damer egentlig foretrekker "bad boys" som vil utnytte dere. Eller lar dere lett lure av "players" som vet å si alle de riktige tingene på date. De snille gutta kaster dere ikke et blikk på en gang.  ;)  Før noen skriker "incel" - det går helt fint med meg. Trives godt i eget selskap og er fornøyd med min egen mat. Dette var ikke en kontaktannonse! - bare en kommentar/observasjon.

Ta en av disse hjelpeløse egomannfolka, du. Det er jo de du underbevisst går etter hele tiden :)  

Anonymkode: 35b82...fa5

Skrevet

Vel, jeg tror ikke det finnes mange menn helt uten de holdningene for å være ærlig. Selv bra menn jeg kjenner har litt tendenser til dette. 

Anonymkode: b378c...401

• Liker 5
Skrevet

De fleste av mine mannlige venner er ikke sånn. Men så er de jo i forhold også da, så kanskje du er doomed 😅

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel, jeg tror ikke det finnes mange menn helt uten de holdningene for å være ærlig. Selv bra menn jeg kjenner har litt tendenser til dette. 

Hva legger du i "litt tendenser" ?  Skal man ikke bidra litt til hverandre i et forhold, da?  Eller er det slik at selv de aller minste ting du gjør for kjæresten din får det til å revne innvendig og du føler deg utnyttet og undertrykt som kvinne?  
Jeg kjenner par hvor det er helt tydelig dama som er latsabben i forholdet og gjør minst mulig mens mannen hennes ordner det meste. Det er også (kun) hun som klager høylytt over "slaveri" hver gang hun gjør noe for andre... 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva legger du i "litt tendenser" ?  Skal man ikke bidra litt til hverandre i et forhold, da?  Eller er det slik at selv de aller minste ting du gjør for kjæresten din får det til å revne innvendig og du føler deg utnyttet og undertrykt som kvinne?  
Jeg kjenner par hvor det er helt tydelig dama som er latsabben i forholdet og gjør minst mulig mens mannen hennes ordner det meste. Det er også (kun) hun som klager høylytt over "slaveri" hver gang hun gjør noe for andre... 

Selvfølgelig. Jeg regner min egen mann som en bra mann, og vi gjør mye for hverandre, men jeg er nok mye mer selvstendig og selvgående enn ham, og de fleste menn jeg kjenner. Om jeg ikke finner noen av mine egne ting for eksempel, da leter jeg til jeg finner det. Både min mann, min far og min svoger er bra menn, men det skal ikke så mye til for at de roper på hjelp fra kona, om det aldri så mye er at de ikke finner sine egne ting, som de selv har rotet bort. Som eksempel. Jeg har tre barn som roper på meg om de ikke finner sine egne ting, og en mann som like gjerne også kunne ropt "mammaaa!" innimellom. Han roper også om hjelp angående andre ting jeg ikke engang hadde tenkt på å rope om hjelp for, fordi det fint går å gjøre det alene. Noe det fint går for ham også, men mye enklere å rope "mammaaa". (Bare at han altså roper navnet mitt.) Jeg går dessuten til ham når det er noe jeg vil spørre ham om. Han roper, som barna, så jeg må komme til ham. Ved sykdom tar jeg vare på meg selv, og er takknemlig for det om jeg får ligge i fred. (Ikke alltid jeg får det.) Han må bli tatt vare på. Om han har noe på hjertet blir han furt om jeg ikke straks lytter, om jeg har noe på hjertet er det ikke så viktig, og jeg selv takler å vente til det er anledning til å prate.

Slik var også ekser, og slik er min far og svoger. Alle bra menn, men LITT tendenser til å bruke kona som en slags mamma er der. 

Finnes sikkert noen kvinner som er latsabber ja, men jeg kjenner ingen der slikt er motsatt. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Selvfølgelig. Jeg regner min egen mann som en bra mann, og vi gjør mye for hverandre, men jeg er nok mye mer selvstendig og selvgående enn ham, og de fleste menn jeg kjenner. Om jeg ikke finner noen av mine egne ting for eksempel, da leter jeg til jeg finner det. Både min mann, min far og min svoger er bra menn, men det skal ikke så mye til for at de roper på hjelp fra kona, om det aldri så mye er at de ikke finner sine egne ting, som de selv har rotet bort. Som eksempel. Jeg har tre barn som roper på meg om de ikke finner sine egne ting, og en mann som like gjerne også kunne ropt "mammaaa!" innimellom. Han roper også om hjelp angående andre ting jeg ikke engang hadde tenkt på å rope om hjelp for, fordi det fint går å gjøre det alene. Noe det fint går for ham også, men mye enklere å rope "mammaaa". (Bare at han altså roper navnet mitt.) Jeg går dessuten til ham når det er noe jeg vil spørre ham om. Han roper, som barna, så jeg må komme til ham. Ved sykdom tar jeg vare på meg selv, og er takknemlig for det om jeg får ligge i fred. (Ikke alltid jeg får det.) Han må bli tatt vare på. Om han har noe på hjertet blir han furt om jeg ikke straks lytter, om jeg har noe på hjertet er det ikke så viktig, og jeg selv takler å vente til det er anledning til å prate.

Slik var også ekser, og slik er min far og svoger. Alle bra menn, men LITT tendenser til å bruke kona som en slags mamma er der. 

Finnes sikkert noen kvinner som er latsabber ja, men jeg kjenner ingen der slikt er motsatt. 

Hehe, godt beskrevet! Slik var min eksmann også. Menn forventer litt mer service, er litt mer egosentriske og litt mindre villige til å uoppfordret gi omsorg enn kvinner. Jeg er nok der at jeg ønsker en mann som kan være litt oppmerksom på også mine behov, ikke bare sine egne, og ikke bare når det umiddelbart gagner ham. Og en slik mann har jeg ikke funnet ennå. 

Jeg tror du har rett i at de aller fleste menn er litt sånn. Jeg observerer også nye av det samme med menn i min omgangskrets. Mange av mennene mener selv de er veldig flinke til å dele på oppgavene, er hjemme med syke barn og kjører på fotballtrening og slikt. Men når de er hjemme med syke barn får de gamet, og å kjøre til fotballtrening er kult fordi de lever ut sin fotballdrøm gjennom poden. De har en grunnleggende "what's in it for me"-holdning, og gjør fint lite om de ikke ser sin belønning umiddelbart. 

Til deg anonym bruker som mener kvinner foretrekker "bad boys" som vil utnytte oss, eller som lar oss lure av "players"; du er jo akkurat slik som de mennene jeg snakker om. Du finner deg ikke dame, syns eksteriøret ditt er bra nok, så da må det være damenes adferd det er noe gærent med. Eeeer så lei av den oppfatningen, i stedet for å ta seg selv i nakkeskinnet og ransake hele seg- ikke bare; barbert- check, trener x 2/uke- check, har fast jobb- check. Jeg orker ikke sutremenn som mener seg forulempet hver gang verden ikke er akkurat som de ønsker. 

• Liker 6
Skrevet

Vel, nå er det vel forskjeller på kvinners syn på menns adferd og. Jeg holdt meg unna guttetur i 7 år da vi fikk barn. Jobbet i nordsjøen på den tiden. Min kone og jeg snakket ikke noe særlig om det, det bare ble sånn. Hun dro på noen jenteturer, kanskje 4-5 på den tiden. Men da jeg skulle på tur for å se fotball i England var det venninner av henne som reagerte. De synes jeg var egoistisk som dro på guttetur når jeg jobbet i nordsjøen.. Men ja, noen menn er dølle men steike heller det er nok kvinner som ikke ser skogen for bare trær og. 

Anonymkode: 283dd...121

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tror det finnes en del.. Hvilken aldersklasse snakker du om her?  Hvis det er mange av dem i "min" klasse, så burde jo det være gode nyheter for meg :D   - men "neida"! Få likes, ingen som gidder å svare hvis jeg henvender meg, og er absolutt ikke frastøtende (har jeg blitt fortalt) og er trolig mer trent enn snittet for alderen. Tror, når det kommer til stykket at dere damer egentlig foretrekker "bad boys" som vil utnytte dere. Eller lar dere lett lure av "players" som vet å si alle de riktige tingene på date. De snille gutta kaster dere ikke et blikk på en gang.  ;)  Før noen skriker "incel" - det går helt fint med meg. Trives godt i eget selskap og er fornøyd med min egen mat. Dette var ikke en kontaktannonse! - bare en kommentar/observasjon.

Ta en av disse hjelpeløse egomannfolka, du. Det er jo de du underbevisst går etter hele tiden :)  

Jeg forstår at du er singel med disse holdningene👍

Anonymkode: cace3...a24

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hahahaha, dette lyser taper LANG vei.

Du har misforstått alt, likevel skylder du på kvinner for at du ikke får deg noe. 

Kjære TS, jeg skjønner deg godt!

Anonymkode: efcf0...462

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vel, nå er det vel forskjeller på kvinners syn på menns adferd og. Jeg holdt meg unna guttetur i 7 år da vi fikk barn. Jobbet i nordsjøen på den tiden. Min kone og jeg snakket ikke noe særlig om det, det bare ble sånn. Hun dro på noen jenteturer, kanskje 4-5 på den tiden. Men da jeg skulle på tur for å se fotball i England var det venninner av henne som reagerte. De synes jeg var egoistisk som dro på guttetur når jeg jobbet i nordsjøen.. Men ja, noen menn er dølle men steike heller det er nok kvinner som ikke ser skogen for bare trær og. 

Når du jobber på Nordsjøen så er du jo borte 50% av tiden. Jeg hadde latt deg dra, men at du ikke skjønner at enkelte reagerer på at du er enda mer borte fra familien er jo litt rart.

Hvis det eneste problemet dere hadde er at noen av din kones venninner reagerte på dette så har du vel også problemer med å se skogen for bare trær, eller? Din kone lot deg dra, er det ikke det du burde fokusere på?

• Liker 3
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Til deg anonym bruker som mener kvinner foretrekker "bad boys" som vil utnytte oss, eller som lar oss lure av "players"; du er jo akkurat slik som de mennene jeg snakker om. Du finner deg ikke dame, syns eksteriøret ditt er bra nok, så da må det være damenes adferd det er noe gærent med. Eeeer så lei av den oppfatningen, i stedet for å ta seg selv i nakkeskinnet og ransake hele seg- ikke bare; barbert- check, trener x 2/uke- check, har fast jobb- check. Jeg orker ikke sutremenn som mener seg forulempet hver gang verden ikke er akkurat som de ønsker. 

Haha. Ikke overrasket over at du reagerer sånn. Det var en ironisk kommentar for å erte litt!! :D 
Jeg har det helt fint og sutrer ikke. Jeg står støtt på egne ben og ber så å si aldri noen om hjelp til noe som helst med mindre jeg faktisk står fast og trenger hjelp. Den dagen (og den kommer!) hvor jeg finner en som kan si det samme om seg selv og hvor vi begge bare bidrar til å være til støtte og glede for hverandre, så er vi i gang! ❤️ Stresser ikke! :D

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hahahaha, dette lyser taper LANG vei.

Du har misforstått alt, likevel skylder du på kvinner for at du ikke får deg noe. 

Kjære TS, jeg skjønner deg godt!

Det notert! ;) 
Til info : Jeg "får meg noe" ;) Har hatt noen lange forhold hvor dette ikke har vært noe særlig tema. Noen diskusjoner vil det alltid være. Det er ikke diskusjonen som er problemet eller problemet som er problemet, det er hvordan man velger å løse det (eller om man velger å la være) Jeg vet hvordan man lever i et forhold. Men er helt garantert ikke en "perfekt" mann jeg heller. Er helt frivillig singel nå. 

For å være litt seriøs: Jeg tenker noen damer "leser" mennene de treffer litt feil og jeg skjønner ikke helt hvorfor. Jeg kjenner til en som dater folk som jeg med en gang stempler som "player".. Forholdene blir korte og hun er like skuffet hver gang.. Men hun kommer trekkende med samme typen mann hver gang. Som mann synes jeg at jeg veldig lett ser hva slags menn som er latsabber som vil vartes opp, hvem som er "playere", som er familiemenn, romantikere, kynikere, hva du vil. I hvert fall i grove trekk.  Så spørsmålet er hvorfor noen damer dater menn som er helt motsatt av hva de ønsker seg hele tiden? 

Skrevet

Damer dater dem som prøver seg på de. Så om du tiltrekker deg en type menn vil det bli samme type mann du går på date med hver gang. Hva med å utvide horisonten litt? Sjekker du menn opp selv?

Anonymkode: 33bd6...33d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Når du jobber på Nordsjøen så er du jo borte 50% av tiden. Jeg hadde latt deg dra, men at du ikke skjønner at enkelte reagerer på at du er enda mer borte fra familien er jo litt rart.

Hvis det eneste problemet dere hadde er at noen av din kones venninner reagerte på dette så har du vel også problemer med å se skogen for bare trær, eller? Din kone lot deg dra, er det ikke det du burde fokusere på?

Jo. Poenget er jo at dere damer har forskjellige syn på hva som er greit. Noen elsker å gjøre noe som andre hater. Enda mer borte? Tror du det er en guttetur å jobbe der ute? Har du noen gang hørt uttrykket "barna har det best når mor får sove"? Tror du ikke dette gjelder oss menn og? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jo. Poenget er jo at dere damer har forskjellige syn på hva som er greit. Noen elsker å gjøre noe som andre hater. Enda mer borte? Tror du det er en guttetur å jobbe der ute? Har du noen gang hørt uttrykket "barna har det best når mor får sove"? Tror du ikke dette gjelder oss menn og? 

Varierer vel hvor krevende det er å jobbe offshore. Noen har jo 16t arbeidsdager, men har inntrykk av at det er andre grupper som har det litt mer chill. Men klart at offshoreforelderen også har behov for å koble av og hente seg inn. Hvis paret er rause med hverandre så bør det ikke være noe problem å legge til rette for begge to.

Anonymkode: 3b94b...7f7

Skrevet

Kjenner nesten ingen som er sånn, bortsett fra en håndfull som har sjekking og festing som hovedhobby.

Anonymkode: 30972...f50

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei alt håp er ute desverre så bare å bure seg inne.

Anonymkode: cfa20...2be

Skrevet

Men hva ønsker du som kvinne da? Erfaringen til mange menn er at kvinnen prøver å forme dem slik hun ønsker at mannen skal være. Er mannen helt uten baller så vil han ende opp med å bli en tøffel som kvinnen mister respekten for. Denne mannen er typisk en som har kjøpt "snill mann" konseptet og som har kastrert seg selv. På den andre siden har du mannen som ikke lar seg pelle på nesen og som kvinnen forgjeves prøver å endre, men hun får det ikke til. Tiltrekningen øker og hun snakker gjerne med venninner som ber henne finne seg en annen mann. Men hun har fått smaken på denne uregjerlige fyren og vil ikke vekk fra han fordi han er jo så mystisk, mandig og "bad boy"/ vet å sette henne på plass. 

Så hva ønsker du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...