Gjest Lilleulv Skrevet 13. desember 2005 #21 Skrevet 13. desember 2005 Anbefaler naprapat jeg... Ingen over ingen ved siden! ← Jeg vet om en fysioterapeut/akupunktør som er kjempeflink! er ikke akupunktur også bra mot sånt? Naprapat hadde ellers vært noe å vurdere ja... Men bare ett spmål til; dersom man får henvisning til fysioterapeut fra en lege i en kommune, kan man bruke denne på en fysio. i en annen kommune og et annet fylke? (flytter snart)
Gjest Lilleulv Skrevet 13. desember 2005 #22 Skrevet 13. desember 2005 Dette passer vanvittig dårlig nå da... jeg skal til å begynne å flytte, vaske ned leilighet og begynne i ny datajobb.
monja Skrevet 13. desember 2005 #23 Skrevet 13. desember 2005 Tror du kan velge den fysioterapeuten du vil jeg. Det har iallefall jeg gjort, men det er innen samme kommunen da. Spør legen din du.
vixen Skrevet 13. desember 2005 #24 Skrevet 13. desember 2005 Naprapaten min da det ikke var senebetennelse jeg hadde og det var derfor alle pillekurer og kortisonsprøyter ikke hjalp.. .Han mente legene tok for enkle konklusjoner. Ble bra etter en behandling, og han bare tøyde og klemte på armen...
Gjest Lilleulv Skrevet 13. desember 2005 #27 Skrevet 13. desember 2005 ca 400 pr gang. ← OK, hvor i landet er han fantastiske som du gikk til?
la_luz Skrevet 13. desember 2005 #28 Skrevet 13. desember 2005 Naprapaten min da det ikke var senebetennelse jeg hadde og det var derfor alle pillekurer og kortisonsprøyter ikke hjalp.. .Han mente legene tok for enkle konklusjoner. Ble bra etter en behandling, og han bare tøyde og klemte på armen... HVorfor Hvorfor anbefaler du naprapat når du ikke hadde senbetennese? Jeg har ikke noe i mot napapat, men de er vel utdannet på muskler skjelett i nakken ? Lilleulv: Finn ut helt sikkert at du hat snebetennelse? Senetennelse i underarmen skal være vanskelig å ta fel av. Jeg gikk også til akkepunktur, hjalp litt men ikke nok i dette tilfelelt hos meg. Hvis det er tilbake i jobb du vill fortest mulig så må du ta det rolig. Du må få andre til å gjøre vaskingnen og flyttingnen for deg. Tar du det ikke med ro, blir du ikk bra? Har du ikke vondt i hånden nå når du sitter på pc'en ?
Gjest Lilleulv Skrevet 13. desember 2005 #29 Skrevet 13. desember 2005 herregud nå blir jeg litt stressa her. Prata med ei som sa til meg at når man først har fått det så blir man ikke kvitt det ordentlig?? :o Har ikke vondt i hånda når jeg skriver, bare når jeg bruker musa, og jeg bruker venstre hånd på musa nå.
Gjest Lilleulv Skrevet 13. desember 2005 #30 Skrevet 13. desember 2005 Men hva skal jeg gå til? Naprapat, osteopat, fysioterapeut, akupunktur? må velge noe og få bestilt time...
la_luz Skrevet 13. desember 2005 #31 Skrevet 13. desember 2005 hos fysoterapaut får du ihvertfall helt sikkert kategorisert hva slags problem det er. Om det er senebennelse. Hvor i landet holder du til ?
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2005 #32 Skrevet 13. desember 2005 Miste neglene? Har tatt Brexidol selv, ikke for senebetennelse, men vond rygg, og det eneste jeg syntes var litt plagsomt var at jeg kunne bli ganske dårlig i magen dersom jeg ikke hadde spist noe i forveien. ← Selv om du personlig ikke har opplevd denne bivirkning, så betyr ikke det at den ikke finnes. Løst neglefest er faktisk en bivirking av Brexidol, men den tilhører de sjeldne (= 1 av 1000 kan oppleve det).
Gjest Lilleulv Skrevet 13. desember 2005 #33 Skrevet 13. desember 2005 hos fysoterapaut får du ihvertfall helt sikkert kategorisert hva slags problem det er. Om det er senebennelse. Hvor i landet holder du til ? ← akershus i noen uker til, så blir det sørlandet.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #34 Skrevet 14. desember 2005 Lilleulv, det er faktisk ikke helt bra å bare hvile armen heller. Litt bevegelse er bare sunt, da unngår du at armen stivner. Jeg hadde kronisk senebetennelse i armene i mange år, og da hjalp det ofte med litt ultralett trening. ← Hvordan trente du? Kan du tipse oss om noen bevegelser eller øvelser?
la_luz Skrevet 14. desember 2005 #35 Skrevet 14. desember 2005 Hei lilleulv. Først må du blir bra, og så kan du begynne å trene. Her er trnigsprogrammet som har hjulpet meg. Hvis du blir værre av å gjøre øvelsene er det mulig å få en kortison sprøyte slik at armen klarer den først belastninigen. Det måtte jeg gjøre tok meg tre månder før jeg klarte å trene med en halvlkilo. trener enda for å holde meg frisk, men armen er helt bra. Fikk beskjed om at det ensete som hjelper mot senebetennelse er å trene den bort. Gjøres på følgene måte: legg armen på et bor eller lignenede løft håndleddet opp og ned 20 ganger. Dette gjøres først på oversiden og så på undersiden av armen. og gjentas tre ganger. 20 X 3 annhver dag. Hvis det går greit og du ikke blir verre etter en uke kan du ta en halvlitersflaske fylle den halvt med vann og gjøre det samme. Øk til slutt til en helt full flaske. Viktig! du må strekke ut etter øvelsene, ved å dra fingerne oppover for undesiden og nedover for oversiden.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #36 Skrevet 14. desember 2005 Det dummeste du kan gjøre er å ta piller. Piller fikser ikke kroppen din. De bare fjerner symptomene! Hva du bør gjøre er å ta store doser omega 3. Spis mye fet fisk og ellers olivenolje og ekte smør osv. Samtidig som du spiser dette så må du komme deg til en kiropraktor som jobber med ryggen. Senebetennelsen sitter i ryggen din! Og det kan kiro'en hjelpe deg med! Dette vet jeg ALT om da jeg hadde det samme selv. Fikk til slutt vite at jeg måtte ta kortison og hvis ikke jeg tok det måtte jeg operere!!!! Da ble jeg sur og kuttet all kontakt med legene. Tok kontakt med en kiropraktor og en massør som sammen jobbet om å få orden på armen min. Etter 2-3 mnd var jeg helt fin igjen etter 2 år med sinnsyke smerter!
Iceglow Skrevet 14. desember 2005 #37 Skrevet 14. desember 2005 Smør inneholder vel ikke omega 3? Olivenolje, rapsolje, linfrø, hampolje, nøtter osv, er brukbare omega 3 kilder. Tea-tre olje skal og være betennelsesdempende. Aner ikke om det har noen effekt, men jeg pleier smøre litt på om jeg kjenner antydning til “grums” i ledd og lignende, skader ikke så sant det blir brukt med måte.
Gjest Lilleulv Skrevet 14. desember 2005 #38 Skrevet 14. desember 2005 nå er jeg lettere forvirra og overbevist om at senebetennelse er mer dritt enn jeg trodde det var...
la_luz Skrevet 15. desember 2005 #39 Skrevet 15. desember 2005 Snebetenenlse sitter i ryggen ? Hmm går da fint ann å ha senbetennelse andre sted også....Man har mange sener.
Gjest Lilleulv Skrevet 16. desember 2005 #40 Skrevet 16. desember 2005 Fikk beskjed av legen om å ta 2 200 mg ibux 2 ganger daglig jeg. er dette et bra råd? vanlig ibux bare?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå