Gjest Lilleulv Skrevet 9. desember 2005 #1 Skrevet 9. desember 2005 au hva kan jeg gjøre for å bli bra fort? jeg hviler armen, men kan man få noe piller?
Gjest Tristessa Skrevet 9. desember 2005 #2 Skrevet 9. desember 2005 Brexidol er betennelsesdempende og smertestillende, men kan kun fåes på resept og er en killer for magen. Og er ikke alle det hjelper for, heller!
Gjest Sliter selv Skrevet 9. desember 2005 #3 Skrevet 9. desember 2005 Ibux er betennelsesdempende og du får de reseptfritt på apoteket. Du kan ta dobbel dose i opptil en uke (men ikke om du får de som er dobbelt sterke på resept fra legen). Spør på apoteket. De vet hvor mye du bør ta. Ellers gjelder hvile. Det vil si at du bør være minst mulig på pcen, og jobber du innenfor data, bør du få en sykemelding.
Gjest Brexidol, nei!!! Skrevet 9. desember 2005 #4 Skrevet 9. desember 2005 Jeg fikk brexidol av legen. De har mange bivirkninger. Du kan miste neglene osv. Jeg skal levere tilbake pakken til apoteket. Jeg risikerer ikke å få slike heavy bivirkninger. Ibux eller Ibuprofen er ett like bra alternativ.
Gjest Tristessa Skrevet 9. desember 2005 #5 Skrevet 9. desember 2005 Miste neglene? Har tatt Brexidol selv, ikke for senebetennelse, men vond rygg, og det eneste jeg syntes var litt plagsomt var at jeg kunne bli ganske dårlig i magen dersom jeg ikke hadde spist noe i forveien.
Gjest Lilleulv Skrevet 9. desember 2005 #6 Skrevet 9. desember 2005 Har akkurat vært sykemeldt fra jobb pga noe annet... damn Prøve å være flink i helga og håpe det blir bedre til mandag. Legger fra seg pcen NÅ!!
Gjest meya84 Skrevet 9. desember 2005 #7 Skrevet 9. desember 2005 å hvor lenge klarer du å la den ligge? hehe..bare tuller.. kjipt med senebetennelse nå, er det ikke det ene så er det det andre
Kalas Skrevet 9. desember 2005 #8 Skrevet 9. desember 2005 Lilleulv, det er faktisk ikke helt bra å bare hvile armen heller. Litt bevegelse er bare sunt, da unngår du at armen stivner. Jeg hadde kronisk senebetennelse i armene i mange år, og da hjalp det ofte med litt ultralett trening. Jeg fikk også strøm i armen (vet ikke om de driver med slikt lenger?) pluss Naproxen eller Naprosyn. Men tar man betennelsesdempende piller mye, virker de ikke så godt lenger. Ikke på meg lenger, i hvert fall. I nødstilfeller kan du få en kortisonsprøyte, noe som virker kjapt og fantastisk, men som ikke er så bra i lengden. Jeg har fått det noen ganger selv, den mest latterlige årsaken var senebetennelse i stortåa fordi jeg hadde trykket play/pause for mange ganger på videomaskinen. Jeg hadde hjemmeeksamen i film og logget en film på video - videoen stod på gulvet mens jeg satt i senga og skrev. Kummerlige forhold som student, ja.
Gjest gjesta Skrevet 9. desember 2005 #9 Skrevet 9. desember 2005 Voltaren 50mg x 3 får eg kvar gang senebetennelsen min blussa opp, og det funka veldig greit.. det e betendelsedempande..
annie8219 Skrevet 12. desember 2005 #10 Skrevet 12. desember 2005 brexidol hjalp ikke meg,men det er jo forskjelligt fra person til person da...å holde armen i ro er vertfall ikke bra,men holde deg vekke fra vasking eller bære tunge ting er lurt...naproxen og paracet hjalp meg mye,men tok ikke vekk smertene for godt...kortisonsprøyte måtte til på meg og det fikk vertfall verken heldt vekk,men armen dovner litt hver måned ennå....massasje eller soneterapi er tingen
Gjest Lilleulv Skrevet 12. desember 2005 #11 Skrevet 12. desember 2005 ok, takk for masse tips. holder ikke armen i ro, men holder meg unna museklikk som påførte meg denna betennelsen. I tillegg smører jeg underarmen med orudis, det hjelper litt. men lyst på piller jeg
Gjest z Skrevet 12. desember 2005 #12 Skrevet 12. desember 2005 Jeg har fått det noen ganger selv, den mest latterlige årsaken var senebetennelse i stortåa fordi jeg hadde trykket play/pause for mange ganger på videomaskinen. ←
la_luz Skrevet 13. desember 2005 #13 Skrevet 13. desember 2005 Du må få deg et ordentlig opplegg. Medisin hjelper deg kansje til å bli bra, men armen din er svak du må trene den opp. Nå du slutter på medisin kan du fort bli dårlig igjen. Senbetennelse kan fort bli kronisk. Mange har vært sykemeldt over ett år pga dette. Jeg var palget over 1 år. Tilslutt fikk jeg ordentlig treningsoplegg + en kortison sprøyte slik at armen kunne bli såpass bra at jeg kunne trene den. Det er 3 år siden. I dag kan jobber jeg fullt, men hvis jeg stopper å trene så merker jeg det fort igjen. Ta det seriøst!
Gjest Lilleulv Skrevet 13. desember 2005 #14 Skrevet 13. desember 2005 Du må få deg et ordentlig opplegg. Medisin hjelper deg kansje til å bli bra, men armen din er svak du må trene den opp. Nå du slutter på medisin kan du fort bli dårlig igjen. Senbetennelse kan fort bli kronisk. Mange har vært sykemeldt over ett år pga dette. Jeg var palget over 1 år. Tilslutt fikk jeg ordentlig treningsoplegg + en kortison sprøyte slik at armen kunne bli såpass bra at jeg kunne trene den. Det er 3 år siden. I dag kan jobber jeg fullt, men hvis jeg stopper å trene så merker jeg det fort igjen. Ta det seriøst! ← Seriøst? hmmm... Jeg har ikke fått noe av legen min, verken piller eller behandling, bare beskjed om å holde meg i ro. Hva gjør jeg nå da? finner en annen lege?
monja Skrevet 13. desember 2005 #15 Skrevet 13. desember 2005 Jeg er sykmeldt med senebetennelse nå. Fått sprøyte, voltaren tabletter og sykmelding ut uka. Med beskjed om å unngå tunge løft, en del husarbeid (vaske gulv etc) og hvile hånden. God bedring!
la_luz Skrevet 13. desember 2005 #16 Skrevet 13. desember 2005 Yes. det er vel slik de fleste almennleger jobber med alle lidelser som har med muskler skjelett å gjøre. Ved de fleste muskelskader, er riktig trening det viktigste. Jeg fikk runde på runde med medisin av min fastlege før jeg gikk på NIMI (Norges Idrettds medisinkse Institutt) . ww.nimi.no, men det er kun i Oslo, du bor kansje ikke der? Dyrt er det og, men verdt hvre krone. Jeg vet ikke om du har vært plaget før, hvis ikke hadde jeg prøvd å vil meg bra i første omgang, byttet mus på jobb/hjemme. Hvis du blir drlig igjen er det lurt å tenke på å komme seg til en annen lege Du bør vel uansett ikke sitt på forumet på nettet med den hånda hvis du har musearm
Gjest Lilleulv Skrevet 13. desember 2005 #17 Skrevet 13. desember 2005 Du bør vel uansett ikke sitt på forumet på nettet med den hånda hvis du har musearm ←
monja Skrevet 13. desember 2005 #18 Skrevet 13. desember 2005 (endret) Og rekvisisjon til fysioterapi såklart. Endret 13. desember 2005 av monja
Gjest Gjesta Skrevet 13. desember 2005 #19 Skrevet 13. desember 2005 Du bør vel uansett ikke sitt på forumet på nettet med den hånda hvis du har musearm ← Enig! Det lureste er å komme seg til en ordentlig lege. Ei venninne av meg ble gående i nesten to år med senebetennelse fordi hun fortsatte med bevegelsene som hadde framkalt det.
vixen Skrevet 13. desember 2005 #20 Skrevet 13. desember 2005 Anbefaler naprapat jeg... Ingen over ingen ved siden!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå