Gå til innhold

Kondis, ankelbrudd og alternativ trening.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet på i hele høst for å få økt kondis, styrke og generelt bedre helse. Var dessverre uheldig og skadet ankelen som medførte et ukomplisert brudd som behandles med aircast. Er lei meg for at hele høstens innsats nå går rett vest. Finnes det noen former for alternativ trening jeg kan holde på med mens jeg venter på at ankelen skal gro? Har tenkt litt på romaskin, men tror det er altfor tidlig med tanke på at det blir bevegelse i ankelen. Noen som har erfaring med dette og vil dele?

Anonymkode: caa58...fdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har du fortsatt gips? 

Jeg har en komplisert knusningsskade i ankel og fot og da gips var av så begynte jeg med 10 min på spinningsykkelen (eller begynte med 5, med omtrent null belastning). Nå kan jeg uten problemer sykle 2 mil om dagen ute hvis jeg vil, og jeg bruker ennå en krykke når jeg går. 

Så sykling/spinningsykkel er ganske greit da. Men du må ikke kjøre på med hard trening med en gang. Du må også kjenne etter om du får økte smerter etter trening. Det gjør ikke noe med litt vondt, men det skal ikke gjøre vondt etterpå eller dagen etter. Da har du tatt for hardt i. 

Svømming er også god trening. Personlig så hater jeg det.

Endret av Purple_Pixiedust

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...