AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #21 Skrevet 29. november 2022 Hadde jg vært arbeidsgiver, hadde jeg gitt ei annen jobben om alt denne var intr I var h or meget lønn hun skulle ha... Anonymkode: e221f...405
Kristin70 Skrevet 29. november 2022 #22 Skrevet 29. november 2022 59 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde jg vært arbeidsgiver, hadde jeg gitt ei annen jobben om alt denne var intr I var h or meget lønn hun skulle ha... Anonymkode: e221f...405 Alle er interessert i lønn i forbindelse med jobbytte og spesielt i disse dager hvor alt blir dyrere er det vanskelig for mange å gå ned i lønn. 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #23 Skrevet 29. november 2022 Man må ALLTID forhandle lønn ved ansettelse, det er da man har mest å gå på! Anonymkode: 0d226...49f
Snublefot62 Skrevet 29. november 2022 #24 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde jg vært arbeidsgiver, hadde jeg gitt ei annen jobben om alt denne var intr I var h or meget lønn hun skulle ha... Anonymkode: e221f...405 Du vet at hovedårsaken til at de fleste jobber er for å motta lønn? Med dette grunnprinsippet i bunn så er det naturlig at arbeidstaker er opptatt av hvor mye lønn de får og arbeidsgiver er opptatt av hvor mye arbeid de får tilbake. 1
LillaGorilla<3 Skrevet 29. november 2022 #25 Skrevet 29. november 2022 Jeg hadde aldri akseptert lavere lønn enn jeg har, har alltid forhandlet meg til mer ved jobb-bytte- trodde det var helt vanlig? Eneste grunn til å akseptere lavere lønn er om den jobben man er i er helt jævlig og man er desperat etter å komme seg vekk.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #26 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg trives ikke på jobben min derfor søker jeg desperat på en ny jobb. Jeg tjener per idag 560nok som regnskapsmedarbeider men har fått tilbud på 520nok. Skal jeg bare takke ja på den jobben ellers skal jeg forhandle litt? problemet er hvordan? jeg er ikke så flink med disse 😪 Anonymkode: 5432d...a56 Du skal så klart ha MINIMUM av hva du tjener nå. De aller fleste går opp i lønn ved jobbytte. Jeg har byttet jobb to ganger. Første gangen gikk jeg opp 100 000, andre gangen gikk jeg opp rundt 45 000. Hadde ikke byttet jobb om jeg ikke gikk opp i lønn. Anonymkode: e502f...74d
Bombasi Skrevet 29. november 2022 #27 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg trives ikke på jobben min derfor søker jeg desperat på en ny jobb. Jeg tjener per idag 560nok som regnskapsmedarbeider men har fått tilbud på 520nok. Skal jeg bare takke ja på den jobben ellers skal jeg forhandle litt? problemet er hvordan? jeg er ikke så flink med disse 😪 Anonymkode: 5432d...a56 Du kan prøve å forhandle med den nye jobben. Oppgi gjerne hvilken lønn du har nå. Og så bør du finne ut om der er noe ansiennitetssystem. Altså om 520 er startlønn, og at du innen få år raskt stiger. Hvis ikke det nytter så må du vurdere om differansen i lønn er verdt det, med tanke på at du ikke trives i den jobben du har og dette er muligheten for å komme deg bort fra den. 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #28 Skrevet 29. november 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Hadde jg vært arbeidsgiver, hadde jeg gitt ei annen jobben om alt denne var intr I var h or meget lønn hun skulle ha... Anonymkode: e221f...405 Hadde du vært arbeidsgiver måtte du fulgt loven, og stått ved tilbudet helt til du har fått et avslag. Du kan ikke bare trekke tilbudet fordi vedkommende vil diskutere lønn. Anonymkode: fe3b4...e07 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #29 Skrevet 29. november 2022 TS her, jeg har takket ja på tilbudet og blir enig om lønn. 😊 gikk litt ned men jeg vil bare vekk fra den jobben jeg har nå og er så glad at jeg har fått endelig en annen jobb. Lønn er ikke så viktig for meg akkurat nå men jeg vil ha en jobb som jeg trives og en arbeidsgiver som ser at jeg gjør en god jobb. 😊 Anonymkode: 5432d...a56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå