AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #1 Skrevet 28. november 2022 Advarsel-langt innlegg! Hei! Jeg har en sak med en butikk som heter Barneskatter Drammen, og lurer på om jeg er urimelig og en "Karen" eller ikke, og rett og slett hva jeg skal gjøre. Barneskatter er altså en butikk som selger brukte barneklær og utstyr, der man kan leie en egen stand og henge opp sine ting så selger de det for deg. Har alltid elsket konseptet og butikken, og har hatt stand der et par ganger. Det tar litt tid å både prise alle klærne og å henge de opp, og jeg bor ca 50 min unna, så da de i sommer kom med tilbudet "Alt inkludert" der de priser og henger opp for deg mot 50 % av inntektene ble jeg veldig glad og ønsket å benytte meg av dette. Jeg leverte inn en del klær og utstyr i august, og de sa at i løpet av neste uke skal det henge oppe på en stand. Man kan følge med på salget i en app, så jeg sjekket appen ivrig, men det ble ikke registrert noen stand. Jeg sendte melding etter rundt 3 uker, og de beklaget at det hadde tatt tid, men det skulle bli hengt opp ila uka som kom. Uka kom og gikk, ingenting skjedde, så jeg sendte ny melding. Da skrev de at moren hadde havnet på sykehus, så derfor hang de fortsatt etter, men at de jobbet så fort de kan. Jeg skulle få epost når jeg kunne følge salget. To uker går uten at noe skjer, jeg sender ny melding, skrev at jeg skjønner at det er ting som har gjort det vanskelig, men nå har det gått over 5 uker siden jeg leverte ting, og at de burde ikke hatt tilbudet hvis de ikke hadde kapasitet til det, advare om ventetiden eller ihvertfall gi beskjed når de ser at det kommer til å ta tid. De beklaget igjen, skrev igjen at moren havnet på sykehus, men at det ikke burde gå ut over meg, at tingene skulle være på stand ila to uker, men at jeg kunne hente tingene hvis jeg syns det var for lenge. Jeg skrev ingenting før det hadde gått to nye uker uten at noe skjedde. Da nevnte jeg det for de, det var en tirsdag, de skrev at det kom til å være oppe på mandag. Mandag kom og gikk uten at det ble hengt opp og uten at jeg hørte noe. Jeg skrev ny melding der jeg skrev en del om det som hadde skjedd og at jeg ikke kunne stole på de lenger, at jeg valgte klær etter sesong, og at det da ikke vil selge like godt to-tre mnd senere. De beklaget igjen, hun hadde blitt syk (hun som aldri var syk som hun skrev), og spurte om jeg ville hente tingene eller vente til de var oppe på stand. Jeg skrev at jeg skjønner det kan skje uforutsette ting, men i snart tre måneder? De har jo flere ansatte, og at de burde gjøre dette til en prioritet når det har tatt så lang tid. Skrev også at det virket som jeg måtte gjøre det selv hvis det skulle bli gjort, men da forventet jeg å få en stand til redusert pris (koster 500 for 4 uker hvis man gjør det selv) eller lignende. Dette svarte de aldri på. Jeg sendte enda en ny melding en uke senere at det hadde vært fint å få et svar, om tingene ble hengt opp. Da svarte de at "det vil bli hengt opp, men kan ikke si når standen er klar. Ønsker du å hente tingene dine?" Jeg skrev nei, jeg ønsker at de henger opp standen og gjør det til en prioritet. Dette var 18.oktober, hørte ikke mer og det er ikke blitt hengt opp. Jeg så tilfeldigvis på facebooksiden deres en god stund senere at de hadde kommentert under innlegget i sommer om "Alt inkludert" at de ikke har kapasitet til dette akkurat nå. Det var da i begynnelsen av november. Jeg skrev en kommentar under dette igjen om dette, og skrev anmeldelse på facebook og Google. Kommentaren ble bare slettet, anmeldelsene har de ikke svart på. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre, men så i dag var jeg på facebooksiden deres igjen, og kommenterte på nytt under innlegget at kommentaren min var slettet, og lurte på om strategien var å ignorere og håpe at problemet forsvinner. Da gikk de rett i forsvarsposisjon, de mener at jeg har fått beskjed om å hente tingene mine, og at det er veldig spesielt å skrive så mye dårlig (altså to relativt milde anmeldelser om hva som har skjedd) om en gjenbruksbutikk som prøver å gjøre noe bra for miljøet. Jeg har som sagt alltid elsket konseptet deres, men ble ganske lei meg over at de prøver å spille offer og gi meg dårlig samvittighet. De er tross alt en forretning som også burde ta vare på kundene sine! Litt frem og tilbake i kommentarfeltet, de fortsetter å skrive at de har gitt meg beskjed om å hente tingene og at de ikke har kapasitet, noe de aldri har sagt til meg. Jeg legger til og med ved screenshots av chatten vi har hatt, men de skriver fremdeles at de ikke skjønner hvordan jeg kan mene at de har behandlet meg dårlig, at de har gitt meg beskjed om manglende kapasitet. Jeg skriver da en siste kommentar med en kort oppsummering av all kommunikasjon, og hvorfor jeg mener de har behandlet meg dårlig. Da sluttet de å svare, og nå er alle kommentarene slettet nok en gang. Så da lurer jeg på, er det dårlig gjort av meg å skrive dårlige anmeldelser om en "gjenbruksbutikk som prøver å gjøre noe godt for miljøet"? Og hva gjør jeg videre? Skjønner de faktisk ikke at de har behandlet meg dårlig? Eller har de ikke behandlet meg dårlig? Er dette noe jeg må forvente? Det er jo nå 3-4 mnd siden jeg leverte tingene, ingenting har skjedd, og de har ikke tatt kontakt med meg på noen måte bortsett fra når jeg har spurt dem, og da har de ikke sagt noe om kapasitet som de hevder. Hva gjør jeg videre? Det er på en måte prinsippsak også nå.. Og jeg er veldig lei meg for at de har ødelagt forholdet mitt til denne butikken da jeg brukte den flittig før dette skjedde... Anonymkode: 07cd7...422
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #2 Skrevet 28. november 2022 Utrolig langt innlegg… Avsnitt hadde gjort seg. Orker ikke lese Anonymkode: 5e263...b4d 15 5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #3 Skrevet 28. november 2022 Så mye styr. Kunne du ikke bare henta tingene dine? Å styre så mye for at andre skal selge dine brukte klær? Nei, det hadde ikke jeg gidda om jeg var deg Anonymkode: fc4bf...784 11 3
Blålilla Skrevet 28. november 2022 #4 Skrevet 28. november 2022 1. Hent tingene dine og selg på finn 2. Den tiden de har brukt til å svare på mail og meldinger- samt slette dine kommentarer kunne de i stedet brukt på å lage stand. Useriøst opplegg. 17 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #5 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Advarsel-langt innlegg! Hei! Jeg har en sak med en butikk som heter Barneskatter Drammen, og lurer på om jeg er urimelig og en "Karen" eller ikke, og rett og slett hva jeg skal gjøre. Barneskatter er altså en butikk som selger brukte barneklær og utstyr, der man kan leie en egen stand og henge opp sine ting så selger de det for deg. Har alltid elsket konseptet og butikken, og har hatt stand der et par ganger. Det tar litt tid å både prise alle klærne og å henge de opp, og jeg bor ca 50 min unna, så da de i sommer kom med tilbudet "Alt inkludert" der de priser og henger opp for deg mot 50 % av inntektene ble jeg veldig glad og ønsket å benytte meg av dette. Jeg leverte inn en del klær og utstyr i august, og de sa at i løpet av neste uke skal det henge oppe på en stand. Man kan følge med på salget i en app, så jeg sjekket appen ivrig, men det ble ikke registrert noen stand. Jeg sendte melding etter rundt 3 uker, og de beklaget at det hadde tatt tid, men det skulle bli hengt opp ila uka som kom. Uka kom og gikk, ingenting skjedde, så jeg sendte ny melding. Da skrev de at moren hadde havnet på sykehus, så derfor hang de fortsatt etter, men at de jobbet så fort de kan. Jeg skulle få epost når jeg kunne følge salget. To uker går uten at noe skjer, jeg sender ny melding, skrev at jeg skjønner at det er ting som har gjort det vanskelig, men nå har det gått over 5 uker siden jeg leverte ting, og at de burde ikke hatt tilbudet hvis de ikke hadde kapasitet til det, advare om ventetiden eller ihvertfall gi beskjed når de ser at det kommer til å ta tid. De beklaget igjen, skrev igjen at moren havnet på sykehus, men at det ikke burde gå ut over meg, at tingene skulle være på stand ila to uker, men at jeg kunne hente tingene hvis jeg syns det var for lenge. Jeg skrev ingenting før det hadde gått to nye uker uten at noe skjedde. Da nevnte jeg det for de, det var en tirsdag, de skrev at det kom til å være oppe på mandag. Mandag kom og gikk uten at det ble hengt opp og uten at jeg hørte noe. Jeg skrev ny melding der jeg skrev en del om det som hadde skjedd og at jeg ikke kunne stole på de lenger, at jeg valgte klær etter sesong, og at det da ikke vil selge like godt to-tre mnd senere. De beklaget igjen, hun hadde blitt syk (hun som aldri var syk som hun skrev), og spurte om jeg ville hente tingene eller vente til de var oppe på stand. Jeg skrev at jeg skjønner det kan skje uforutsette ting, men i snart tre måneder? De har jo flere ansatte, og at de burde gjøre dette til en prioritet når det har tatt så lang tid. Skrev også at det virket som jeg måtte gjøre det selv hvis det skulle bli gjort, men da forventet jeg å få en stand til redusert pris (koster 500 for 4 uker hvis man gjør det selv) eller lignende. Dette svarte de aldri på. Jeg sendte enda en ny melding en uke senere at det hadde vært fint å få et svar, om tingene ble hengt opp. Da svarte de at "det vil bli hengt opp, men kan ikke si når standen er klar. Ønsker du å hente tingene dine?" Jeg skrev nei, jeg ønsker at de henger opp standen og gjør det til en prioritet. Dette var 18.oktober, hørte ikke mer og det er ikke blitt hengt opp. Jeg så tilfeldigvis på facebooksiden deres en god stund senere at de hadde kommentert under innlegget i sommer om "Alt inkludert" at de ikke har kapasitet til dette akkurat nå. Det var da i begynnelsen av november. Jeg skrev en kommentar under dette igjen om dette, og skrev anmeldelse på facebook og Google. Kommentaren ble bare slettet, anmeldelsene har de ikke svart på. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre, men så i dag var jeg på facebooksiden deres igjen, og kommenterte på nytt under innlegget at kommentaren min var slettet, og lurte på om strategien var å ignorere og håpe at problemet forsvinner. Da gikk de rett i forsvarsposisjon, de mener at jeg har fått beskjed om å hente tingene mine, og at det er veldig spesielt å skrive så mye dårlig (altså to relativt milde anmeldelser om hva som har skjedd) om en gjenbruksbutikk som prøver å gjøre noe bra for miljøet. Jeg har som sagt alltid elsket konseptet deres, men ble ganske lei meg over at de prøver å spille offer og gi meg dårlig samvittighet. De er tross alt en forretning som også burde ta vare på kundene sine! Litt frem og tilbake i kommentarfeltet, de fortsetter å skrive at de har gitt meg beskjed om å hente tingene og at de ikke har kapasitet, noe de aldri har sagt til meg. Jeg legger til og med ved screenshots av chatten vi har hatt, men de skriver fremdeles at de ikke skjønner hvordan jeg kan mene at de har behandlet meg dårlig, at de har gitt meg beskjed om manglende kapasitet. Jeg skriver da en siste kommentar med en kort oppsummering av all kommunikasjon, og hvorfor jeg mener de har behandlet meg dårlig. Da sluttet de å svare, og nå er alle kommentarene slettet nok en gang. Så da lurer jeg på, er det dårlig gjort av meg å skrive dårlige anmeldelser om en "gjenbruksbutikk som prøver å gjøre noe godt for miljøet"? Og hva gjør jeg videre? Skjønner de faktisk ikke at de har behandlet meg dårlig? Eller har de ikke behandlet meg dårlig? Er dette noe jeg må forvente? Det er jo nå 3-4 mnd siden jeg leverte tingene, ingenting har skjedd, og de har ikke tatt kontakt med meg på noen måte bortsett fra når jeg har spurt dem, og da har de ikke sagt noe om kapasitet som de hevder. Hva gjør jeg videre? Det er på en måte prinsippsak også nå.. Og jeg er veldig lei meg for at de har ødelagt forholdet mitt til denne butikken da jeg brukte den flittig før dette skjedde... Anonymkode: 07cd7...422 Les hva du selv skriver. De har jo flere ganger sagt til deg at de ikke har kapasitet nå, og at du kan hente tingene dine (om du ikke ønsker å vente lengre). Litt spesielt å skrive at de aldri har sagt det til deg, når du påpeker at de faktisk har gjort det flere ganger. Anonymkode: c7b7a...3f7 17 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #6 Skrevet 28. november 2022 Jeg trodde jo på dem at de skulle henge det opp i begynnelsen, og så ble det litt prinsippsak etterhvert. I tillegg er det et stykke å kjøre, og jeg har ikke lyst på de tingene tilbake. Ja, de hadde jo hatt tid til å henge opp stand på et eller annet tidspunkt, og det å selge ting på finn tar også en del tid i en travel hverdag. Har egentlig ikke lyst til å dra til butikken engang, men det er vel det jeg må gjøre.. Jeg skulle bare ønske de kunne innrømme sine feil og kompensere det på en eller annen måte Anonymkode: 07cd7...422
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #7 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Les hva du selv skriver. De har jo flere ganger sagt til deg at de ikke har kapasitet nå, og at du kan hente tingene dine (om du ikke ønsker å vente lengre). Litt spesielt å skrive at de aldri har sagt det til deg, når du påpeker at de faktisk har gjort det flere ganger. Anonymkode: c7b7a...3f7 De har spurt meg om jeg vil hente tingene, de har aldri sagt at jeg mågjøre det. De har hele tiden sagt at de skal henge det opp Anonymkode: 07cd7...422 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #8 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De har spurt meg om jeg vil hente tingene, de har aldri sagt at jeg mågjøre det. De har hele tiden sagt at de skal henge det opp Anonymkode: 07cd7...422 Ja, men ikke innen tiden de først forespeilet deg. Men jeg er enig med deg at de burde kompensert for at du har måtte ventet så lenge. Det kunne blitt gjort så enkelt at de tok 40% av inntektene istedenfor 50%. Det handler om kundeservice. Anonymkode: c7b7a...3f7 1 1
minister-mio Skrevet 28. november 2022 #9 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De har spurt meg om jeg vil hente tingene, de har aldri sagt at jeg mågjøre det. De har hele tiden sagt at de skal henge det opp Anonymkode: 07cd7...422 Det er ikke det som blir kommentert, men at de gjentatte ganger sier at de ikke har kapasitet til å sette opp standen, før du sier de aldri har sagt de ikke har kapasitet. Det sagt var dette dårlig av butikken. 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #10 Skrevet 28. november 2022 Ok, det skjønner jeg, men det de har sagt hver gang er at de ikke har hatt kapasitet til da, men at de skal henge det opp innen to uker, en uke, til mandag osv. Så jeg har jo stolt på at de kommer til å gjøre det og kommer til å ha kapasitet fremover, men tydeligvis burde jeg ikke gjort det da.. Anonymkode: 07cd7...422 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #11 Skrevet 28. november 2022 De trenerer jo bare. De kan ikke love noe de vet de ikke kan holde, for så å sutre når kunder klager. Bra du sier fra. Anonymkode: 5517c...7e7 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #12 Skrevet 28. november 2022 Jeg synes du er vanskelig. Vær litt løsningsoriemtert og kom deg videre i livet. Å ri slike kjepphester fører ikke noe godt med seg. Du kan vel dra dit og henge opp tingene selv, så er saken ute av verden. Evt hente dem. Anonymkode: b4d7c...a85 4 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #13 Skrevet 28. november 2022 De har behandlet deg som dritt, helt ærlig. De lover om ny tid og holder den klart ikke. Jeg ville skrevet dårlig anmeldelse om dem, hentet klær og advart andre om butikken. Makan til en useriøs bedrift.. Anonymkode: 13bc8...a23 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #14 Skrevet 28. november 2022 Karen, du må lære deg avsnitt Anonymkode: 78bac...337 7 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #15 Skrevet 28. november 2022 Ikke første gang hun som driver det har gjort lignende. Anonymkode: a9fae...4d1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #16 Skrevet 28. november 2022 Kan ikke skjønne at det skal ta så lang tid å henge ut litt klær, hverken for de eller deg. Må da være gjort på 30 min. Så hadde bare gjort det selv. Og de burde ikke ta betalt for en tjeneste de ikke kan utføre. Jobb overtid som alle andre hvis dere henger etter. Anonymkode: a2b4c...0d6
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #17 Skrevet 29. november 2022 Orker ikke å lese dette uten avsnitt. Kan noen oppsummere? Anonymkode: 2d2fe...9e2 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #18 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg trodde jo på dem at de skulle henge det opp i begynnelsen, og så ble det litt prinsippsak etterhvert. I tillegg er det et stykke å kjøre, og jeg har ikke lyst på de tingene tilbake. Ja, de hadde jo hatt tid til å henge opp stand på et eller annet tidspunkt, og det å selge ting på finn tar også en del tid i en travel hverdag. Har egentlig ikke lyst til å dra til butikken engang, men det er vel det jeg må gjøre.. Jeg skulle bare ønske de kunne innrømme sine feil og kompensere det på en eller annen måte Anonymkode: 07cd7...422 Det er her det skjærer seg vettu - og innlegget ditt formelig oser ‘Karen’. Du styrer på, stiller krav, forventer ditt og datt og ikke svarte om du skal gi deg nei. Når de faktisk, på en fin måte, forteller deg at ting har skjedd privat, de har ikke kapasitet, kom gjerne og hent tingene dine. Det er en normalt, høflig måte å si det på ‘vil du hente tingene dine?’. De kommanderer deg ikke rundt - som du forsøker å gjøre mot dem - ‘kom og hent tingene dine!’ Det er nok litt kommunikasjonssvikt her først og fremst, siden du virker å ha en mye mer direkte framtoning og tydeligvis ikke plukker opp det som menes i normalt dannet dialog. At du peiser på rundt på nett, legger igjen dårlige kommentarer om dem både her og der, da er du laaangt over i Karen-land, trenger du å spørre engang? Og for noe som strengt tatt er en filleting - du orker bare ikke kjøre dit, og prøver å presse de til å prioritere akkurat dine ting over alt annet de måtte ha i kø når de sier de ikke har mulighet. Og det for noen skarve hundrelapper maks, om tingene dine blir solgt. Dette er en idiotisk ‘hill to die on’. Gidder du ikke kjøre dit og hente tingene dine, så får du bare ha det så godt. Da tar det den tiden det tar. Men du kan ikke regne med den butikken skal være spesielt positivt innstilt til deg nå, så mye styr du har laget, når du vet de både har kapasitetsproblem og hatt private utfordringer. Da er du ei møkkekjerring. Anonymkode: af50e...13c 4 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #19 Skrevet 29. november 2022 Dessuten - så hadde du i utgangspunktet en helt urealistisk ide om hvor kjapt tingene dine skulle få plass i butikken. Når en stand/plass står i 4 uker hver. Da er det gnål fra deg å begynne å mase etter 3 uker bare. Du kan jo ikke forvente at de har en tom butikk med ledig plass til akkurat dine ting med en gang. Det burde være selvsagt. Anonymkode: af50e...13c 1
Harstveit Skrevet 29. november 2022 #20 Skrevet 29. november 2022 (endret) Det er alltid en stand ledig der, de har 220 stykker Endret 29. november 2022 av Harstveit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå