AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #1 Skrevet 28. november 2022 Beklager språk..jeg er skikkelig oppskjørtet. Min 70 år gamle far kom skrikende inn døren hos oss..han var helt hvit i ansiktet og så ut som han holdt på å falle om. Hev etter pusten og fikk ikke frem et ord. Til slutt fikk han hvest frem at 2 hunder angrep ham. Vi var på vei ut døren da den ene hunden bykset fram og hoppet opp. Min mann fikk slengt døren igjen, mens hundene hoppet mot døren. Begge hundene sto vakt utenfor døren mens vi ringte til politiet. Plutselig var hundene borte - da hadde eieren oppdaget at hundene hadde stukket av, og altså kommet opp til oss og hentet dem..eller dvs den ene fikk han fatt i, den andre stakk av. Det som skjedde; Min far var ute og gikk tur, da 2 Amstaff hunder plutselig sto foran ham. Han sto helt stille og kikket på dem, da den ene plutselig bykset forover og mot ham. Den ene hunden hoppet opp på han. Min far sprang over veien for å få avstand - og måtte klatre opp en mur for å komme seg unna. Den ene hunden hoppet opp og glefset etter han mens min far klatret, mens den andre hunden sprang rundt gårdsrommet der min far klatret opp for å møte min far da han kom opp. Min far ropte mot hunden som møtte han på oppsiden av muren og hunden trakk seg..men den andre hunden som glefset mot han på nedsiden av muren tok opp jakten på min far..min far sprang det han kunne opp en trapp og mot døren (vårt hus), da den andre hunden plutselig kom sidesveis fra og glefset mot han - før min far klarte og åpne døren og komme seg innforbi til oss. Vi ringte som sagt politiet da hundene sto utenfor døren vår - men politiet sa at de ikke kunne gjøre noe, så lenge min far ikke hadde levert anmeldelse av forholdet..dette sa de mens hendelsen pågikk og hundene enda sto utenfor og prøvde å komme inn døren hos oss. Jeg kjenner jeg er livredd, da vi har små barn som går til skolen forbi der hundene bor. Vi har snakket lenge med politiet, og de fastholder at de ikke kan gjøre noe så lenge hundene ikke har angrepet. Eierne er polske. Vi har aldri snakket med dem, og de snur seg helst andre vei når vi ser dem. Vi hører ofte de kjefter på hundene sine, og det virker som det er null kontroll. Vi har hund selv (stor Berner Sennen), og er ikke redde hunder..men disse to hundene er jeg ikke trygg på. Anonymkode: df9a7...bd5 2 5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #2 Skrevet 28. november 2022 Dette er tull, klart politiet kan gjøre noe. Anonymkode: 82562...801 7
Gjest Athena Catalina Skrevet 28. november 2022 #3 Skrevet 28. november 2022 Den hunderasen er jo ulovlig i Norge 🤔
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #4 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er tull, klart politiet kan gjøre noe. Anonymkode: 82562...801 Det trodde jeg også. De sa at de kunne komme inn og kikke på hundene, men kunne ikke gjøre noe så lenge det ikke forelå en anmeldelse. De ba oss lese hundeloven. Og sa at vi hadde lov å gjøre det vi måtte om de angrep oss. Anonymkode: df9a7...bd5 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #5 Skrevet 28. november 2022 Athena Catalina skrev (Akkurat nå): Den hunderasen er jo ulovlig i Norge 🤔 Da er det kanskje en annen rase, men ligner amstaff. De har stort hode, men ikke korte bein. Anonymkode: df9a7...bd5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #6 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det trodde jeg også. De sa at de kunne komme inn og kikke på hundene, men kunne ikke gjøre noe så lenge det ikke forelå en anmeldelse. De ba oss lese hundeloven. Og sa at vi hadde lov å gjøre det vi måtte om de angrep oss. Anonymkode: df9a7...bd5 Dere får anmelde da! Ja den blir henlagt… men da har de en prikk på seg til nesten gang iaf… anmeldelse kan være nyttig som dokumentasjon. Anonymkode: 05050...bae 10
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #7 Skrevet 28. november 2022 Da anmelder du! Politiet gjør nok ikke noe i og med at din far ikke ble bitt, men anmeld likevel! Da er det mye høyere sannsynlighet for at hundene faktisk blir avlivet dersom de biter noen, og hundeeierne bør i det minste bli kontaktet av politiet (hvis ikke så ring politiet og KREV at de snakker med hundeeier, da dere har små barn og dette skjedde på deres skolevei/rett utenfor huset hvor barna leker) Anonymkode: 162e4...126 6 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #8 Skrevet 28. november 2022 Da anmelder dere. Anonymkode: 4e6a2...4e0 2
Gjest Athena Catalina Skrevet 28. november 2022 #9 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da er det kanskje en annen rase, men ligner amstaff. De har stort hode, men ikke korte bein. Anonymkode: df9a7...bd5 Uansett, må dere anmelde dette.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #10 Skrevet 28. november 2022 Enda et eksempel på at det må skje en ulykke før noe kan bli gjort. Må man virkelig vente til noen blir bitt, istedenfor å forhindre?? Anonymkode: ca2d3...84d 8
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #11 Skrevet 28. november 2022 Anmeld da! Jeg blir så forskrekket når jeg leser om denne saken i Brummundal nå om en hund som drepte et barn, den hunden hadde jo bitt flere før.. Hadde jeg hatt barn, så hadde jeg faenmeg gått og drept bikkja selv. Ikke aktuelt å leve med. Anonymkode: 1d246...d68 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #12 Skrevet 28. november 2022 Om det er amstaff er det bare å ringe politiet så kommer de og skyter dem. De er tross alt ulovlig. Anonymkode: 57bd6...49c 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #13 Skrevet 28. november 2022 Hadde skutt hunden i nødverge Anonymkode: 77dba...1ba 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #14 Skrevet 28. november 2022 Politiet er desverre ofte irrasjonelle "hunde elskere" selv siden mange jobber tett med bikkjer selv. Anonymkode: 375f4...a5d 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #15 Skrevet 28. november 2022 Men hvorfor anmelder ikke faren din da? Det er jo dessuten eierne av hundene dere bør være forbannet på, ikke hundene. Amstaff er også ulovlig i Norge, så litt merkelig om det er den rasen? Anonymkode: 4d452...ec7 5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #16 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men hvorfor anmelder ikke faren din da? Det er jo dessuten eierne av hundene dere bør være forbannet på, ikke hundene. Amstaff er også ulovlig i Norge, så litt merkelig om det er den rasen? Anonymkode: 4d452...ec7 Det var litt vanskelig for faren min å levere anmeldelse midt i hendelsesforløpet. Vi ringte for å få hjelp av politiet der og da, når hundene sto på døren vår. Vi kommer til å levere anmeldelse i morgen, en av min far, og en av oss (for truende adferd på eiendom, og fordi hundene prøvde å komme seg inn i huset vårt). Som jeg sier, det er godt mulig at det er en annen rase, de lignet veldig på Amstaff. Jeg er ikke veldig bevandret innen denne hunderasen, men har bare bitt meg merke i hundenes kroppsbygning og hodestørrelse. Jeg ble bare overrasket over at politiet ikke ville undersøke saken i det hele tatt. Hva om eierne ikke hadde kommet? Hva skulle vi gjort? Hva om hundene hadde angrepet en annen tilfeldig forbipasserende? Et barn feks..som det er mange av her vi bor. Det føles ikke trygt at eierne har null kontroll. Anonymkode: df9a7...bd5 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #17 Skrevet 29. november 2022 Nå har begge hundene akkurat vært utenfor ytterdøren vår igjen Med den mannlige eieren heseblesende etter. Han fikk ikke fatt i dem, så hundene sprang videre. Den kvinnelige eieren kom til etterhvert, og sto lenge inne på vår tomt og speidet etter hundene. Hun sprang etterhvert nedover i nabolaget. Jeg er usikker på hva vi skal gjøre her? En anmeldelse hjelper ikke på faren her og nå - siden politiet ikke gidder å ta seg en tur å sjekke hundeholdet FØR hundene har angrepet. Jeg syns veldig synd på disse hundene, bare la det være klart. De er et resultat av eiernes dårlige hundehold. De blir aldri gått tur med, står innelåst på en terrassen fra morgen til kveld. Hører ofte skriking og kjefting på dem. Nå er jeg redd for både egen hund og barn. I tillegg til tilfeldig forbipasserende som ofte går tur her i området. Området er lite opplyst akkurat der hundene bor, så det er vanskelig å se hvor hundene er før de plutselig dukker opp. Anonymkode: df9a7...bd5 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #18 Skrevet 29. november 2022 Mattilsynet kanskje. Hadde prøvd alt. Anonymkode: 98961...460 2 1
Enmanelskeråhate Skrevet 29. november 2022 #19 Skrevet 29. november 2022 Uavhengig av rase så er det noe galt med hundene hvis de er aggresive mot mennesker. Så anmeldelse er det eneste rette å gjøre. Så får politiet ta en vurdering av evt hvilken rase det er 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #20 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nå har begge hundene akkurat vært utenfor ytterdøren vår igjen Med den mannlige eieren heseblesende etter. Han fikk ikke fatt i dem, så hundene sprang videre. Den kvinnelige eieren kom til etterhvert, og sto lenge inne på vår tomt og speidet etter hundene. Hun sprang etterhvert nedover i nabolaget. Jeg er usikker på hva vi skal gjøre her? En anmeldelse hjelper ikke på faren her og nå - siden politiet ikke gidder å ta seg en tur å sjekke hundeholdet FØR hundene har angrepet. Jeg syns veldig synd på disse hundene, bare la det være klart. De er et resultat av eiernes dårlige hundehold. De blir aldri gått tur med, står innelåst på en terrassen fra morgen til kveld. Hører ofte skriking og kjefting på dem. Nå er jeg redd for både egen hund og barn. I tillegg til tilfeldig forbipasserende som ofte går tur her i området. Området er lite opplyst akkurat der hundene bor, så det er vanskelig å se hvor hundene er før de plutselig dukker opp. Anonymkode: df9a7...bd5 Film alt. Kontakt lokalavisa. Med tanke på sakene om hunder som dreper i det siste tipper jeg de tar det alvorlig. Og selvsagt anmeld hver gang, og meld til Mattilsynet. OG du bør snakke med naboen. Anonymkode: 899f3...72e 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå