Gå til innhold

Mistrives i ny jobb. Slutte i prøvetid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ny jobb, som på papiret er en fantastisk mulighet. Jeg mistrives ekstremt i arbeidsmiljøet, såpass at jeg er redd for å bli psykisk syk. 

Siden jeg ikke har en annen jobb i bakhånd har jeg ikke sagt opp. Det ville selvsagt vært mer ryddig å si opp i løpet av prøvetiden. 

Utover at oppsigelsestiden blir lenger, har det noen reell betydning om jeg sier opp før eller etter prøvetiden går ut? 

Anonymkode: 4400d...d9b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen praktisk betydning, nei. Det er jo - som du påpeker - noe mer redelig å si opp i prøvetiden. Samtidig vil enhver forstå om du blir til du har noe å gå til. 

Uten å vite noe om hva du reagerer på og hvorfor du tenker det kan gjøre deg psykisk syk, kan det jo også være at stedet vokser på deg. De fleste jobber er krevende i begynnelsen og man kan fort føle at man overhodet ikke hører hjemme. Ofte går det seg til. 

Anonymkode: b137b...64b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Uten å vite noe om hva du reagerer på og hvorfor du tenker det kan gjøre deg psykisk syk, kan det jo også være at stedet vokser på deg.

Det har jeg tenkt i fem måneder. I dag fikk jeg bekreftet den gufne følelsen jeg har forsøkt å rasjonalisere bort. 

Takk for svar. 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde det som deg, og fulgte ikke magefølelsen (også en «good on paper» jobb). Mistrives ekstremt nå 1,5 år etterpå. Jeg vil absolutt råde deg til å si opp!

Anonymkode: d29ca...a38

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde det som deg, og fulgte ikke magefølelsen (også en «good on paper» jobb). Mistrives ekstremt nå 1,5 år etterpå. Jeg vil absolutt råde deg til å si opp!

Har du muligheten til å få en annen jobb? 

Det oppleves uhyre dumt si opp uten å ha noe i bakhånd. 

Er svært redd for å bli "stuck" 

Skrevet

Har du råd til karantene tiden til nav? Hvis du ikke får deg jobb i mellomtiden?

Anonymkode: bb8c8...7ed

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du muligheten til å få en annen jobb? 

Det oppleves uhyre dumt si opp uten å ha noe i bakhånd. 

Er svært redd for å bli "stuck" 

Ja, jeg kommer til å si opp. I verste fall så er det en rekke barnehager og vikarbyråer som trenger arbeidskraft.. men, ja. Det er tungt å gi fra seg en «god» jobb til fordel for noe lite karrierefremmende.. Det er også årsak til at jeg ikke sa opp under prøvetiden. Men nå, 1,5 år etterpå, så er selvtilliten lik 0. Dvs. det er ikke verd det. 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du råd til karantene tiden til nav? Hvis du ikke får deg jobb i mellomtiden?

Anonymkode: bb8c8...7ed

Søk jobb i bemanningsbyrå/bhg

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er tungt å gi fra seg en «god» jobb til fordel for noe lite karrierefremmende..

Har samme tanker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...