Gå til innhold

Å gi kontonummeret sitt på Finn.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle kjøpe en ting på Finn for en stund siden, men den som skulle selge ville ikke gi meg kontonummeret sitt så jeg fikk ikke kjøpt varen. (Jeg har nemlig ikke vipps, for mobilen min er for gammel.)
Jeg skjønner ikke helt dette, er det noen fare med at andre ser kontonummeret? Hva skulle de kunne gjøre med det, gjette passordet og stjele mobilen/kodebrikken for å få ut penger? Det gir jo ingen mening. Jeg gir ut kontonummeret mitt hele tiden på Finn, og kan ikke forstå at det skal være noen problemer med det. Man har jo også ratings som selger og kjøper, og en historie på Finn, så om man drev og svindlet folk på en eller annen måte, så ville man hatt en flunkende ny profil med null ratings....

Så hvorfor denne frykten? Er den legitim?

Anonymkode: b650e...566

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontonummeret ditt kan bare brukes av andre til å sette inn penger på.

Noen tror nok at det er farlig av ulike årsaker, som du selv nevner, men det et jo bare sprøyt.

Anonymkode: 43b82...b10

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Kontonummeret ditt kan bare brukes av andre til å sette inn penger på.

Noen tror nok at det er farlig av ulike årsaker, som du selv nevner, men det et jo bare sprøyt.

Anonymkode: 43b82...b10

Ja ikke sant? Kanskje de som ikke vil oppgi kontonummeret sitt bare ikke er vant med netthandel. TS

Anonymkode: b650e...566

Skrevet

Dersom noen prøver å begå et identitetstyveri er kontonummer en av sakene de trenger å vite, sammen med ting som fødselsnummer, fullt navn og lignende, men ellers er det egentlig trygt ja. Jeg tror jeg også hadde vært litt skeptisk, men det er bare fordi det er så uvant at man blir litt usikker. Ville spurt om paypal eventuelt.

Anonymkode: 8d72b...412

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...