Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å kjøpe babycall, men hvilket merke er best?

Er lytt nok her vi bor nå, men vil ha en som fungerer over en større strekning.. Sånn når hun f.eks sover ute, eller vi sover hos mamma..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...Da har vi vært og kjøpt en alt vi! Så får vi bare håpe den er bra..

Phillips SC478 DECT.. Noen som har en lignende?

Skrevet (endret)

De er veldig "gode", men det er mange som er skeptiske til dem pga den DECT teknologien som utsetter barnet for konstant stråling.

Vi valgte å ikke kjøpe denne, og satset på Super Nova i stedet, som de fleste er veldig fornøyde med.

Endret av Elle Melle
Skrevet

Har Super Nova. Kjøpte den sommeren 2002 og den er fortsatt i bruk hver kveld. Batteriet er ikke like bra lenger, men det er ikke noe problem.

Skrevet

Har en Philips - vet ikke hvilken modell. Men den har bare to kanaler, og vi tar inn andre babyer - og her er det langt mellom husene! Prøver å bytte litt kanaler, men ville heller kjøpt Super Nova. Tror den er bedre ...... har i alle fall flere kanaler.

Skrevet

Den vi har kjøpt er det 120 kanaler og velge mellom. Tenkte også på SuperNova, men vet ikke hvor de har det i by`n her og vi trenger en til i morgen. Vi får prøve Phillips`n vi har kjøpt og satse på at den er grei..

Skrevet
Den vi har kjøpt er det 120 kanaler og velge mellom. Tenkte også på SuperNova, men vet ikke hvor de har det i by`n her og vi trenger en til i morgen. Vi får prøve Phillips`n vi har kjøpt og satse på at den er grei..

Klart den "er grei", den virker visstnok helt supert, men du kan jo ikke se stråling da...

Selvsagt er alle verdier innenfor normalen av hva som er tillatt, men hvorfor velge å utsette babyen for noe man kan unngå? Man ville jo ikke oppbevart en mobiltelefon i sengen deres?

Husk å ha babycallen så langt unna det sovende barnet som mulig i alle fall, og ikke oppi sengen eller vognen slik som mange gjør.

Skrevet
De er veldig "gode", men det er mange som er skeptiske til dem pga den DECT teknologien som utsetter barnet for konstant stråling.

Vi valgte å ikke kjøpe denne, og satset på Super Nova i stedet, som de fleste er veldig fornøyde med.

er det ikke noe stråling på super nova?

Skrevet

Har Phillips, med to kanaler, og er veldig fornøyd. Tar ikke inn andre babyer, og har aldri før hørt om stråling :overrasket: .

De jeg kjenner som har denne er veldig fornøyd.

Skrevet

Doro har en baby caller som er veldig god. Det skal være den beste på markedet (i følge mange tester) den har to håndsett pluss selve den delen som står inne hos barnet.

ettersom om den kan brukes som walkytalky er det mange kanaler på den.

Absolutt å anbefale

Skrevet

Vi har en Philips med fire kanaler. Er veldig fornøyd med den.

Skrevet (endret)

bilde

Vi har en Philips (hvit/blå) med to kanaler (tror jeg :rodme: ). Er veldig fornøyde med den, men vi har brukt den minimalt.

Endret av monja
Skrevet
er det ikke noe stråling på super nova?

Det er den DECT-teknologien som er problemet. Den har kontinuerlig stråling i motsetning til slike som ikke er digitale. Derfor virker de veldig bra, men er også "farligere".

Super Nova er ikke digital, så selv om den også har stråling, blir det på en annen måte.

Man finner info om dette på nettet, jeg husker ikke helt alle de gode og faglige formuleringene, men jeg satt meg godt inn i det før vi kjøpte.

Det har ikke noe med merke å gjøre, en Phillips med to kanaler er ikke DECT. Det står alltid tydelig om de er av denne typen, siden disse også er dyrere og virker bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...