Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2005 #1 Skrevet 9. desember 2005 Jeg leter etter julesanger som er både på norsk og engelsk. Noen som kan hjelpe meg? Jeg mener at jeg har hørt en del som er på begge språk, men nå husker jeg nesten ingen.
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2005 #2 Skrevet 9. desember 2005 Glade jul og silent night O helga natt og O holy night det er to jeg kommer på i farten
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2005 #3 Skrevet 9. desember 2005 ... og jingle bells.. men husker ikke hva den norske tittelen er..
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2005 #4 Skrevet 9. desember 2005 bjelleklang? walking in a winter wonderland - vet tor endresen hadde en som liknet som han sang sammen med datteren på en julecd. frosty the snowman - snømannen kalle ? rudolf er rød på nesen - rudolph the red nosed reindeer et barn er født i betlehem - a child is born
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2005 #5 Skrevet 9. desember 2005 På http://www.dinjul.no/ har de liste over amerikanske og norske julesanger. Du finner det ved å gå inn på lenken julemusikk. Men jeg synes de hadde veldig få norske sanger. Kommer ikke på alle nå men f.eks. er Away in a Manger på norsk En krybbe var vuggen, Frosty the Snowman er Snømannen Kalle, Jingle Bell er Bjelleklang, O Come All Ye Faithful er Kom alle kristne, O Holy Night er O helga natt, O little Town of Bethlehem er (kommer ikke på akkurat nå), og videre La det snø, Rudolf er rød på nesen, Glade jul.. Sanger som ikke står på listen må være: Et barn er født i bethlehem Nå vandrer fra hver en verdenskrok Nå tennes tusen julelys Nå synges julekvad Nå går vi rundt om den enebærbusk Det lyser i stille grender Tenn lys Musevisa Vi tenner våre lykter Deilig er den himmel blå En stjerne skinner i natt Hei hå nå er det jul igjen På låven sitter nissen Den gamle nissen Du, jeg og dompappen Barnas julevinterland Jeg er så glad hver julekveld Sjømannsjul på Hawaii For lang tid tilbake hendte det (Mary's boy child) Det kimer nå til julefest Kling no klokka Det hev ei rose sprunge Romjulsdrøm Julekveld i skogen Sangen til julestjernen Det er flere men nå kommer jeg ikke på noen flere.
Gjest gjest1 Skrevet 10. desember 2005 #6 Skrevet 10. desember 2005 På http://www.dinjul.no/ O Come All Ye Faithful er Kom alle kristne, ← Heter den ikke "Å, kom nå med lovsang"? Var det vi sang ihvertfall..
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2005 #7 Skrevet 12. desember 2005 Heter den ikke "Å, kom nå med lovsang"? Var det vi sang ihvertfall.. ← Jo, det heter den. Men tror det er to ulike oversettelser av den sangen. Den ene er Å, kom nå med lovsang og en annen er Kom alle kristne. Kom på noen sanger til: Driving home for Christmas - Chris Rea Happy Xmas (War is Over) - John Lennon Last Christmas - Wham! Do they know it's Christmas - Band Aid
Gjest gjest1 Skrevet 12. desember 2005 #8 Skrevet 12. desember 2005 Driving home for Christmas - Chris Rea Happy Xmas (War is Over) - John Lennon Last Christmas - Wham! Do they know it's Christmas - Band Aid ← Finnes disse i norsk versjon også? Det har jeg aldri hørt...
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2005 #9 Skrevet 12. desember 2005 Nei, tror ikke disse finnes i norsk versjon, nei. (Uff, tror ikke de hadde vært noe særlig). Men ikke alle jeg ramset opp finnes både på norsk og engelsk, som f.eks. Julekveldsvisa, musevisa og.... Åh nei! Trodde innlegger spurte etter norske og engelske sanger, ikke at det måtte være på begge språk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå