Gå til innhold

Bør man som jente/ kvinne trene armer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trener du mye armer, eller føler du at får trent armene nok gjennom å gjøre andre øvelser?  Hvor ofte trener du evt armene isolert? Trener du både biceps og triceps på samme dag? Er det noen fordeler ved å trene armer direkte, f.eks å bli sterkere i andre baseøvelser? Regnes det som en del av det kvinnelige kroppsidealet nå til dags at man skal ha definerte armer med synlige biceps og triceps?

Anonymkode: fee4d...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trener armer. Sterke armer ser flott ut. Du får uansett ikke armer som gutta har. 

Anonymkode: f3ac6...e6e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes jeg får nok armtrening av andre basisøvelser.. men trente mye armer før.. vurdere å legge inn en øvelse på triceps etter bryst og en øvelse på Biceps etter rygg, men får se, foreløpig er jeg fornøyd med treningen armene for igjennom de andre øvelsene, og jeg har grei framgang i de så føler ikke helt behovet. Jeg har allerede ganske markerte muskler i armene pga tidligere trening.

Anonymkode: a112b...e95

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder sjeldent å trene armene isolert. De får kjørt seg nok med chins, pull ups, roing, dips, nedtrekk, pushups, skulderpress, o.l. 

Anonymkode: 435be...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Armer isolert gidder jeg ikke, men skuldre er viktig for holdning, og synes også jeg får rask/synlig effekt her. 

Trener mye kjernemusklatur og varianter av planke, samt slynge og kettlebels. 

Anonymkode: b59c5...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner bør trene armer spør du meg. Det bør også menn. Verken sofasittimg eller løping gir armstyrke og muskler der. Litt spesifike øvelser for de som trener generell styrketrening tror jeg og er bra💪🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening skrev (2 minutter siden):

Kvinner bør trene armer spør du meg. Det bør også menn. Verken sofasittimg eller løping gir armstyrke og muskler der. Litt spesifike øvelser for de som trener generell styrketrening tror jeg og er bra💪🏻

Men ryggøvelser og pull generelt tar jo ofte bra på armer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (8 minutter siden):

Trener en del armer ja. Men enda mer skuldre og rygg.

Viktig med skuldre og rygg ja, og bra du får med armer👍 Trent lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener fullkroppsprogram og pleier å trene armer og skuldre på slutten av hver økt. Synes det er fint med definerte skuldre og armer, og erfaringen min er at jeg ikke trenger å gjøre så mye for å oppnå det 😀    Men hos meg er det i alle fall ikke armene som er begrensningen ved rygg- og brystøvelser, derfor trener jeg armer/skuldre spesifikt på slutten av økta.

Anonymkode: ba406...c99

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg trener fullkroppsprogram og pleier å trene armer og skuldre på slutten av hver økt. Synes det er fint med definerte skuldre og armer, og erfaringen min er at jeg ikke trenger å gjøre så mye for å oppnå det 😀    Men hos meg er det i alle fall ikke armene som er begrensningen ved rygg- og brystøvelser, derfor trener jeg armer/skuldre spesifikt på slutten av økta.

Anonymkode: ba406...c99

Kult! Og heldigen! Hos meg er det både skuldre og armer som begrenser ved rygg og brystøvelser.. er de to dårligste muskelgruppene mine🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer bør trene så mye armer at de kan ta pull-ups,  et godt antall pushups, og løfte sin egen kroppsvekt i benkpress, men ikke fordi det ser "bedre ut"...  Menn som trener på "studio" bør virkelig roe ned "armtreningen" så det ikke er helt tolljat ut.

Personlig så synes jeg "kvinneidealet" utseendemessig er å se sprek ut uten å være "definert" (dvs. ha litt underhudsfett).  Det er sikkert mange uenige i, men det for så være...    

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker 42 skrev (1 minutt siden):

Damer bør trene så mye armer at de kan ta pull-ups,  et godt antall pushups, og løfte sin egen kroppsvekt i benkpress, men ikke fordi det ser "bedre ut"...  Menn som trener på "studio" bør virkelig roe ned "armtreningen" så det ikke er helt tolljat ut.

Personlig så synes jeg "kvinneidealet" utseendemessig er å se sprek ut uten å være "definert" (dvs. ha litt underhudsfett).  Det er sikkert mange uenige i, men det for så være...    

enig!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener aldri isolasjonsøvelser. Jeg trener armene mye i baseøvelser som chins/pullups, roing, benkpress, skulderpress, o.l. 

Ingen trenger isolasjonsøvelser. 

Men alle bør derimot trene hele kroppen, også armene. 

Anonymkode: 0afc5...913

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg trener aldri isolasjonsøvelser. Jeg trener armene mye i baseøvelser som chins/pullups, roing, benkpress, skulderpress, o.l. 

Ingen trenger isolasjonsøvelser. 

Men alle bør derimot trene hele kroppen, også armene. 

Anonymkode: 0afc5...913

Enig i det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vel omtrent aldri trent isolasjonsøvelser med mindre det har vært en helsemessig årsak bak. 

Som for eksempel bakside lår, som jeg synes var svakere - så da ble det mer fokus på det. Fikk det påpekt av en naprapat ifbm behandling og mye bekkenvondt etter graviditet. 

Ellers er det vel tullete å unngå eller overfokusere på en del tenker jeg. 

Anonymkode: 35e88...981

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener tricep, utover det føler jeg armene får kjørt seg nok med skuldre, roing, nedtrekk og bryst.

Anonymkode: 2eeaa...333

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Trener tricep, utover det føler jeg armene får kjørt seg nok med skuldre, roing, nedtrekk og bryst.

Anonymkode: 2eeaa...333

Høres fornuftig ut💪🏻

Anonymkode: b7107...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...