AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #1 Del Skrevet 28. november 2022 Jeg trener regelmessig og spiser sunt. Tar vitamintilskudd. Likevel er jeg så slapp og trøtt hele tiden. Sikkert pga at mørketid, men hverken jeg eller kroppen henger med for tiden. Noen tips til hvordan man går mer energi? Noen med samme utfordringer? Anonymkode: 5d915...693 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #2 Del Skrevet 28. november 2022 Samme problem, men trener ikke, så burde absolutt det(men har en fysisk jobb hvor jeg går hele dagen, så ikke inaktiv). Desverre ingen gode råd, men henger meg på her tilfelle noen har det Anonymkode: ff4d2...aee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #3 Del Skrevet 28. november 2022 Ville tatt blodprøver hos fastlege og se om det er mangler. Kan være du trenger høyere dose på feks D-vitamin. Anonymkode: 29e49...4ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #4 Del Skrevet 28. november 2022 Jeg tenker at så lenge man klarer hverdagen/arbeidsdagen sin ,så bør man gi seg selv litt slack og godta at man kanskje trenger mer ro og hvile nå i mørketida. Anonymkode: 46b78...bff 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #5 Del Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg tenker at så lenge man klarer hverdagen/arbeidsdagen sin ,så bør man gi seg selv litt slack og godta at man kanskje trenger mer ro og hvile nå i mørketida. Anonymkode: 46b78...bff Takk! Tror det er viktig å unne seg å slappe litt mer av om kveldene enn vanlig🥰 Anonymkode: 5d915...693 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #6 Del Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ville tatt blodprøver hos fastlege og se om det er mangler. Kan være du trenger høyere dose på feks D-vitamin. Anonymkode: 29e49...4ae God ide! Takk for tips:) Anonymkode: 5d915...693 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #7 Del Skrevet 3. desember 2022 Det kan så klart være mørketid som du sier, og da kan det kanskje være en ide å sjekke ut lamper som brukes til lysterapi. Jeg støtter å sjekke at helsa er i orden hos legen først og fremst, men et hjelpemiddel jeg har funnet nyttig er kosttilskuddet "Rhodiola Rosea", som funker som en liten boost når jeg trenger det. Vistnok også mye forskning på det (https://www.kamastressmanagement.no/rhodiola-rosea). Anonymkode: 0bbb0...d18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 3. desember 2022 #8 Del Skrevet 3. desember 2022 Må bare si, denne høsten har flyget avgårde. For første gang må mange år, har ikke hatt høstdepresjomer. Sikkert fordi jeg har vært i flyttemodus. Og har kjøpt lys til mitt nye hjem. Vet at jeg har mangler på blodprøver, men føler meg bedre enn på mange år 🥰 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #9 Del Skrevet 3. desember 2022 Kanskje ta en pause fra trening? Mulig du er overtrent. Anonymkode: 36886...f0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #10 Del Skrevet 3. desember 2022 Dette er ikke rakettforskning... Vi får mindre energi siden vi får mindre dagslys. Da er det viktigt og få noe sol på øynene når sola først er ute om man ikke har tid til å gå ut noen timer i dagslys hver dag. Man produserer mer nok melatonin vitamin d og energi med litt sol på øynene. Få ladet opp hver gang det er som ute gjør at jeg ikke sliter med dette lengre på vinteren👍 Anonymkode: 66fab...d2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #11 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 28.11.2022 den 19.31): Jeg trener regelmessig og spiser sunt. Tar vitamintilskudd. Likevel er jeg så slapp og trøtt hele tiden. Sikkert pga at mørketid, men hverken jeg eller kroppen henger med for tiden. Noen tips til hvordan man går mer energi? Noen med samme utfordringer? Anonymkode: 5d915...693 Hva slags vitamintilskudd tar du? Det er vanlig å ha lave verdier av d vitamin på denne tiden, og hvis verdiene dine er for lave i forhold til dosen tilskudd du tar, så er du like langt. Merk at man også trenger godt med magnesium for god nyttiggjøring av d vitamin. Ta en blodprøve for å se om d vitaminnivået ditt ligge i øvre eller nedre sjiktet. Det bør ligge på over 70/80, selv om fortsatt noen leger mener at alt over 50 er ok. Men det er faktisk lavt, og mange vil kjenne at energien er lav med det. Anonymkode: 92e80...d71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #12 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva slags vitamintilskudd tar du? Det er vanlig å ha lave verdier av d vitamin på denne tiden, og hvis verdiene dine er for lave i forhold til dosen tilskudd du tar, så er du like langt. Merk at man også trenger godt med magnesium for god nyttiggjøring av d vitamin. Ta en blodprøve for å se om d vitaminnivået ditt ligge i øvre eller nedre sjiktet. Det bør ligge på over 70/80, selv om fortsatt noen leger mener at alt over 50 er ok. Men det er faktisk lavt, og mange vil kjenne at energien er lav med det. Anonymkode: 92e80...d71 Jeg har forøvrig godt med energi nå, men tar 80 mcg d vitamin daglig, sammen med k2 og magnesium. Ofte tar jeg høyere doser enn 80 mcg, men siden jeg vet at nivåene mine var gode før sommeren, så vet jeg at jeg ikke trenger for høye doser nå. Anonymkode: 92e80...d71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #13 Del Skrevet 3. desember 2022 Jernmangel? Anonymkode: edc9a...a07 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #14 Del Skrevet 3. desember 2022 Mørkeste måneden i året, så kanskje derfor? Sørg for å komme deg ut i dagslys hver dag. Anonymkode: 62aab...140 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #15 Del Skrevet 3. desember 2022 Prøv lysterapi Anonymkode: 8d118...d1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #16 Del Skrevet 3. desember 2022 Har samme problem. Burde ta ut hele ferien i desember og stikke til Thailand da. Tar du d-vit? Jern ved behov? Det gjør jeg. Likevel sliter jeg maks. Anonymkode: b1d60...bd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #17 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har samme problem. Burde ta ut hele ferien i desember og stikke til Thailand da. Tar du d-vit? Jern ved behov? Det gjør jeg. Likevel sliter jeg maks. Anonymkode: b1d60...bd2 Tar du magnesium da? Magnesium er ofte vanskelig å få i seg nok av via kosten, og magnesium er helt essensielt for at d vitamin absorberes og brukes optimalt. Nå kan det jo selvsagt være andre årsaker til at du har lav energi, anbefaler å koste på deg litt utvidede blodprøver hos privatklinikk. Det som testes hos lege er svinnende lite i den store sammenheng, Sjekk også hva verdiene dine faktisk ligger på. Det er stor forskjell å ha d vitamin nivå på 50 og 100, og det hjelper lite å ta 10 mcg d vitamin daglig hvis du ligger i det lavere sjiktet. Anonymkode: 92e80...d71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #18 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tar du magnesium da? Magnesium er ofte vanskelig å få i seg nok av via kosten, og magnesium er helt essensielt for at d vitamin absorberes og brukes optimalt. Nå kan det jo selvsagt være andre årsaker til at du har lav energi, anbefaler å koste på deg litt utvidede blodprøver hos privatklinikk. Det som testes hos lege er svinnende lite i den store sammenheng, Sjekk også hva verdiene dine faktisk ligger på. Det er stor forskjell å ha d vitamin nivå på 50 og 100, og det hjelper lite å ta 10 mcg d vitamin daglig hvis du ligger i det lavere sjiktet. Anonymkode: 92e80...d71 Jada, magnesiumverdier er bra de. Det er den jævla mørke og kalde vinteren som er problemet. Ikke magnesium. Anonymkode: b1d60...bd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #19 Del Skrevet 4. desember 2022 Hvorfor kan ikke dolk bare komme seg litt ut i sola og ut i dagslys hver dag? Blir for dumt å ta vitamintilskudd for alt er ikke det samme engang så man forventer da samme resultat? Idioti! Anonymkode: 66fab...d2a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 4. desember 2022 #20 Del Skrevet 4. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvorfor kan ikke dolk bare komme seg litt ut i sola og ut i dagslys hver dag? Blir for dumt å ta vitamintilskudd for alt er ikke det samme engang så man forventer da samme resultat? Idioti! Anonymkode: 66fab...d2a Mange er på jobb de timene det er dagslys. Det er ikke jeg så jeg får meg litt dagslys nesten hver dag, men du skjønner vel at ikke alle har muligheten. Her blir det lyst 09 nå og mørkt kl 1430. Og fram til 21 desember blir det bare mørkere. Kl er vel 10 før det er lyst den 21 desember. Endret 4. desember 2022 av Purple_Pixiedust 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå