AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #21 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg ba om det jeg ville tjent om jeg jobbet i kommunen. Jobbet i kommunen og gikk ned i lønn når jeg begynte i staten, med lovnad om gode muligheter for å gå opp i lønn i forhandlinger ved senere tidspunkt. Merkeligste greiene jeg har vært med på, dette er jo virkelig ikke gode sjanser i det hele tatt! Hvis ikke min arbeidsgruppe går opp i lønn i år, så slutter jeg så raskt det lar seg gjøre. Går heller tilbake til kommunen igjen. Hjelper ikke å si at man får lønn i himmelen når det er nå barna mine trenger mat på bordet. Anonymkode: ee101...08e Det samme gjorde jeg, fra kommune til stat! Jeg gikk ned i lønn for å få «spennende utviklingsmuligheter, god faglig og lønnsmessig utvikling». Nå ligger jeg på minstenivå, nedprioritert og tydelig lite ønsket. Makan til bedrag. Nå kan de heller bruke pengene på å lyse ut, ansette og gi månedsvis med opplæring til en ny. Anonymkode: 2d9d0...c01 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #22 Skrevet 29. november 2022 Send gjerne spørsmål om gebrunnelse til leder. MEN sett alltid fagforeninga på kopi. Si fra til fagforeninga di først, slik at du har en kontaktperson som du kan sette på kopi. På min statlige arbeidsplass er det likedan. Og nå har de lyst ut nye stillinger, de nyansatte får MER betalt enn oss som har jobbet her i snart 20 år!!! Hva var egentlig poenget med at jeg utdannet meg og tok master, lurer jeg på. Når jeg må lære opp purunge på starten av karrierestigen og lønnsstigen, som allerede tjener mer enn meg. Fordi det er så viktig å rekruttere folk.... Men tydeligvis ikke viktig å beholde folk... Anonymkode: 077af...fe3 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #23 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Send gjerne spørsmål om gebrunnelse til leder. MEN sett alltid fagforeninga på kopi. Si fra til fagforeninga di først, slik at du har en kontaktperson som du kan sette på kopi. På min statlige arbeidsplass er det likedan. Og nå har de lyst ut nye stillinger, de nyansatte får MER betalt enn oss som har jobbet her i snart 20 år!!! Hva var egentlig poenget med at jeg utdannet meg og tok master, lurer jeg på. Når jeg må lære opp purunge på starten av karrierestigen og lønnsstigen, som allerede tjener mer enn meg. Fordi det er så viktig å rekruttere folk.... Men tydeligvis ikke viktig å beholde folk... Anonymkode: 077af...fe3 Men likevel har du valgt å bli værende i 20 år... DET er vel noe av grunnen til at (offentlige) arbeidsplasser driver på sånn, nemlig at de vet, eller tror, at en del ansatte blir værende i åresvis, tross misnøye, drittlønn og "forbigåelse". Anonymkode: 6558f...3d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå