AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #21 Skrevet 28. november 2022 Alt som trengs er jo at hunden klikker, og så er det faktisk noen som kan dø. Et barn har ikke sjanse mot en rottweiler på 40-50 kilo. Jeg er ikke trygg på så store hunder i det hele tatt; de kan gjøre massiv skade. Anonymkode: 36ccc...4cc 5 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #22 Skrevet 28. november 2022 16 minutter siden, Tvillingsjel said: Helt til de ikke er det. Ustabile hunder som plutselig kan angripe. Jeg vokste opp med en hund som var blanding av Rottweiler og Schæfer. Den var aldri ustabil, angrep aldri noen, selv ikke et lite barn. Det er ikke alle hunder som er problemet. Anonymkode: 9d18f...c6a 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #23 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har hatt flere Schæfere og de har virkelig vært familiehunder. De var familiemedlemmer og respekterte både voksne og barn i husstanden. For meg er Schæfer den desidert fineste hunderasen jeg vet om. Om jeg noen gang skal ha hund igjen så blir det også Schæfer. Anonymkode: 070f6...ead Det finnes knapt flottere hund enn en Schæfer med gode gener og trygg og god oppdragelse. ❤️ Og jada, jeg er selvsagt heeelt objektiv. Anonymkode: 586eb...6f4 2
Gjest Marte79 Skrevet 28. november 2022 #24 Skrevet 28. november 2022 Slike folk som også får barn, har jobb, tar ferie, kjører bil…. For et spørsmål!
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #25 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det finnes knapt flottere hund enn en Schæfer med gode gener og trygg og god oppdragelse. ❤️ Og jada, jeg er selvsagt heeelt objektiv. Anonymkode: 586eb...6f4 Er de ikke ekstremt lojale? Anonymkode: 0aea5...c06
Gjest Marte79 Skrevet 28. november 2022 #26 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alt som trengs er jo at hunden klikker, og så er det faktisk noen som kan dø. Et barn har ikke sjanse mot en rottweiler på 40-50 kilo. Jeg er ikke trygg på så store hunder i det hele tatt; de kan gjøre massiv skade. Anonymkode: 36ccc...4cc Alt som trengs er folk som mishandler hunder som gjør at de klikker!
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #27 Skrevet 28. november 2022 Broren min har fått seg en kjæreste som har en rottweiler. Helt vanlig dame, litt sånn "grå mus". Vel, det har splittet familien litt, for broren min forventer at hunden hennes skal være med på besøk, samt bevege seg fritt rundt i huset hans når vi er på besøk. Med tanke på statistikken til rottweilere, så kommer jeg aldri til å komme på besøk/få besøk siden jeg har en 2-åring og ei på 6 mnder! Men det viser de ingen forståelse for, for "hun er jo så sniiiill". Helt til hun ikke er det... Anonymkode: de24a...868 10 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #28 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Broren min har fått seg en kjæreste som har en rottweiler. Helt vanlig dame, litt sånn "grå mus". Vel, det har splittet familien litt, for broren min forventer at hunden hennes skal være med på besøk, samt bevege seg fritt rundt i huset hans når vi er på besøk. Med tanke på statistikken til rottweilere, så kommer jeg aldri til å komme på besøk/få besøk siden jeg har en 2-åring og ei på 6 mnder! Men det viser de ingen forståelse for, for "hun er jo så sniiiill". Helt til hun ikke er det... Anonymkode: de24a...868 Høres ut som du skal få en god del begrensninger i livet. Anonymkode: 0aea5...c06 11 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #29 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Broren min har fått seg en kjæreste som har en rottweiler. Helt vanlig dame, litt sånn "grå mus". Vel, det har splittet familien litt, for broren min forventer at hunden hennes skal være med på besøk, samt bevege seg fritt rundt i huset hans når vi er på besøk. Med tanke på statistikken til rottweilere, så kommer jeg aldri til å komme på besøk/få besøk siden jeg har en 2-åring og ei på 6 mnder! Men det viser de ingen forståelse for, for "hun er jo så sniiiill". Helt til hun ikke er det... Anonymkode: de24a...868 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Høres ut som du skal få en god del begrensninger i livet. Anonymkode: 0aea5...c06 Synes det høres ut som sunn fornuft. Ts kjenner ikke hunden. Jeg har hunder (ikke rottweilere, men en mindre rase). De har aldri vist aggressiv adferd mot noen, men jeg holder de i bånd om familie med barn kommer på besøk. Mine hunder lærer seg at de skal være rolig når barna løper og skriker rundt i stua (det frister jo litt å løpe etter og bli med i leken), og barna lærer at de skal la hundene være i fred og at de ikke får holde på med de som de ønsker. Jeg kan slappe av, vel vitende om at mine hunder slapper av ved siden av meg og ikke blir klappet/slått/dratt i halen eller får grenser tøyet av barn som ikke vet bedre og har dårlig impulskontroll, og barnas foreldre slipper å bekymre seg for at barna deres plutselig skal bli bitt av hunder de ikke kjenner så veldig godt. Win-win for alle. Anonymkode: 6a656...444 9 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #30 Skrevet 28. november 2022 Togpendler skrev (29 minutter siden): Har hatt alle 3 rasene jeg og alle har vært fantastiske familiehunder.Det er mye med oppdragelsen og hva de får bruke seg til. At du har hatt en spesifikk rase som "familiehund" betyr ikke at rasen er en familiehund. Anonymkode: e30b4...0ae 4
Gjest Ramona1970 Skrevet 28. november 2022 #31 Skrevet 28. november 2022 Sånne som meg og andre jeg har kjent med slike hunder. Helt vanlige mennesker. Eneste rottweileren jeg har kjent var en stor kosebamse, schæferen min var snill som dagen var lang (unntatt med andre tisper), to andre jeg kjenner hadde også snille schæfere, og den rottweiler/dobermann-blandingen jeg har hilst på var den mildeste hunden han hadde hatt sa eieren. Har også møtt en renraset dobermann en gang som jeg fikk tilbud om å ta over da noen i familien var blitt allergisk. Dessverre bodde jeg hjemme da med en allergisk mor, så det gikk ikke. Den var også en helt rolig og lydig hund. Jeg ser på dette som helt vanlige hunder. De knytter seg veldig til fører, og er flotte å arbeide med om man vil holde på med lydighet eller andre aktiviteter. De ser også tøffe ut, noe jeg likte med schæferen min, særlig når jeg bodde alene. Schæferen vokter i tillegg, og det kan også være gull verdt om man er kvinne og bor alene. De andre vet jeg ikke. Mulig du bor i et byområde der de som vil være tøffe skaffer seg slike hunder? De vil også gjerne ha pitbull-lignende hunder. Dem om det, det er altså også helt vanlige hundeelskere som har schæfere, dobermann og rottweiler.
Gliffy Skrevet 28. november 2022 #32 Skrevet 28. november 2022 28 minutter siden, AnonymBruker said: Broren min har fått seg en kjæreste som har en rottweiler. Helt vanlig dame, litt sånn "grå mus". Vel, det har splittet familien litt, for broren min forventer at hunden hennes skal være med på besøk, samt bevege seg fritt rundt i huset hans når vi er på besøk. Med tanke på statistikken til rottweilere, så kommer jeg aldri til å komme på besøk/få besøk siden jeg har en 2-åring og ei på 6 mnder! Men det viser de ingen forståelse for, for "hun er jo så sniiiill". Helt til hun ikke er det... Anonymkode: de24a...868 Høres rimelig spesielt ut. Ingen hunder bør få gå fritt sammen med små barn uten nøye oppsyn. Uansett hvor snill og stabil hunden er så er jo ungene fullstendig ustabile og kan finne på å trenge hunden opp i et hjørne eller noe. De skjønner jo ikke annet. Min hund er 8 kilo, men jeg har han i bånd inne for sikkerhets skyld når det er små barn her. 7
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #33 Skrevet 28. november 2022 En kollega av meg hadde rottweiler. Verdens roligste kollega og hunden var kliss lik. Anonymkode: 7591e...cbd 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #34 Skrevet 28. november 2022 Vi er en helt vanlig familie, med schæfer. Hunden vår er en flott familiehund, lojal, vennlig, trygg med barn, ekstremt lydig. Han er alle barnas favoritt, og verdens største kosedyr. Han er 10 år nå. Derimot er det svært mange voksne som tror han er ei tikkende bombe🙄 Kort historie, mange hunder i bygda her, særlig elghunder, BC, retrievere og småhunder. De andre har bitt andre hunder,sloss, og en BC prøvde å omtrent å spise en nakenhund. Vår har aldri laget bråk med noen, likevel er folk redde han🙄 snakk om å gi rasen ett ufortjent rykte. Dumt å dømme en hel rase for noe noen få av rasen har gjort. Som med andre raser er det selvfølgelig noen som ikke er helt gode, det er det av alle raser. Men jeg tørr påstå at mye er på grunn av eiere som ikke burde hatt en slik hund, eller hund i det hele tatt. Selv er vi hundevante begge to, har hatt flere hunder i løpet av livet, og har flere hunder nå, alle greie og vennlige. Vi er nøye med riktig oppdragelse, og vi lar aldri hundene komme i situasjoner som kan bli vanskelig. Anonymkode: 2a100...326 3 1
eranonymjeg Skrevet 28. november 2022 #35 Skrevet 28. november 2022 Jeg er en helt vanlig 25 år gammel student med en staff. Super herlig personlighet, kjærlig og trofast. det er viktig å kjenne til og sette seg godt inn i rasen man ønsker, opplever dessverre at mange ikke er flinke nok til dette 2 3
Troyamin Skrevet 28. november 2022 #36 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Skjønner om de er politi og bruker hunden i jobben, men ellers. Hva skal vanlige folk med slike hunder? De er jo ikke akkurat særlig selskapshunder Anonymkode: c4fd3...867 👋 Jeg er sivil og har schæfere etter brukslinjer. Stabile hunder med gode nerver. Brukes aktivt innenfor brukshundsport, hvor schæfer er én av få raser som er tillatt å bruke i Norge. Flotte familiehunder er det også. Men hvorfor må alt være selskapshund? Det er da særdeles kjedelig å ha en hund "som bare er der"... Som med alle andre brukshunder, så krever det godt forarbeid for å finne en god oppdretter som avler på fysisk og psykisk friske hunder. I tillegg krever det en eier som er villig til å ta kurs og utdanne seg innenfor atferd og hva hunden krever av trening. Det koster tid og penger for å få fram en god hund. En brukshund som schæfer, malinois, doberman, rottweiler, riesenschnauzer osv er ikke ment å være for alle. Det er for spesielt interesserte. Desverre blir rasene ødelagt når oppdrettere ikke har gode nok hunder og begynner å avle svakere og svakere individer, slik at de skal passe inn hos hvermannsen. 7 1
Gjest Ramona1970 Skrevet 28. november 2022 #37 Skrevet 28. november 2022 Gliffy skrev (41 minutter siden): Høres rimelig spesielt ut. Ingen hunder bør få gå fritt sammen med små barn uten nøye oppsyn. Uansett hvor snill og stabil hunden er så er jo ungene fullstendig ustabile og kan finne på å trenge hunden opp i et hjørne eller noe. De skjønner jo ikke annet. Min hund er 8 kilo, men jeg har han i bånd inne for sikkerhets skyld når det er små barn her. En jeg kjenner hadde en veldig snill jakthund, den bet ene barnet hans i leppa så han virkelig blødde en gang, fordi barnet slo hunden i hodet med en vedkubbe....så ja, hunder bør beskyttes mot barn som går løse
Silva Pluvialis Skrevet 28. november 2022 #38 Skrevet 28. november 2022 Fru Uperfekt skrev (1 time siden): Uavhengig av rase, katter og er sånn…. Hvor ofte har det skjedd at en katt har angrepet et barn og drept det? 3
Togpendler Skrevet 28. november 2022 #39 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): At du har hatt en spesifikk rase som "familiehund" betyr ikke at rasen er en familiehund. Anonymkode: e30b4...0ae Jeg har da tydligvis vært heldig med mine hunders oppdrettere for 90% av deres kjøpere har hatt de som familiehund
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #40 Skrevet 28. november 2022 Absolutt ikke verre enn noen som skaffer seg små bjeffehunder. Heller en godt oppdratt hund av rasene i hi enn en bjeffehund. Anonymkode: 0f1f0...e7a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå