Gå til innhold

Partner på land eller offshore?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva forestrekker dere som har erfaring med begge deler?

Anonymkode: 09b8c...279

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt an på arbeidstidene på land. Er det 8-16 så var det soleklart best, uten tvil. Drømmescenario siden vi har barn og alt. Var dessverre bare en kort periode før de gikk over til 07-19 mandag-onsdag og 7-15 torsdag. Nå savner jeg offshoretiden veldig, dette her er grusomt. Da han var offshore var jeg alene, men hadde en gulrot å se frem til (friperiodene han var 100% dedikert til hjem og barn). Nå er det bare en neverending story hvor jeg er alene hele ukene med ingenting å se frem til. Joda han har jo fri hver helg, men det er jo ingenting mot å måtte stå i hverdagen helt alene uten utsikter til at det blir bedre. Min prøver å komme seg ut igjen, og jeg håper virkelig han klarer det. 

Men er det snakk om 08-16 hvor han bidro til middag og fotballtrening og henting i barnehagen hver dag, ja da hadde jeg utvilsomt foretrukket det. 

Anonymkode: d843d...551

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en mann som er på land men likevel mer borte enn en offshore-arbeider, så jeg er litt usikker på hva det er du tenker skal være dilemmaet med spørsmålet ditt? Går det på tid hjemme? Risiko? Lønn? 

Han har uansett byttet jobb nå, 8-16 med flexitid. Er sjeleglad for det selv om det betyr mindre I kassen. Så da er vel svaret mitt på land vil jeg anta 😜

Anonymkode: 9c532...f90

Skrevet

Foretrekker uten tvil det nå som han jobber borte 12–14 dager så friperioder hjemme😊

Anonymkode: 825dd...111

Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Bor med en sjømann, vi har et barn i sammen. Vi trives godt med denne livsstilen. Han jobber 4-4. 

Skrevet
Anonyme-meg skrev (2 minutter siden):

Bor med en sjømann, vi har et barn i sammen. Vi trives godt med denne livsstilen. Han jobber 4-4. 

samme her, min mann jobber 5-5. :) syns egentlig det er veldig fint, han har såååå mye fritid og vi har råd til at han kan droppe en tur eller 2 i året. Pluss at huset er snart nedbetalt, og vi kan pensjonere oss når vi er 50! Det er en god gulerot 😍

Anonymkode: d6886...d30

Skrevet

.

Anonymkode: 09b8c...279

Skrevet

Jeg bor med en som jobber 4-4 turnus. Før barn synes jeg at det var helt greit. Deilig med litt egentid når han var borte. Nå når vi har ett barn med div helseutfordringer og meg som mor er lam i en fot så hadde jeg foretrukket at han hadde en 8-16 jobb på land. Vi har ikke råd til at han bytter jobb så da er vi litt låst. Det positive er at når han har fri så er han hjemme med lønn i 4 uker. 

Anonymkode: 460b7...ad3

Skrevet

Vil si at om mannen ikke bare er opptatt å realisere seg selv i friukene, men å mer enn dele på oppgavene når han er hjemme så burde 4-4 funke. Fire uker uten tanke på å alltid hente/kjøre skole/bgh, alltid handle, alltid ansvar for leggetid ville vært ganske deilig i mine øyne. 

Anonymkode: 585fd...093

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vil si at om mannen ikke bare er opptatt å realisere seg selv i friukene, men å mer enn dele på oppgavene når han er hjemme så burde 4-4 funke. Fire uker uten tanke på å alltid hente/kjøre skole/bgh, alltid handle, alltid ansvar for leggetid ville vært ganske deilig i mine øyne. 

Anonymkode: 585fd...093

Siste del av avsnittet ditt, er det dessverre veldig mange menn i disse jobbene som glemmer. Alltid. Jeg har selv samboer offshore, men det virker som om både han og andre rundt oss glemmer at også jeg jobber fulltid. Jeg skulle GJERNE ha sluppet å tenke på barn, hus, hjem, dritt og lort, når jeg jobber! Det er en ubeskrivelig luksus å bare kunne tenke på seg selv når man skal jobbe. 

Det er heller ikke slik at vi magisk dropper alle oppgaver, og mannen gjør alt når han er hjemme på fri, liksom.

Det er dessverre ikke så rart at skilsmisse/bruddstatistikken er elendig blant par der den ene jobber borte over tid. 

Anonymkode: bf844...cfa

Skrevet

Jeg er ikke sikker. Hadde jobben hjemme vært 8-15.30, med fleksitid og kort reisevei til og fra, hadde nok det vært best. Og gjerne samme lønna som han har offshore nå også da. Men det ville fort ikke blitt helt slik. 

Nå kjenner jeg at jeg hadde blitt veldig sliten hvis jeg hadde vært alenemor. Men at jeg kan klare mye i fire uker alene når jeg vet at så kan jeg senke skuldrene helt en periode etterpå. Det at han har helt fri og er helt til stede når han er hjemme teller mye. 

Det kjipe er likevel at han til tider er helt borte på merkedager og i høytider. Nå er vi veldig heldige med jula i år, så han har fri både i julestria og juleuka. Men i stedet er han på jobb på bursdagen til den ene barnet etterpå. Jeg hadde aldri orket å jobbe slik selv.

Anonymkode: 3caf6...f78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...