Gå til innhold

Noen som vet andre bur enn sherpa som er godkjent for fly? Sherpa er så dyrt for engangs bruk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burene fra europris er vel iata godkjente?

Anonymkode: d40b4...990

Skrevet

Du må sjekke målene. Det varierer litt fra flyselskap til flyselskap hva de tillater. Med det sagt, så har jeg aldri opplevd at de har vært opptatt av størrelse, bare av om hunden får plass og hva den veier.

Skrevet

Det trenger ikke å være Sherpa. Du finner rimelige versjoner på Europris, Rusta og sikkert flere steder.

Skrevet

Det er snakk om tøybur inne i kabinen? Da er det ingen "godkjenning" som skal til, buret må bare oppfylle det enkelte flyselskaps krav (høyde, bredde, gjerne nogenlunde vanntett bunn).

Billige bur fra Europris eller lignende fungerer helt fint.

Selv har jeg en Trixie reisebag jeg har flydd mye med, veldig fornøyd (og under halve prisen av Sherpa). 

Anonymkode: 35ff3...67d

• Liker 1
Skrevet
Norja skrev (13 timer siden):

Du må sjekke målene. Det varierer litt fra flyselskap til flyselskap hva de tillater. Med det sagt, så har jeg aldri opplevd at de har vært opptatt av størrelse, bare av om hunden får plass og hva den veier.

En hund skal ha mulighet til å stå oppreist på normal måte, snu seg og ligge godt. Tilgang til vann er også ett krav.  Jeg jobber med dette på flyplassen (OSL) og har flere ganger nektet å sende hund i bur pga for små bur. Har du for lite bur blir du nektet å sende hunden. Et buret stort blir vi alle glade på vegne av hunden.

Anonymkode: 9d8c2...174

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

En hund skal ha mulighet til å stå oppreist på normal måte, snu seg og ligge godt. Tilgang til vann er også ett krav.  Jeg jobber med dette på flyplassen (OSL) og har flere ganger nektet å sende hund i bur pga for små bur. Har du for lite bur blir du nektet å sende hunden. Et buret stort blir vi alle glade på vegne av hunden.

Anonymkode: 9d8c2...174

Denne posten gjelder hund i kabinen, ikke i bagasjerommet i flyet. Er dog enig med deg at skal en hund reise i bagasjerommet på flyet, så bør burene være store nok til at hunden faktisk kan bevege seg og har tilgang på vann.Takk for at du passer på 👍

TS, så lenge buret er innen målene og vekt for hvert flyselskap, så er det greit.

Jeg har dog aldri opplevd at noen har kommet og målt reiseburet eller satt bur og hund på vekta. En av de gangene jeg reiste var reiseburet større enn målene, og ingen sa noe på det verken i sikkerhetskontrollen eller ved gaten. Jeg vil tro de tar det litt på øyemål (i hvertfall på korte flyreiser), og tar ikke frem målebånd eller vekt med mindre det er tydelig at de overgår målene satt av flyselskapet. 

Husk papir, bæsjepose, en liten skål for vann og kanskje et par tissepads. En valp/hund kan få litt stressmage ved reise, så det er greit å ha tissepads i bunnen av reiseburet du enkelt kan bytte ut om uhell skjer 🙂

Anonymkode: 1d097...a5b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...