Gå til innhold

Direkte øyekontakt er intimt og deles med de som fortjener det.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker du om denne påstanden?

Anonymkode: 13aea...5ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig. Men man må våge å bruke øyekontakt i alle sammenhenger for å vise at man lytter, forstår, oppfatter. Hvor lenge øyekontakten varer er en annen sak. Et annet dilemma med øyekontakt er: er det den som snakker eller den som lytter som skal se på den andre? Her tror jeg det fins kulturelle forskjeller, mener at i Norge er det vanlig at den som snakker ofte ser litt ned eller til siden mens de forteller, med sporadisk øyekontakt innimellom. 

Anonymkode: e0eb1...24a

• Liker 3
Skrevet

Jeg har stort sett øyekontakt med folk jeg snakker med. Noen syns sikkert det blir litt for mye. Det føles veldig unaturlig for meg å ikke se andre i øynene om vi snakker.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har øyekontakt med de jeg prater med. 

Anonymkode: 452da...759

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Enig. Men man må våge å bruke øyekontakt i alle sammenhenger for å vise at man lytter, forstår, oppfatter. Hvor lenge øyekontakten varer er en annen sak. Et annet dilemma med øyekontakt er: er det den som snakker eller den som lytter som skal se på den andre? Her tror jeg det fins kulturelle forskjeller, mener at i Norge er det vanlig at den som snakker ofte ser litt ned eller til siden mens de forteller, med sporadisk øyekontakt innimellom. 

Det er enklere for meg å holde øyekontakt når jeg lytter enn når jeg prater. Det er mindre å konsentrere seg om 😆

• Liker 1
Skrevet

Jeg får helt fnatt av intens øyekontakt uten pause fra den som snakker. Blir så opptatt av å bekrefte at jeg følger med at jeg ikke får med meg en døyt. Har en i familien som er slik, pluss at hen er drit treig når hen forteller. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg får helt fnatt av intens øyekontakt uten pause fra den som snakker. Blir så opptatt av å bekrefte at jeg følger med at jeg ikke får med meg en døyt. Har en i familien som er slik, pluss at hen er drit treig når hen forteller. 

Haha, sant?? 

• Liker 1
Skrevet

alt en skal ha problemer med i dag

Anonymkode: 79133...122

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.11.2022 den 21.15):

Er det onkel Colm? 

Anonymkode: 7f892...65e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...