AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #1 Skrevet 28. november 2022 Hadde min aller første eksamen og det gikk kjempedårlig Jeg svarte så vidt på oppgaven og kommer til å stryke garantert. Hvordan blir det med tanke på studielån? Kan jeg fortsatt få omgjort lån til stipend? Og når kan man ta opp igjen eksamen? Neste semester? Anonymkode: 18d16...b02
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #3 Skrevet 28. november 2022 Du får ta den over jul igjen, slapp helt av Anonymkode: c1901...95d
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #4 Skrevet 28. november 2022 https://letmegooglethat.com/?q=jeg+strøk+på+eksamen+hva+gjør+jeg+nå Anonymkode: 4a8f8...726
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #5 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (På 28.11.2022 den 18.17): Ingeeen? Anonymkode: 18d16...b02 Blir jo vanskelig å svare når du ikke gir noe info om det er videregående, universitet, fagskole? Man får kun omgjort lån til stipend dersom man står i faget, og de aller fleste fag kan vel tas opp hvert halvår? Anonymkode: c7f2b...ec0 1
Kalevala Skrevet 28. november 2022 #6 Skrevet 28. november 2022 Det går fint! Det er nesten ingen som kommer seg gjennom høyere utdanning uten å stryke på en eksamen eller to. Dette har studiestedene rutiner for. De pleier å ha en konteeksamen i starten av neste semester for alle som har strøket. 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #7 Skrevet 28. november 2022 Det kommer helt an på fag og studiested. Noen har konteeksamen neste semester, andre må vente til neste ordinære eksamen (neste høst). Du kan være 60 stp forsinket og fremdeles få studielån, men du får ikke omgjort lån til stipend før du har bestått eksamen. Men hvorfor svarte du ikke på oppgaven? Var du ikke forberedt? Anonymkode: 6893e...fcc
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #8 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Blir jo vanskelig å svare når du ikke gir noe info om det er videregående, universitet, fagskole? Man får kun omgjort lån til stipend dersom man står i faget, og de aller fleste fag kan vel tas opp hvert halvår? Anonymkode: c7f2b...ec0 Ganske åpenbart at det er snakk om høyere utdanning når jeg nevner studielån Kalevala skrev (9 minutter siden): Det går fint! Det er nesten ingen som kommer seg gjennom høyere utdanning uten å stryke på en eksamen eller to. Dette har studiestedene rutiner for. De pleier å ha en konteeksamen i starten av neste semester for alle som har strøket. Takk for svar! Anonymkode: 18d16...b02
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #9 Skrevet 28. november 2022 Just now, AnonymBruker said: Ganske åpenbart at det er snakk om høyere utdanning når jeg nevner studielån Takk for svar! Anonymkode: 18d16...b02 Jeg hadde studielån på vgs. Anonymkode: 4a8f8...726 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #10 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kommer helt an på fag og studiested. Noen har konteeksamen neste semester, andre må vente til neste ordinære eksamen (neste høst). Du kan være 60 stp forsinket og fremdeles få studielån, men du får ikke omgjort lån til stipend før du har bestått eksamen. Men hvorfor svarte du ikke på oppgaven? Var du ikke forberedt? Anonymkode: 6893e...fcc Det var 2 spørsmål som skulle besvares. Jeg slet veldig med den siste.. Fikk helt jernteppe. Har bare lyst til å grave meg ned Anonymkode: 18d16...b02
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #11 Skrevet 28. november 2022 Du har 3 forsøk på å bestå eksamen, og kan også søke om et 4. forsøk. Masse lykke til med konte-eksamen! Anonymkode: 6ea28...34d 1
Taluno Skrevet 28. november 2022 #12 Skrevet 28. november 2022 Slapp av! Og pust! Det er ikke krise! Og ja, jeg vet at det kan føles sånn! Jeg gikk i fullstendig krisemodus på første eksamen jeg strøyk på! Det skjer ingenting med studielånet nå. Det skjer ikke noe før du eventuelt er forsinket mye mer enn kun ett fag. Studiestedet kan gi info om når det er konteeksamen, og så melder du deg opp til den. Noen arrangerer konte i starten av neste semester, noen i slutten, og en sjelden gang må man vente til neste ordinære eksamen i faget. Men dette får du informasjon om på studiestedet! Ta kontakt med foreleser eller rådgiver, så får du info! Du må bare vente på sensuren. Det er ikke engang sikkert du stryker selv om du føler det gikk til helvette. Men om du stryker, så ber du om begrunnelse, da får du tilbakemeldinger på hva du kan gjøre bedre. Så melder du deg opp til konteeksamen. Og igjen, det er ikke krise!! Veldig mange stryker på minst en eksamen! Jeg strøyk på flere! En strøyk jeg tilogmed på med vilje, fordi jeg trengte mer tid på å lese. 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #13 Skrevet 28. november 2022 Du har 3 forsøk pr eksamen. Du har brukt 1. Siden du strøk har du rett til ny og utsatt eksamen (konte) Hvert studiested/utdanning har veldig ulike regler/praksis for når denne eksamen holdes. Er studiet et studie med emner forkunnskapskrav, dvs at visse emner må være bestått før man går videre til neste studieår/kurs vil gjerne konte komme før starten av det emnet med forkunnskapskrav. På andre studier må du vente til neste gang emnet settes opp kanskje ikke før året etter. Så ingen her kan svare i detalj hvordan reglene på ditt studie vil være. Som andre sier må du også ha nok studiepoeng for å ha nok studieprogresjon, så det er ikke bare lånekassen du vil få problemer med om du stryker på flere emner, men også studieretten. Anonymkode: 91dcd...650 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå