Gå til innhold

Samboer reiser mye i fbm jobb og det sliter på forholdet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sammen med samboeren i snart tre år. Han reiser mye i ukedagene og jeg synes det kan bli ensomt til tider. Spesielt når jeg har hatt litt tøffe dager på jobben eller andre ting som skjer. I tillegg kommer forholdet ut av rytme i de periodene han reiser mye. Han kommer hjem torsdag eller fredag og er sliten gjennom helgen. Så er det ny reise igjen.

Begge to er slitne i helgene og da blir det mye krangling. Jeg godtar mye reising, men føler jeg konkurrerer med jobben hans og han prioriterer alltid den først. Han mener at jeg bør være blid og fornøyd når han er hjemme i helgene, akkurat som jeg skal bare være der for å glede han og dekke hans behov. 

Jeg prøver å være sosial med andre de ukene han er borte, går turer og holder på med hobby. Men jeg føler at jeg bor alene til tider og ønsker å ha noen å komme hjem til på ettermiddagene. Jeg ønsker egentlig noe min samboer ikke kan gi. Lurer på hvor lenge vi kan holde det gående før det ikke fungerer lenger. 

Anonymkode: 534e3...261

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dette her hadde jeg ikke orket. Han trenger bare å ha ei glad dame som skal ordne alt hjemme og vente på han, og være fornøyd med tilværelsen, mens han lever livet og jakter sine drømmer. Alene.  

Anonymkode: b8b42...935

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, dette her hadde jeg ikke orket. Han trenger bare å ha ei glad dame som skal ordne alt hjemme og vente på han, og være fornøyd med tilværelsen, mens han lever livet og jakter sine drømmer. Alene.  

Ja, jeg kjenner at det tar på.

Skrevet

Du har valgt å leve sammen med en mann som har en slik jobb. Vil du at han skal slutte i jobben?

Anonymkode: a7193...2de

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Planlegger du barn i fremtiden, TS? I så fall må du avslutte forholdet nå.

Anonymkode: 6e48f...77b

• Liker 4
Skrevet (endret)

Move on! Det der hadde ikke vært noe for meg. Og han virker ikke så keen på deg heller siden du alltid kommer sist....

Gjør deg litt kostbar! Neste helg tilbringer du IKKE med han! Ok? Reis bort! 

Endret av Eryn
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Dropp forholdet. Når du føler du lever alene, så sier det seg selv. Bedre å være singel og alene, enn å være alene i et forhold.

Anonymkode: e8ac1...fa4

• Liker 3
Skrevet

Et parforhold er mellom to personer, og hvis du er mer alene enn sammen med karen, så burde du kanskje begynne å prioritere deg selv og din egen lykke. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du visste hva du gikk til.

Ikke rart han reagerer når du samler opp all bitterheten og kranglingen til helga.

Hva med å prate med han om dette istedenfor å krangle om dette.

Anonymkode: 29288...75e

• Liker 4
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Høres ut som mitt drømmeforhold.

Skrevet
Eryn skrev (2 minutter siden):

Move on! Det der hadde ikke vært noe for meg. Og han virker ikke så keen på deg heller siden du alltid kommer sist....

Gjør deg litt kostbar! Neste helg tilbringer du IKKE med han! Ok? Reis bort! 

Dette gjorde jeg med min eks. Var i ca samme situasjon som ts. 

Eneste han gjorde var å ringe for å høre hvor jeg var hen. Han sa jeg skulle kose meg masse og han koste seg glugg hjemme i sitt eget selskap. Jeg gjorde det slutt ikke lenge etter 

Anonymkode: 8abc8...78b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette gjorde jeg med min eks. Var i ca samme situasjon som ts. 

Eneste han gjorde var å ringe for å høre hvor jeg var hen. Han sa jeg skulle kose meg masse og han koste seg glugg hjemme i sitt eget selskap. Jeg gjorde det slutt ikke lenge etter 

Anonymkode: 8abc8...78b

Haha.

Den var du ikke heldig med. 

Anonymkode: d56ee...16a

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du har valgt å leve sammen med en mann som har en slik jobb. Vil du at han skal slutte i jobben?

Anonymkode: a7193...2de

Der kom den🙄 Nå er det vel slik at man ikke kan leve som en singel mann (eller kvinne) når man velger å bli sammen med noen og samboer. Man må tilpasse livet etter livssituasjonen. Jeg skrev at jeg godtar mye reising, men det blir for mye med hver eneste uke og en forventning om at han slipper unna handling og alle praktiske gjøremål når han er hjemme. For da er jo jeg så heldig at han er hjemme og skal bare være glad for det. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du visste hva du gikk til.

Ikke rart han reagerer når du samler opp all bitterheten og kranglingen til helga.

Hva med å prate med han om dette istedenfor å krangle om dette.

Anonymkode: 29288...75e

Har snakket om dette mange ganger.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvorfor? Det er mange som reiser mye, jobber offshore og jobber turnus som har barn. 

• Liker 3
Skrevet
Brunello skrev (6 minutter siden):

Hvorfor? Det er mange som reiser mye, jobber offshore og jobber turnus som har barn. 

De som jobber offshore er høyt oppe på skilsmissestatistikken. Jeg skjønner hvorfor…

• Liker 6
Skrevet
Brunello skrev (13 minutter siden):

Rettere sagt; de har en partner som ofrer sin egen karriere og sin egen fritid for å oppdra og ta vare på barna uten en tilstedeværende partner, som prioriterer sin egen karriere og kommer hjem til dekket bord. Enkelte trives sikkert med det, men det gjør åpenbart ikke TS, som allerede føler at hun kommer i siste rekke. Vær glad for at du innser dette allerede nå, TS. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Herregud, han er på jobb! Har de ikke barn, så bør man takle dette! Hun har vel andre å være med enn ham?

Anonymkode: 6be01...5de

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det kan jo bære han endrer jobb hvis de får barn ;) Hjelpes! 

Anonymkode: 6be01...5de

Skrevet

Vær glad dere ikke har barn. Kjenner folk som har 3-4 unger og som må dra hele lasset alene mens mannen er på jobbreise etter jobbreise. Er de hjemme, så er det damene som må ta alt av sykt barn dager og annen oppfølging uansett siden mennenes jobb er så utrolig viktige og umulige å komme fra. Fatter ikke at folk gidder!

Anonymkode: 65d0a...dc2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...