Gå til innhold

Ville du valgt å hatt din 2-3 ukers baby i bilen med deg under en bilulykke eller hjemme alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ville blitt oppdaget at barnet var alene etter ca 2 timer?

Vanskelig å forutsi alvorligheten av krasjet, men det er en ulykke som krever sykehus- innleggelse..0

Anonymkode: fd937...0c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kan da vel ikke vite på forhånd at en havner i en bilulykke? 

Anonymkode: 978af...fe2

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hva slags spørsmål er dette?

Så små barn skal aldri være alene, så da hadde den jo vært med meg i bilen. Og hadde det skjedd en ulykke ville jeg jo klandret meg selv for alt; hvorfor måtte jeg kjøre, hvorfor kjøpte jeg ikke nye dekk i fjor etc, men jeg ville aldri ha angret på at jeg tok med meg barnet hvis alternativet var å la det være alene. 

Anonymkode: edd1d...957

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Blir babyen skadet i ulykken?

Ingen babyer er foresten alene hjemme.

Planlegger du en ulykke?

Anonymkode: 60d18...b29

• Liker 1
Skrevet

Dette er en helt syk hypotetisk problemstilling som jeg ikke gidder å svare på.

En baby skal ikke være alene hjemme, så dette er ikke noe dilemma å snakke om, for det vil aldri forekomme.

• Liker 11
Skrevet

Og resultatet er?

Ungen ligger alene hjemme, mor er i koma/død og ingen vet at der er ein unge hjemme alene.

Hmm...

Anonymkode: 01c7c...5fa

Skrevet

Helt hypotetisk så ville vel barnet ha fått mindre traumer av å være alene hjemme i to timer, enn involvert i en trafikkulykke. 

Er dette noe du planlegger? For det virker litt sånn. I så fall vil jeg, fra en mor til en annen, råde deg til å kontakte helsevesenet umiddelbart ❤️ 

• Liker 1
Skrevet

Ts hvorfor spør du om dette??????

• Liker 2
Skrevet

Herlighet for et sykt spørsmål!

Jeg hadde aldri forlatt mitt barn alene og man går jo ikke ut fra at det kommer til å skje en bilulykke - hvis ikke "ulykken" ikke er en ulykke da...

Skrevet

Sånne catch 22 hypotetiske spørsmål lar jeg meg ikke tenke på. Det kommer absolutt ingenting godt av å plage seg med spørsmål hvor alle svar er plagsomme for en selv. I hvert fall når det er HELT unødvendig å plage seg selv med det 

Anonymkode: 20dc4...866

Skrevet

Om dette er et catch 22-scenario så hadde definitivt valgt å ha med meg babyen i en bilulykke. Ene og alene fordi da vet jeg med meg selv at jeg har gjort alt jeg kan for å ta vare på barnet ut ifra de forutsetningene jeg hadde. Å forlate babyen er omsorgssvikt og går på meg som forelder, å være i en ulykke er en ulykke jeg ikke kan rå over.

Anonymkode: c816f...242

Skrevet

Baby hadde vært med meg i ulykken selvsagt, selv om vi hadde blitt skadet så måtte det bare blitt slik siden ingen forlater en baby hjemme. Ulykker kan man ikke forutse.

Anonymkode: 92ba6...f13

Skrevet

For et utrolig sært spørsmål. Ville du latt treåringen din være hjemme alene en uke eller sammen med deg i en flyulykke på vei til ferie? 

Anonymkode: ffbfe...2a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...