Gå til innhold

Kollega som er misunnelig og lager kjip stemning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer videreutdannelse som går deltid over 2 år, da jeg brenner for det jeg vil ta. 
Jeg har en kollega som er assistent, uten utdannelse. I dag fikk hun nyss i dette, og ble rasende. 
Satt å la ut om at man ikke trenger utdannelse for å gjøre den jobben osv. lang tale. 
Hun føler seg så underlegen, samtidig forstår hun ikke det med utdannelse. Forstår ikke at mer kunnskap bidrar til at du forstår og utfører jobben din bedre. 
Jeg bare lot det gå inn det ene øret og ut det andre. 
Ble egentlig lei meg. De andre kollegaene mine med samme utdannelse heiet på meg og vurderer å ta samme studiet selv. 

Anonymkode: 496be...154

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vil kommentere?

Skrevet

Du må bare overse sånn drittungeoppførsel. Skjønner du blir lei deg, men du har tross alt alle andre med på laget ditt. Lykke til med videreutdanning! 😊

Anonymkode: a1df2...a77

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Høyere lønn skjønner de fleste.

Anonymkode: 0b40a...d37

Skrevet

Sjalusi, ja. Hvis ikke ville hun enten ikke hatt noe som helst å innvende, eller støttet deg i ditt valg. Folk asså. Bra du klarte å la det passere, hun kommer nok over det.

Skrevet

"Øh, jaha. Men jeg har lyst å studere dette."

Snu deg bort, spis maten din og spør en annen kollega hvordan helgen var. 

Anonymkode: c28f7...bc1

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Har ei slik ei på min arbeidsplass også, veldig sterke meninger- så tok hun fagbrev og da var alle med fagbrev uunnværlige og ingenting hadde gått rundt uten de med fagbrev. De var gull verdt!! Og SÅ tok hun bachelor og da burde alle ha bachelor, de uten høyskoleutdanning hadde ikke samme forståelse og kunnskap og burde nesten ikke få lov å komme inn dørene 😂 

Mye rare folk rundt om si

Anonymkode: 55ec1...d18

• Liker 3
Skrevet

Lytt heller på kollegaene dine som heier på deg & ignorer den ene som tydelig ikke klarer å håndtere dette. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.11.2022 den 20.53):

Har ei slik ei på min arbeidsplass også, veldig sterke meninger- så tok hun fagbrev og da var alle med fagbrev uunnværlige og ingenting hadde gått rundt uten de med fagbrev. De var gull verdt!! Og SÅ tok hun bachelor og da burde alle ha bachelor, de uten høyskoleutdanning hadde ikke samme forståelse og kunnskap og burde nesten ikke få lov å komme inn dørene 😂 

Mye rare folk rundt om si

Anonymkode: 55ec1...d18

Typisk mindreverdt kompleks 

Skrevet

Høres kjent ut, selv er det en del damer på arbeidsplassen min som går i mot meg i puljer, det virker nesten 

som om de bevisst prøver å bryte meg ned, eksemplene er mange-det går på blikk, sure kommentarer og

de forteller meg gjerne at jeg ikke har noen rettigheter ( er vikar )

kan ikke fatte og begripe hvilke mennesketyper dette er, hvem vil andre vondt og hvorfor er de slik mot

meg? Jeg VET at jeg kan og gjør jobben min godt, det er ikke noe jeg snakker høyt om og er faktisk høflig

og forsiktig, likevel så er jeg utsatt for slik oppførsel, jeg begynner å bli sliten.😭

Anonymkode: a7c8e...389

Skrevet

Det er vel først når man tar utdanning at man skjønner hvor lite man kunne som ufaglært. Hun skjønner ikke bedre, men forstår det er kjipt 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...