Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ferdig utdannet sykepleier, jobbet i nesten 2 år etter endt studie, samlet noen hundre tusen for å reise. Jeg har nå reist i litt over et halvt år og er klar til å slå meg til ro, men er litt stresset over "hull" i cv. Dette var noe jeg ikke tenkte på før jeg startet reisingen min.

Hvordan skal jeg gå frem for å få meg jobb med dette hullet? Hva skal jeg skrive i søknad? 

Er dette noe arbeidsgivere vil se negativt på? Jeg er "bare" 25 år, gikk rett fra vgs. til studie til jobb. Dette var noe jeg sårt trengte. 

Anonymkode: 70b1a...132

Skrevet

Hull pga reising? Det er positivt, synes jeg. Tro meg, mange 30/40-åringer angrer på å ikke ha reist nok i 20-årene. Masse lykke til 😊🌼 

Anonymkode: 6a0fd...eae

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Bare positivt. Spesielt hvis du i tillegg får sjansen til å forklare hullet i et intervju.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Du skriver det bare i søknadstekst en :)

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er da ikke et hull. Reising kan skrives opp.

Å sitte hjemme og drive dank er hull.

Anonymkode: 5241b...86b

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Sier  jeg har vært hjemme med barn.

Anonymkode: 3b643...51b

• Hjerte 1
Skrevet

Svært få arbeidsgivere bryr seg om hull i CV'en. Det er en myte.

Det er hvis du har vært kriminell/sittet i fengsel eller aldri har hatt noen jobb at hull i CV'en kan bli et problem. Det kan også bli et problem dersom du har vært ute av arbeidslivet i så mange år at fagkunnskapen din er utdatert. Utenom det: Null problem.

• Liker 4
Skrevet

Dette er ikke en gang et hull i CVen. Du har reist, og kan skrive det opp på CVen, eventuelt forklare reisingen i søknaden. Dessuten er den typen pause fra arbeid positivt tellende, så du har ingenting å frykte.

I det offentlige så kan du kun krysse av på "hull i CV" om du de siste 5 åra har vært helt utenfor arbeid i minst 2 år.  Så, håper det får deg til å reflektere over hva at hull i CVen egentlig er. 

Jeg har fått tilbud om jobb etter å ha vært helt uten arbeid i 8 måneder, så ikke tenk på det!

Anonymkode: 6fc3d...507

• Liker 1
Skrevet

Som sykepleier får du nok jobb uansett om du har et bittelite hull som dette.

Anonymkode: 11046...5cd

• Liker 2
Skrevet

Forklar det i søknader. Da ser de at du har reist. Det går nok bra så lenge du søker jobb som sykepleier. 

Anonymkode: 8939e...e0d

Skrevet

Men hva med referanser da? Når man har vært ute og reist i to år?

Anonymkode: 09bf2...bb0

Skrevet

Jeg er like gammel som deg og studerte   spl rett etter vgs. Jobbet 1 1/2 år og reiste deretter i 2 år. Kom tilbake 3 mnd siden og søkte jobb flere steder pga var redd for å ikke få jobb nå som jeg har hull i Cv. Fikk tilbud alle stedene🤷🏽‍♀️ Noen spurte etter referanse, men på de fleste arbeidsplasser var det ikke et spm engang. Jeg fikk spørsmål på jobbintervjuet om hva jeg drev med og svarte da at jeg reiste og forberedte meg til arbeidslivet. 😄

Anonymkode: da4aa...bdc

Skrevet (endret)

Jeg hadde et massivt hull i CV pga at jeg var ufør I mange år. Fikk forklart det på intervju og fikk ingen problemer. Er sykepleier 

Endret av Topsi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...