Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ferdig utdannet sykepleier, jobbet i nesten 2 år etter endt studie, samlet noen hundre tusen for å reise. Jeg har nå reist i litt over et halvt år og er klar til å slå meg til ro, men er litt stresset over "hull" i cv. Dette var noe jeg ikke tenkte på før jeg startet reisingen min.

Hvordan skal jeg gå frem for å få meg jobb med dette hullet? Hva skal jeg skrive i søknad? 

Er dette noe arbeidsgivere vil se negativt på? Jeg er "bare" 25 år, gikk rett fra vgs. til studie til jobb. Dette var noe jeg sårt trengte. 

Anonymkode: 70b1a...132

Skrevet

Hull pga reising? Det er positivt, synes jeg. Tro meg, mange 30/40-åringer angrer på å ikke ha reist nok i 20-årene. Masse lykke til 😊🌼 

Anonymkode: 6a0fd...eae

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Bare positivt. Spesielt hvis du i tillegg får sjansen til å forklare hullet i et intervju.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Du skriver det bare i søknadstekst en :)

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er da ikke et hull. Reising kan skrives opp.

Å sitte hjemme og drive dank er hull.

Anonymkode: 5241b...86b

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Sier  jeg har vært hjemme med barn.

Anonymkode: 3b643...51b

• Hjerte 1
Skrevet

Svært få arbeidsgivere bryr seg om hull i CV'en. Det er en myte.

Det er hvis du har vært kriminell/sittet i fengsel eller aldri har hatt noen jobb at hull i CV'en kan bli et problem. Det kan også bli et problem dersom du har vært ute av arbeidslivet i så mange år at fagkunnskapen din er utdatert. Utenom det: Null problem.

• Liker 4
Skrevet

Dette er ikke en gang et hull i CVen. Du har reist, og kan skrive det opp på CVen, eventuelt forklare reisingen i søknaden. Dessuten er den typen pause fra arbeid positivt tellende, så du har ingenting å frykte.

I det offentlige så kan du kun krysse av på "hull i CV" om du de siste 5 åra har vært helt utenfor arbeid i minst 2 år.  Så, håper det får deg til å reflektere over hva at hull i CVen egentlig er.