Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når var du på tidlig ultralyd? Og hva så du? Hvor mange ultralyd hadde du?

Anonymkode: 6b0b1...200

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en UL I forbindelse med hyperemesis da jeg var 6 uker. Så ingenting, ikke hjerte engang.

Hadde TUL da jeg var 12+3.

OUL 18+3.

Hjerteundersøkelse i uke 20+2.

Også skal vi på vekstestimering i uke 36 og 38.

Anonymkode: 692cd...27f

Skrevet

Har hatt TUL i uke 6-7 med begge mine pga tidligere graviditet i egglederen. De kalte meg ikke inn tidligere fordi det er rundt da man kan se et bankende hjerte også.

Så ingenting annet enn en stor prikk som banket😅

Med første blødde jeg mye, så jeg gikk privat i uke 10 eller 11. Da så det mer ut som en baby. Ellers gikk jeg til OUL, også forsøkte vi veldig mange ganger med 3D ultralyd, men det gikk aldri. Fikk sett at alt sto bra til annenhver uke en stund da.

I mitt andre svangerskap fikk jeg også en ultralyd i uke 12, 18 og hver 6. uke derfra pga komplikasjoner med første. Behøvde da ingen private timer i tillegg følte jeg.

Anonymkode: 45b23...658

Skrevet

6+2 så vi en liten ting med et bankende hjerte.

12+2 så vi tydelig en babykropp i profil som sprella rundt.

15+2 fikk vi vite kjønnet. Så tydelig tissen til gutten.

Han er 6 mnd nå :) 

Anonymkode: 7eb92...7e8

Skrevet

Uke 10, 19 og 27😊

Skrevet

Uke 7 var første ultralyd. Har vært på veldig mange etter det.Annen hver uke til jeg var ca 19 uker på vei. 

Anonymkode: 20a09...b99

Skrevet

Var på TUL privat i uke 8 og 12😊

Skrevet

Fikk ikke TUL da sykehuset sa at de ikke hadde kapasitet og jeg fremsto som frisk. Fikk OUL I uke 19

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Når var du på tidlig ultralyd? Og hva så du? Hvor mange ultralyd hadde du?

Anonymkode: 6b0b1...200

uke 12 med nr 1, uke 7 med nr 2 og uke 6 med nr 3. 

Anonymkode: 1dfec...244

Skrevet

Med første var jeg kun på ordinær ultralyd rundt uke 18/19. Fikk vell en ultralyd av fastlegen enkelt pga noe smerter eneste rundt uke 9 eller noe.

Med nummer 2 gikk vi privat rundt uke 10/11. Så da ut som en baby. Og fikk flere fine bilder. Så fikk jeg en tul rundt uke 16 på sykehuset pga smerter, da fikk vi også vite kjønnet sikkert. Også ordinær ultralyd rundt uke 18-19.

Med nummer 3 nå, så fikk jeg en tul rundt uke 10 for å fastsette hvor langt jeg var på vei. Da så det ut som en baby. Så fikk jeg en ny offentlig tul I uke 12/13 for det får alle i Trondheim nå (mange andre har det også, men ikke alle enda). Da fikk vi ganske sikkert vite kjønn, se en sprellende baby, og se baby på 3D.  Så får jeg en ordinær etterhvert.

Anonymkode: d2f08...a86

Skrevet

var 4 uker på min første ultrayd, bestilte selv hos fastlege

Skrevet

Uke 6+5, 9+6 og 12+4, 13+3 og så OUL uke 18😊

Anonymkode: 398ec...729

Skrevet
Teardrop skrev (29 minutter siden):

var 4 uker på min første ultrayd, bestilte selv hos fastlege

Var det mulig å se noe som helst så tidlig? Følte ikke det var mye å se i uke 7 en gang.

Anonymkode: c4e2f...7ef

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Var det mulig å se noe som helst så tidlig? Følte ikke det var mye å se i uke 7 en gang.

Nei på det tidspunktet så ser man bare en knøttliten livmorhule. 

Her er mitt ultralydbilde 6 uker på veg liksom, hverken embryo eller hjerte som slår.

20220724_193213.thumb.jpg.7c742e76b1cea20f784bdf4507d2da10.jpg

Anonymkode: 692cd...27f

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

haha, nei abolutt ikke! men det var heller ikke hensikten med timen. Så kun en svart liten flekk. Hensikten var å se evt hvor mange sånne svarte flekker det var siden jeg hadde brukt femar;) 

Skrevet

Hadde en i uke 6+0 som bare viste plommesekk, så hadde jeg en 7+4 som bare viste en oval flekk med bankende hjerte, så hadde jeg ny 10+4 som endelig viste en baby! :) Skal på ny på mandag i uke 13+5 

Anonymkode: 638b5...56f

Skrevet

TUL i forbindelse med fosterdiagnostikk rundt uke 11-12 med begge to. Så en liten turnende reke, tydelig at det var en baby :)

Hadde bare én TUL med mine. 

Anonymkode: fabd6...993

Skrevet

Var i uke 7+4, så en ting med hjerte som banket. Veldigt fint ul og den mest verdifulle for mannen min, som da "skjønte" han skulle bli far.

I uke 12+5 så vi kjønn (gutt).

Anonymkode: 068bb...26c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...